Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، در شهریور ماه سالجاری متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 126.7 میلیون ریال بود.

حجم معاملات مسکن

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در شهریور ماه سال 1398حاکی از آن است که از مجموع 2787واحد مسکونی معامله شده ،واحدهای کمتر از 5سال ساخت با  40.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

تحولات قیمت مسکن

همچنین در شهریورماه امسال، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۲۶.۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۸درصد کاهش و ۵۶.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

در میان مناطق 22گانه شهرداری تهران،بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 250.4 میلیون ریال به منطقه1و کمترین آن با56.8 میلیون ریال به منطقه19تعلق داشته است. این قیمتها نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 42.3 و 46.5 افزایش داشته اند.

تحولات اجاره بهای مسکن

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در شهریورماه سال جاری موید رشد ره ترتیب معادل31.4 و29.8 درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل میباشد

جمع بندی

تعداد معاملات انجام شده در شهریورماه سال 1398حدود2.8 هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب15.3 و73 درصد کاهش نشان میدهد.کاهش قابل ملاحظه حجم معاملات در ماههای اخیر موجب گردیده است تا رشد ماهانه قیمت مسکن از خرداد ماه روند کاهشی به خود گرفته و در این ماه برای دومین بار متوالی طی سالجاری رشد منفی (معادل2.8درصدنسبت به ماه قبل) را تجربه نماید.

درشهریورماه 13منطقه از مجموع 22منطقه شهر تهران با کاهش متوسط قیمت نسبت به ماه قبل مواجه بودند. همچنین د رماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل31.4 و 29.8درصد رشد نشان میدهد.

برای دریافت فایل اصلی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در شهریور ماه 1398 اینجا کلیک کنید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خرید و فروش شهر تهران شهرداری شاخص مسکن رشد قیمت مسکن قیمت مسکن مسکن خرید مسکن اجاره بها بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز شنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۸۱۸۱ واحدی به ۲,۳۱۲,۵۰۷ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۲۶۸.۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۲.۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۱۱۲,۷۸۷ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۵,۵۰۷.۶۵۸ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۸۶,۳۳۱.۵۵۳ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6089593 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • (عکس) قیمت نجومی اجاره‌بها برای بالاشهر نشینی در تهران
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر