Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حمید سلیمانی با بیان اینکه آستانه از قطب های تولید بادام زمینی در کشور است، گفت: در حال حاضر برداشت این محصول در باغات بادام زمینی آستانه اشرفیه رو به اتمام است و  98درصد آن برداشت شده است.

وی افزود: سال گذشته در 2هزار و 500هکتار از اراضی این شهرستان بادام تولید شد و این میزان امسال در 80هکتار دیگر اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی ادامه داد: علاوه بر این باغات، مردم آستانه در باغچه و حیاط خانه هایشان نیز بادام می کارند.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: خاک و آب آستانه بسیار برای تولید بادام مناسب هستند و به همین دلیل بهترین و باکیفیت ترین بادام کشور در آستانه تولید می شود.

به دنبال افزایش کیفی محصول بادام زمینی هستیم

وی گفت: برنامه داریم تولید این محصول باکیفیت را در آستانه افزایش دهیم و یکی از راهکارهای تحقق این امر افزایش عملکرد کیفی تولید محصول در واحد سطح باغات است.

سلیمانی افزود: تولید بادام زمینی به صورت مکانیزه نیز منجر به افزایش این محصول می شود و اقدامات موثری در این خصوص در شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه تصریح کرد: امسال بارندگی و شرایط آب و هوایی مناسب نیز موجب شده است تا کیفیت بادام آستانه بیش از پیش ارتقا یابد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال 10درصد شاهد افزایش تولید بادام در آستانه اشرفیه نسبت به سال گذشته باشیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیرکشت بادام زمینی کشور از آن استان اردبیل است، اضافه کرد: اما 90درصد فرآوری بادام زمینی در آستانه انجام می شود و این امر موجب می شود که سود خوبی عاید بادامکاران آستانه ای شود.

پیش بینی تولید 11هزار تن پیله تر بادام زمینی در آستانه

وی گفت: در مجموع پیش بینی می شود، امسال 11هزار تن پیله تر بادام در آستانه تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه در حال حاضر اغلب بادام زمینی از آستانه به صورت آجیلی فروخته می شود، افزود: تولید محصولات جانبی به خصوص کره بادام زمینی می تواند ارزش افزوده مناسبی از این محصول را نصیب بادامکاران کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه آستانه برندی معتبر برای بادام زمینی ایران است، گفت: بادام آستانه مشتریان خوبی دارد و به محض برداشت این محصول در مدت زمان کوتاهی به فروش می رسد.

وی افزود: زنان و جوانان آستانه ای نقش موثری در تولید بادام زمینی آستانه دارند و اخیرا فعالیت این قشر در تولید این محصول افزایش یافته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خاک کشاورزی شرایط آب و هوایی استان اردبیل ایران زنان جهاد کشاورزی شرایط آب و هوایی بادام بادام زمینی آستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی

لیلا مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال سهمیه ابلاغی استان برای کشت دانه روغنی کلزا ۵ هزار هکتار بوده که تاکنون حدود ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار آن در سطح این استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: میزان کشت محصول کلزا امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بیشتر است.

کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.

مودت با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد.

کلزا معمولا اواخر خرداد یا اوایل تیر در آذربایجان‌غربی برداشت می‌شود.

کشت دانه روغنی کلزا در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم در کشور می‌شود و ترویج آن طی سال‌های اخیر تدبیری از سوی مسئولان برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • تجلیل مردم آستانه اشرفیه از پلیس در حمایت اجرای «طرح نور»
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود