Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این تمرین دورمیزی که با طرح زلزله ۶ ریشتری در روستای یانس آباد از توابع آبیک برگزار شد برای هرکدام از دستگاه‌ها متناسب با شرح وظایف مسئولیتی واگذار گردید.  
مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین در حاشیه این مانور گفت:استان قزوین از نظر موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی در نقطه ای از کشور قرار گرفته که از ۳۲ حادثه شناخته شده، ۲۵ نوع آن در قزوین امکان وقوع دارد بنابراین آمادگی ۱۰۰ درصدی در هر زمان برای مواجهه با حادثه احتمالی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قدرت الله مهدیخانی افزود: همچنین قزوین به جهت اینکه معین منطقه ۲۲ استان تهران و استان پیشتاز استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان و زنجان است در هر زمانی که برای پایتخت، بحرانی اتفاق بیفتد باید آمادگی مستمر جهت گسیل امکانات و نیروی انسانی برای پشتیبانی حوادث را داشته باشد.
وی با تاکید بر تداوم اجرای تمرین‌های عملیاتی و دورمیزی جهت سنجش آمادگی و بررسی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های عضو کارگروه‌های امداد و نجات از این دستگاه‌ها خواست به منظور رسیدن به وحدت رویه و سرعت و دقت در تصمیم گیری حتما معاونان مدیران کل در جلسات کارگروه‌ها حاضر باشند تا در شرایط اضطراری نیز تصمیمات بهتری اتخاذ شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر قزوین نیز در خصوص اجرای این عملیات تمرینی گفت: قزوین به جز در حوادثی مانند زلزله که تجربیات وقوع آن را دارد در سایر حوادث مانند انفجارهای قطار نیشابور کمتر تجربه عملی کسب کرده است.
حسن آصفی افزود: به هر حال با توجه به اینکه قزوین یک استان صنعتی است و مواد شیمیایی قابل انفجار در آن به فراوانی وجود دارد، احتمال وقوع حوادث انفجار و آتش سوزی را در این استان افزایش می‌دهد از این رو تمام دستگاه‌ها باید در این خصوص آمادگی لازم را داشته باشند.
این مسئول اضافه کرد: در همین عملیات تمرینی، بسیاری از دستگاه‌های شرکت کننده شرح وظایف خود را به خوبی نمی‌دانستند در حالی که با وقوع یک انفجار، بسیاری از دستگاه‌ها از همان لحظه‌های اولیه به طور مستقیم درگیر آن می‌شوند.
وی، آمادگی روانی مردم در مقابل بحران را نیز بسیار مهم دانست و گفت: در شرایط بحران تیم‌های عملیات روان باید از همان مراحل اولیه تا پس از فرونشاندن کامل خسارات حادثه همچنان حضور مستقیم در کنار امدادگران داشته باشند.
آصفی افزود:یکی دیگر از موارد مهم در بحران‌ها، تعریف امداد و نجات به صورت منطقه ای است تا بتواند از تجمع بحران‌های دیگر جلوگیری کند به طور مثال در حادثه زلزله کرمانشاه فقدان انسجام لازم در امدادرسانی‌ها و سرازیر شدن کمک‌های مردم سراسر کشور در روزهای اولیه زلزله، خود عامل ایجاد بحران های دیگری مانند ترافیک در جاده، تجمع زباله و نیروی انسانی در منطقه شد.
۷۳۸۸*۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امداد و نجات استان قزوین زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ تصادف طی ۲۴ ساعت در آذربایجان غربی/۳ نفر و ۲۳ نفر مصدوم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید محبوبی در تشریح این تصادفات گفت: تصادف زنجیره‌ای سه دستگاه خودرو در محور بوکان – میاندوآب معروف به پیچ ملالر موجب فوت یک نفر و مصدومیت ۶ نفر شد.

وی افزود: در این تصادف ۲ دستگاه سواری پژو پارس و یک دستگاه پژو ۲۰۶ باهم برخورد کرده بودند که نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات ملالر بوکان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی اضافه کرد: مصدومان این حادثه بعد از رهاسازی توسط ست هیدولیک خودرو نجات و انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی در خصوص سانحه رانندگی دیگری که در مسیر ارومیه – سلماس روی داد، اظهار کرد: در این تصادف زنجیره‌ای، چهار دستگاه خودرو شامل پراید، پژو ۲۰۶ SD و ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ با هم برخورد کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ادامه داد: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات شهید افشارجوی گردنه قوشچی ارومیه بلافاصله به محل حادثه اعزام شده و هفت مصدوم این حادثه را رهاسازی و به مراکز درمانی انتقال دادند.

محبوبی با اشاره به واژگونی یک دستگاه خودرو رانا در محور تکاب - شاهین دژ گفت: در این حادثه یک نفر فوت کرده و یک نفر دیگر مصدوم شد.

وی با اشاره به انجام اقدامات پیش بیمارستانی لازم بر روی مصدوم افزود: پس از انتقال این فرد به بیمارستان، فوتی این حادثه نیز تحویل عوامل انتظامی شد.

وی از بروز ۲ سانحه رانندگی جرحی دیگر نیز در این مدت خبر داد و اضافه کرد: در این حوادث که هر دو در محور نقده – پیرانشهر روی داد، هفت نفر مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد نیز گفت: انحراف و سقوط به کانال خودرو سواری در محور مهاباد - ارومیه یک فوتی و ۲ مصدوم بر جای گذاشت.

سردار فداکار افزود: گزارشی مبنی بر تصادف در محور مهاباد - ارومیه نزدیک روستای یوسفکند به مرکز ١٢۵ ارسال شد که بلافاصله نیروهای ایستگاە ٢ و مرکزی این سازمان به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در این حادثه خودرو سواری تندر ۹۰ از مسیر خود انحراف پیدا کرده و به کانال رودخانه سقوط کرده بود که متاسفانە یک کشته و ۲ مصدوم برجای گذاشت.

کد خبر 6096367

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده/ ۱۰ نفر مصدوم شدند
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • تصادف در جاده های زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • تصادف در زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • ۶ تصادف طی ۲۴ ساعت در آذربایجان غربی/۳ نفر و ۲۳ نفر مصدوم شدند
  • حادثه سقوط در جنگل ابر شاهرود/ مرد ۴۰ ساله جان باخت