Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران، نمایشگاه خوشنویسی «شکسته نویسان ایران» در آستانه برگزاری هفته خوشنویسی (۱۹ مهرماه)، عصر جمعه ۵ مهرماه با حضور سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، غلامحسین امیرخانی رییس انجمن خوشنویسان ایران و جمعی از اعضای این انجمن در محل مجموعه فرهنگی و هنری آسمان فرهنگستان هنر افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه که به همت انجمن خوشنویسان ایران و با همکاری معاونت فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده، ۲۰۰ اثر از استادان و هنرمندان ممتاز خط شکسته به نمایش گذاشته شده است و نمایشگاه تا ۱۲ مهرماه برپا خواهد بود.

سجاد محمد یارزاده معاون هنری فرهنگستان هنر در این مراسم با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه های خوشنویسی برای ترویج این هنر اسلامی ایرانی در کشور، جایگاه خوشنویسی را در میان هنرهای ایرانی بسیار رفیع ارزیابی و از استادان و هنرجویان این رشته هنری قدردانی کرد.

غلامحسین امیرخانی رییس انجمن خوشنویسان ایران نیز به جایگاه ویژه خط شکسته و تاریخچه این خط اشاره و از زحمات استادان معاصر برای احیای مجدد این خط در سال های اخیر یاد کرد.

در ادامه این مراسم، یدالله کابلی خوانساری عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران، ساختار خطوط و شکل زیبا و دلکش حروف در خط شکسته را از امتیازات این خط بر شمرد و با اشاره به اهمیت حمایت از این خط برای ارتقای هنر د ر کشور بر ضرورت برگزاری نمایشگاه های خط شکسته در ایام مختلف سال تاکید کرد.

وی از هنر به عنوان پر پرواز و بال برای تعالی و عروج اندیشه های والا و گوهرهای درونی انسان یاد کرد و افزود: خوشنویسی در میان انواع رشته هنری از این لحاظ، جایگاه ممتازی دارد.

بر این اساس، مراسم جشن بزرگ و آیین افتتاحیه هفته خوشنویسی ۱۹ مهرماه در محل مجمو عه فرهنگی و هنری آسمان برگزار خواهد شد.

کد خبر 4731178

منبع: مهر

کلیدواژه: خوشنویسی غلامحسین امیرخانی سید مجتبی حسینی فرهنگستان هنر انجمن خوشنویسان ایران تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر خانه هنرمندان ایران موسیقی ایرانی سازمان سینمایی سینمای مستند فیلم کوتاه سریال ایرانی بازیگر تئاتر نقاشی عکاسی هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ارشاد لرستان، «سید غلامرضا نعمت‌پور» با حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود معرفی شد.

در بخشی از حکم اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای این انتصاب جدید، آمده است: نظر به تجارب ارزشمند جنابعالی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود منصوب می‌شوید.

«نعمت‌پور» دارای مدرک کارشناسی‌ارشد تهیه‌کنندگی مستند از دانشگاه صداوسیما تهران، عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و انجمن سینمای جوان خرم‌آباد و عضو انجمن عکاسان ایران است و مشارکت‌درساخت بیش از سی فیلم کوتاه به‌عنوان تصویربردار، صدابردار، تدوینگر و... در کارنامه او قرار دارد.

دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فجر و کسب چندین جایزه ملی و بین‌المللی دیگر در کارنامه این هنرمند جوان و انقلابی وجود دارد.

ازجمله سوابق وی می‌توان معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاممی لرستان کارشناس امور سینمایی اداره کل، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد، مسئول روابط‌عمومی و واحد فیلم و عکس حوزه هنری لرستان به مدت ۴ سال، مسئول واحد فیلم بسیج هنرمندان اشاره کرد.

کد خبر 6093836

دیگر خبرها

  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد