Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:15:18 GMT

یادواره شهید شاخص فرهنگی دشتی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۱۴۳۶

یادواره شهید شاخص فرهنگی دشتی برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: شهید زارعی همانند  اجداد روحانی خود ذاکر اهل بیت بود و جدش را در بحرین به جرم تبلیغ شیعه ‌گری روی منبر سر می‌برند.

حمید زارعی اضافه کرد: این شهید روحیه فداکاری و ایثار  را  از خاندانش به ارث برده بود که با وجود سن کم درس ومدرسه را رها کرد و برای دفاع از کیان ایران اسلامی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهدایی چون ابراهیم  زارعی الگوی شایسته و تصویر برجسته‌ای از ایثار و جهاد و شهادت برای دانش آموزان کشور هستند.

شهید ابراهیم  زارعی دانشجو معلم بود و در ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۵۰ در روستای درازی دشتی چشم به جهان گشود و در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی شلمچه در هنگام فریضه وضو به درجه رفیع شهادت نایل شد.

مدیر آموزش و پرورش دشتی گفت: شهادت روحیه مردان خداست  و ملتی که روحیه شهادت طلبی و ایثارگری  دارد هرگز طعم اسارت را نمی‌کشد وشهدا  این روحیه را از ائمه اطهار گرفته‌اند.

علی حسینی افزود: شهدای ما از امام حسین (ع) و ائمه الگو گرفته و ادامه راه شهیدان کربلا هستند.

وی تاکید کرد: آزادی امروز ما مدیون خون و ایثارگری  شهداست.

حسینی اضافه کرد: امروز هم در حال جهاد هستیم اما جهاد امروز خوب  درس خواندن و حفظ حجاب و عفاف است.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

۷۲۰۶/۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر فرهنگی خورموج فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، شهید مرتضی غلامی (دشتی نظری) متولد روستای خواجه گیر شهرستان دیلم و از نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی در هوابرد شیراز بود که در ماه سال ۱۳۶۳ در منطقه شرق دجله به شهادت رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با بیان این‌که پیکر مطهر این شهید والامقام در سال ۱۳۸۸ تفحص و به عنوان شهید جاوید‌الاثر و گمنام در نجف آباد اصفهان به خاک سپرده شده، افزود: در جریان شناسایی شهدا در آذر سال ۱۴۰۰، این شهید والامقام تعیین هویت شد و خانواده این شهید به دلیل همجواری با مزار شهید محسن حُجَجی، رضایت خود را مبنی بر باقی ماندن مزار در نجف آباد اعلام کردند.

نعمت‌الله غلامپور افزود: اکنون خانواده شهید مرتضی غلامی دشتی نظری تصمیم گرفتند پیکر این شهید در زادگاهش در گناوه و در کنار همرزمانش در گلزار شهدای این شهر به‌خاک سپرده شود.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • خاکسپاری پیکر شهید مرتضی غلامی در گناوه
  • تشییع پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد