Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

افزایش سرانه فضای آموزشی کرمانشاه پس از زلزله

وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله ۲۱ آبان ۹۶ به میزان ۷۰ سانتی‌متر اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محسن حاجی میرزانی» گفت: در زلزله ۲۱ آبان، ۷۸ مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خسارت دید که تاکنون در این مناطق ۱۴۵ مدرسه ساخته شده و ۴۵ مدرسه دیگر نیز در حال ساخت است.

ایران در تولید شیلات ۱۰ درصد جلوتر از برنامه‌

نبی الله خون میرزایی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور در آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمار تولید سالانه شیلات از حدود ۳۲ هزار تن در اوایل پیروزی انقلاب به یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن در سال گذشته رسیده‌ است، گفت: بر این اساس در این حوزه مهم ۱۰ درصد از برنامه جلوتر هستیم.

نصب پنج میلیون کنتور هوشمند برق

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: قرارداد هوشمندسازی ۵ میلیون کنتور برق برای سال آینده بسته شده است.

بیژن قاسمی افزود: مقرر شد از ابتدای مهرماه نیز صدور قبض کاغذی برای مشترکان حذف شود و در سراسر کشور، صدور قبض برق برای مشترکان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

اعلام برنامه ثبت نام اتباع برای سفر اربعین

مدیرکل اتباع استانداری تهران گفت: برنامه و زمان بندی ثبت نام اتباع مقیم عراقی و افغان برای سفر اربعین اعلام شد.

منصور حاجی افزود: اتباع عراقی باید برای ثبت نام به اداره کل اتباع مراجعه و فرم‌ها را دریافت کنند و مدارکشان بعد از تکمیل به اداره گذرنامه ارسال می‌شود.

ورود ۷۰۰ هزار گردشگر عراقی به منطقه آزاد اروند

قدرت طمیمیان معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۷۰۰ هزار گردشگر عراقی وارد منطقه آزاد اروند شدند که این شاخص در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی نشان می‌دهد.

سرشماری «میش‌مرغ» برای نخستین بار در آذربایجان‌غربی

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: پرنده نادر «میش‌مرغ» برای نخستین بار در زیستگاه‌های اصلی آن در استان سرشماری می‌شود.

امید یوسفی اظهار داشت: این طرح با حضور چهار گروه تخصصی پرنده شناسی آذربایجان‌غربی، یک تیم از سازمان حفاظت محیط زیست و سه تیم از افراد بومی و علاقه‌مندان به پرنده‌نگری از ۱۵ تا ۲۰ مهر در زیستگاه‌های این پرنده نادر در شهرهای بوکان، مهاباد و میاندوآب سرشماری می‌شود

اسکان ۶۳ آسیب‌دیده سیل در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۶۳ آسیب‌دیده سیلاب شهرستان‌های سرباز و سراوان در چند روز گذشته توسط نیروهای هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.

رسول راشکی اظهار داشت: همزمان با بارندگی‌های رگباری چند روز پیش، چهار شهر و روستاهای دو شهرستان سرباز و سراوان در این مدت درگیر سیلاب شدند که با تلاش نیروهای هلال احمر ساکنان این مناطق اسکان اضطراری داده شدند.

درخت هزار ساله گیلان در فهرست میراث طبیعی ملی نشست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اعلام کرد: درخت هزار ساله کوف (نم دار)  درفک در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد.

دفاع مقدس و شهدا نباید دستاویزی برای رقابت سیاسی باشد

سخنگوی شورای‌اسلامی شهر تهران تهران گفت: پذیرفتنی نیست که برخی مسأله اعتقادی و ارزشی دفاع مقدس و شهدا را دستاویزی برای رقابت سیاسی کنند.

علی اعطا با اشاره به موضوع حذف نام شهدا از تابلوهای شهری، اظهار داشت: در بحث حذف نام شهید، دو گونه موضع گیری در فضای عمومی را باید از هم تفکیک کرد و تشخیص و تمایز این دو از هم مهم است.

افتتاح ۱۴۵ مدرسه تاکنون در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: از مهرماه سال ۹۷ تا مهر ۹۸ در مجموع ۱۴۵ مدرسه با ۶۲۳ کلاس درس با زیربنای بیش از ۶۳ هزار مترمربع در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است.

خیرالله رخشانی مهر افزود: با مدد تعهد اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی توسط خیرین نیک اندیش، عملیات ساخت ۱۹۰ پروژه با زیربنای بیش از ۷۱ هزار مترمربع در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شروع شد.

خرید هشت میلیون تن گندم از کشاورزان

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح ملی گندم گفت: امسال هشت میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

 اسماعیل اسفندیاری‌پور افزود: تاکنون ۱۳۰ هزار میلیارد ریال بابت خرید این مقدار گندم به کشاورزان پرداخت شده و تنها کمتر از ۲ درصد از مطالبات آنان باقی مانده که به زودی پرداخت خواهد شد.

روابط فرهنگی کشورهای راه ابریشم سرمشقی برای همزیستی است

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: روابط تجاری، بازرگانی، فرهنگی و دینی کشورهای راه ابریشم سرمشقی برای همزیستی دیگر کشورها است.

محمدحسن طالبیان با بیان اینکه میراث فرهنگی از اساسی‌ترین ارکان هویت ملی و منشا خلاقیت تولید و مقوله‌ای چند بعدی است افزود: این مهم نقش و جایگاهی مهم در توسعه و رشد اقتصادی دارد.

بازرسی سالانه ۴۵۰ هزار کارگاه‌ در کشور

مدیرکل بازرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: سالانه ۴۵۰ هزار مورد بازرسی از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه سراسر کشور انجام می‌شود.

علی مظفری با اشاره به اینکه ۱۴ میلیون نیروی کار زیر پوشش قانون کار در کشور وجود دارد افزود: این افراد در یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه مشغول فعالیت هستند.

بازدید هیات ژاپنی از ظرفیت‌های شیلاتی چابهار

هیات ژاپنی متشکل از بخش خصوصی با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(unido) از ظرفیت‌های شیلاتی و بنادر ماهیگیری چابهار دیدن کردند.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: این هیات ژاپنی به منظور ارتقای کیفی صنایع شیلاتی چابهار با تاکید بر آموزش صید لانگ لاین و چگونگی عمل‌آوری پس از آن به صیادان استان سیستان وبلوچستان به این منطقه سفر کردند.

مقاوم سازی سالانه ۲۰۰هزار خانه روستایی

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سالانه ۲۰۰هزار خانه روستایی فرسوده در کشور با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بانکی، مقاوم‌سازی و نوسازی می‌شود.

عزیزالله مهدیان افزود: وام مقاوم سازی مسکن روستایی از ۲۵۰ میلیون ریال سال گذشته به ۴۰۰ میلیون ریال برای هر واحد مسکونی در سال جاری افزایش یافته است.

گفت‌وگوی ادیان باید منجر به همکاری شود

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به اینکه در کشور ما ادیان از اختلافات عبور کرده‌اند و تمرکز آنها بر روی مشترکات است گفت: گفت‌وگوی ادیان باید منجر به همکاری ادیان شود.

حجت‌اله ایوبی با بیان اینکه مساله گفت‌وگوی ادیان در فرهنگ ایرانیان یک امر طبیعی و شناخته شده است اظهار داشت: ما ادیان را نور می‌دانیم و معتقدیم این نورها به هم کمک می‌کنند.

رونمایی کتاب " تفسیر سوره برائت "مقام معظم رهبری در مشهد

کتاب "تفسیر سوره برائت" مقام معظم رهبری با برپایی آیینی در سرسرای همایش‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد رونمایی شد.

آیت‌الله محمد ری شهری رئیس موسسه علمی، فرهنگی دارالحدیث از این کتاب که مفاد و محتوی آن  در سال‌های ۵۰ و ۵۱  مدرسه علمیه میرزا جعفر مشهد توسط مقام معظم رهبری تدریس شده است به عنوان اثری نفیس برای ارایه به طلاب، فضلا، استادان و پژوهشگران یاد کرد.

گزارش‌های برگزیده استان‌ها

"جاذبه های فرهنگی، ظرفیت ناشناخته گردشگری کهگیلویه و بویراحمد" عنوان گزارشی از دفتر گچساران که به زیبایی‌های طبیعت کهگیلویه و بویراحمد و معرفی صنعت گردشگری این استان پرداخته است.

"حضور عاشقانه رزمندگان سمنان در دفاع مقدس" نیز تیتر گزارشی از مرکز سمنان که به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر شده است.

گزارشی باعنوان "چراغ سبز با فرجام زرد" از مرکز شیراز به موافقت با تغییر کاربری ۱۳ باغ و فضای سبز در محدوده باغ‌های قصردشت شیراز پرداخته است.

گزارش "ورود به دنیای زبان‌آموزی با گام فرهنگی" نیز از مرکز بیرجند که در آن به فراگیری زبان دوم به عنوان یکی از الزام‌های زندگی فردی اشاره است.

مرکز کرمانشاه هم در میزگردی کارشناسی  "۱۰ سال دفاع مقدس در کرمانشاه" را واکاوی کرده است.

"صنعت خودروسازی در استان کرمان جان دوباره می‌گیرد" نیز گزارشی است از مرکز کرمان که صنعت پویای خودرو سازی در بم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

۱۳۵۲/۶۰۳۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری خسارت سیل عتبات عالیات کتاب زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیدار سه هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور امروز - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه - همزمان با سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم به طور پیوسته برگزار شده است.

در دیدار امروز معلمان با رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) کتیبه متفاوتی که با الهام از تخته‌ کلاس درس، طراحی و با روایتی از امام صادق علیه‌السلام نصب شده است: در برابر کسی که از او دانش می‌آموزید، فروتن باشید.

کد خبر 848638 برچسب‌ها معلمان خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه