Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه، ۶ مهرماه) با گدام دارمندرا سفیر هندوستان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار روابط ایران و هندوستان را مرتبط با ریشه‌های مشترک دو کشور دانست و گفت: هندوستان کشور بزرگی است و ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه روابط میان دو کشور وجود دارد که باید از این فضا استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برخی کشور‌ها نمی‌خواهند روابط دوستانه اقتصادی میان دو کشور توسعه یابد، عنوان کرد: ایران و هندوستان نباید به این کشور‌ها اجازه موفقیت دهند و باید در جهت توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور تلاش کنند.

او در ادامه با بیان اینکه ایران و هند دو تمدن قدیمی و ریشه‌دار هستند، اظهار داشت: روابط آمریکا آثار سوئی در شرایط بین‌المللی داشته و آمریکایی‌ها قواعد متعارف را بر هم زده اند، لذا در حال حاضر کشور‌های بزرگ باید مسئولیت خود را شناخته و به آن عمل کنند.

لاریجانی ادامه داد: در این شرایط از کشور‌های کوچک که تاب تحمل تحریم‌های قدرت‌های بزرگ را ندارند انتظاری نداریم، اما از کشور‌های بزرگ انتظار داریم نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بی‌تفاوت نباشند چرا که اگر آمریکایی‌ها به زورگویی عادت کنند، به زودی به شما نیز زور می‌گویند.

وی در ادامه تأکید کرد: ایران و هند می‌توانند در حوزه انرژی و تکنولوژی جدید و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه مکمل یکدیگر باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت پارلمانی میان دو کشور، خاطرنشان کرد: بالاخره جمهوری اسلامی از تحریم عبور می‌کند و شرایط سخت به پایان می‌رسد لذا افق روشنی پیش روی ما قرار دارد و در این میان، اولویت نگاه جمهوری اسلامی در حوزه دیپلماسی همواره با شرق است.

گدام دارمندرا سفیر هندوستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به تأکید کشورش بر تحکیم روابط با ایران، گفت: دیدار‌های متعددی میان مقامات دو کشور در سطوح عالی برگزار می‌شود که بیانگر پیشرفت تدریجی روابط است و هندوستان نیز طی این دیدار‌ها علت تأخیر در اجرای برخی پروژه‌ها را توضیح داده است.

سفیر هندوستان در تهران در پایان با بیان اینکه روند گفتگو‌ها میان هند و ایران باید ادامه پیدا کند تا وحدت افزایش یابد، اظهار داشت: اکنون که انتخابات پارلمان هندوستان برگزار و رئیس مجلس انتخاب شده است، از شما دعوت می‌کنیم به دهلی سفر کنید.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اکبر محرابیان در مراسم افتتاح چند منظوره «اومااویا» در کشور سریلانکا، اظهار داشت: بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران پنجمین کشور جهان از لحاظ وسعت شبکه‌های آبیاری و زهکشی است.

وی ادامه داد: در عرصه تولید تجهیزات و قطعات مورد نیاز تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب موفق شدیم بیش از ۹۵ درصد نیاز خود را در داخل کشور تأمین کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: به برکت این دستاورد‌ها بیش از ۲۰۰ سد بزرگ و ۶۰۰ سد کوچک با حجم مخزن حدود ۶۰ میلیارد مترمکعب و حدود ۲.۵ میلیون هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن و صد‌های تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در ایران ساخته شده است.

محرابیان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب توانسته‌ایم پروژه بزرگ را در کشور جهان به اتمام برسانیم و یا در حال اجرا داشته باشیم.

وی گفت: به عنوان مثال در کشور تاجیکستان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده و از پروژه‌های در حال ساخت می‌توان به سد راغون به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان و به تعبیری مرتفع‌ترین سد جهان به ارتفاع ۳۳۵ متر و حجم ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی اشاره کرد.

وزیر نیرو گفت: امروز نیز سد و نیروگاه بزرگ اومااویا در کشور زیبا و سرسبز سری‌لانکا به بهره‌برداری می‌رسد که در ادامه به ابعاد آن خواهیم پرداخت. پروژه اومااویا ۱۷۰۰ فرصت شغلی برای مردم سریلانکا ایجاد می‌کند و ساخت دو سد در این پروژه انجام خواهد شد.

محرابیان ادامه داد: در بخش برق بر اساس آمار‌های آژانس بین‌المللی انرژی در حوزه تولید برق حرارتی ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان است؛ همچنین در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی به همت متخصصان ایرانی جزو کشور‌های برتر جهان هستیم.

وی با اشاره به روسای جمهور و وزیرانی که در مراسم حضور دارند، گفت: امروز ما در این مکان و محفل دوستانه گردهم آمده‌ایم تا یکی از دستاورد‌های اقتصادی و فنی مشترک بین دو کشور را به‌صورت رسمی به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر نیرو ادامه داد: تاکید می‌کنیم که در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها و کشور‌ها در عرصه بین‌الملل می‌توان خیر و صلاح مشترک را آرمان قرار داد و عرصه‌های فنی و اقتصادی را انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشور‌ها و ملت‌ها در نظر گرفت و از این طریق آسایش و رفاه را به آحاد مردم تقدیم کرد.

محرابیان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت فنی و مهندسی در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب توانسته‌ایم پروژه بزرگ را در کشور جهان به اتمام برسانیم و یا در حال اجرا داشته باشیم.

وی گفت: به عنوان مثال در کشور تاجیکستان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده و از پروژه‌های در حال ساخت می‌توان به سد راغون به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان و به تعبیری مرتفع‌ترین سد جهان به ارتفاع ۳۳۵ متر و حجم ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی اشاره کرد.

وزیر نیرو گفت: و امروز نیز سد و نیروگاه بزرگ اومااویا در کشور زیبا و سرسبز سری‌لانکا به بهره‌برداری می‌رسد که در ادامه به ابعاد آن خواهیم پرداخت.

محرابیان ادامه داد: در بخش برق بر اساس آمار‌های آژانس بین‌المللی انرژی در حوزه تولید برق حرارتی ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان است.

وی افزود: در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی به همت متخصصان ایرانی جزو کشور‌های برتر جهان هستیم.

وزیر نیرو با اشاره به رؤسای جمهور و وزیرانی که در مراسم حضور دارند و سایرین گفت: امروز ما در این مکان و محفل دوستانه گردهم آمده‌ایم تا یکی از دستاورد‌های اقتصادی و فنی مشترک بین دو کشور را به صورت رسمی به بهره‌برداری برسانیم.

محرابیان بیان کرد: تاکید می‌کنیم که در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها و کشور‌ها در عرصه بین‌الملل می‌توان خیر و صلاح مشترک را آرمان قرار داد و عرصه‌های فنی و اقتصادی را انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشور‌ها و ملت‌ها در نظر گرفت و از این طریق آسایش و رفاه را به آحاد مردم تقدیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان