Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@06:06:37 GMT

واکاوی اهداف سفر عمار حکیم به امارات

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۱۰۶۸

واکاوی اهداف سفر عمار حکیم به امارات

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، یک منبع نزدیک به عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق به واکاوی اهداف سفر حکیم به امارات پرداخت.

این منبع اعلام کرد: سفر روز پنجشنبه گذشته حکیم به ابوظبی و دیدار با محمد بن زاید ولیعهد امارات در راستای تلاش های رسمی و سیاسی عراق برای ایفای نقش میانجی و آرام کردن اوضاع در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منبع مذکور افزود: حکیم از بن زاید اشارات و نشانه های مثبتی دریافت کرده است که پس از این سفر نشانه های آن شروع شده است.

شایان ذکر است روز گذشته دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق در اطلاعیه ای اعلام کرده بود: در ادامه رایزنی‌ها در راستای کاهش تنش‌های منطقه، حکیم و بن زاید راهکارهای حل چالش‌های منطقه را بررسی کردند.

«محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات از «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق و «سید محسن حکیم» استقبال کرد.

در این دیدار که در کاخ ساحلی ابوظبی برگزار شد، طرفین درباره تحولات منطقه و تازه‌ترین رخدادهای عراق به رایزنی پرداخته و درخصوص شماری از مسائل مورد اهمیت برای دو طرف و به ویژه چالش‌هایی که منطقه عربی با آن دست به گریبان است و نیز راهکارهای تعامل با این چالش‌ها و مهار پیامدهای آن تبادل نظر کردند.

ولیعهد ابوظبی در این دیدار بر تمایل امارات برای تقویت مناسبات خود با عراق در راستای منافع مشترک دو کشور تاکید کرد.

«طحنون بن زاید آل نهیان»، مشاور امنیت ملی و «علی بن حماد الشاسی»، معاون دبیر شورایعالی امنیت ملی امارات نیز در این دیدار حضور داشتند.

سفر عمار حکیم به امارات، یک روز پس از سفر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به عربستان و دیدار با پادشاه و ولیعهد این کشور صورت گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

کد خبر 846777 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق عراق

دیگر خبرها

  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • نرخ دینار عراق، درهم امارات و سایر ارزها، امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه