Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بیاناتی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه آتش نشانی در حوزه عملیات ۳۷ مأموریت دارد، گفت: طی نیمه نخست امسال ۸۸ هزار و ۶۴۸ تماس با مرکز ۱۲۵ برقرار شده که میانگین تماس روزانه با مرکز کنترل فرماندهی سازمان آتش نشانی ۴۷۷ تماس است.

بیاناتی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۳۹۸ عملیات انجام شده و میانگین تعداد عملیات در روز ۱۳ عملیات است، عنوان کرد: ۵ هزار و ۹۹۲ تماس به راهنمایی شهروندان منجر شده و از مجموع تماس ها ۷۱ هزار و ۴۳۳ تماس مزاحمت بوده که ۷۳ درصد از مزاحمت ها از سوی کودکان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تنها دستگاه خدمات رسانی که به ثانیه و دقیق عمل می کند آتش نشانی است که به طور معمول در هنگام وقوع حادثه دیگر دستگاه ها را فراخوان می کند، گفت: مدت زمان رسیدن به محل حادثه بسته به شرایط موجود حاکم بر زمان وقوع حادثه حداقل ۵ دقیقه است.

وی به انجام ۶۶ عنوان عملیات احتیاط حریق در همدان اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۴۶۴ عملیات احتیاط حریق نیز در نیمه نخست امسال صورت گرفته است.

رئیس سازمان آتش نشانی همدان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تماس ها نسبت به نیمه نخست سال قبل، اظهار داشت: میانگین تماس های روزانه ۶۰ درصد افزایش یافته و تماس های منجر به عملیات نیز با افزایش ۱۶ درصدی روبرو بوده که دلیل آن افزایش بارندگی و وسعت پوشش گیاهی در همدان بوده است.

بیاناتی با بیان اینکه تماس های اشتباه با کاهش ۴۵ درصدی روبرو بوده است، گفت: متأسفانه مزاحمت های تلفنی مرکز اتش نشانی همدان نیز ۳۷ درصد افزایش یافته است.

وی به وضعیت ایستگاه های آتش نشانی در همدان اشاره کرد و با بیان اینکه هر ایستگاه باید ۵۰ هزار نفر را پوشش دهد، گفت: جمعیت همدان نزدیک به ۶۵۰ هزار نفر و با این احتساب ۱۳ ایستگاه در همدان نیاز است در حالیکه تعداد ایستگاه ها در شهر همدان ۱۰ ایستگاه است.

بیاناتی از شناسایی نقاط پرحادثه شهر همدان خبر داد و بابیان اینکه در صورت آماده سازی این نقشه، برنامه ریزی ها دقیق تر خواهد شد، گفت: بارها اعلام شده که بافت تجاری همدان ایمن نیست و تقاضا می شود اماکن تجاری هنگام دریافت پروانه کسب به آتش نشانی معرفی شوند تا در زمینه ایمنی آموزش لازم را ببینند.

رئیس سازمان آتش نشانی همدان با بیان اینکهس از ۳ سال تلاش سینما قدس همدان ایمن سازی شده است، اظهار داشت: به حسینیه امام خمینی(ره) نیز اخطارهایی داده شده و اقداماتی نیز جهت ایمن سازی آن نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به پایش ۹۰ درصد مراکز آموزشی، درمانی و اداری شهر همدان، افزود: در حوزه پیشگیری و ایمنی می توان گفت که سازمان آتش نشانی ۲.۵ برابر شهرداری و نظام مهندسی برای صدور پروانه ارباب رجوع دارد.

بیاناتی با اشاره به بازدید از ۳۷ ساختمان اداری و ۱۴ مرکز تجاری، گفت: ۷۰ مورد از مهمانپذیرها و هتل ها و مراکز اقامتی مورد بازدید قرار گرفته اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی همچنین با بیان اینکه اعتبارات سازمان آتش نشانی ۳۶ میلیارد تومان و ۲۵ میلیارد تومان نیز اعتبار شهرداری برای احداث ایستگاه ها و ماشین آلات است، گفت: مشکلات اقتصادی باعث معضلاتی در تأمین تجهیزات شد و در حال حاضر همدان با کمبود نردبان هیدورلیک مواجه است و نمی توان ۲۵ میلیارد تومان برای خرید این نردبان هزینه کرد اما این در حالیست که با توجه به بلندمرتبه سازی نیاز جدی به نردبان ۵۹ متری در شهر همدان وجود دارد.

وی بابیان اینکه تجهیزات قدیمی آتش نشانی همدان به روز رسانی شده و هیچ یک از دستگاه ها فرسوده نیستند، گفت: با این حال تجهیزات نسبت به دنیا به روز نیست.

کد خبر 4731249

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش نشانی تماس تلفنی هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی اربعین 98 بوشهر شیراز شهرکرد اجلاس جاده ابریشم گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه بیرجند استانداری سمنان بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز

هادی عیدی پور از عملیات خارج کردن کودک ۳ ساله از چاهی به عمق ۷ متر خبر داد و درباره جزییات این عملیات گفت: روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در پی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و اعلام خبر سقوط کودک در چاه، بلافاصله تیم تخصصی (چاه نورد) ایستگاه ۱۲ ساحلی به محل حادثه واقع در بلوار کریمخان زند اعزام شدند.

او با اشاره به این عملیات اظهار کرد: این کودک هنگام بازی با توجه به آشنا نبودن با محیط ناگهان درون چاه خشک موجود در نزدیک ساختمان و معبر عمومی سقوط میکندو به دنبال آن شخص مذکر ۷۰ ساله که جهت نجات کودک اقدام کرده بود درون چاه گرفتار میشود.

این مقام ارشد در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ضمن بیان اینکه آتش نشانان ضمن ایمن سازی محیط و ایجاد کارگاه در دهانه چاه اقدام به فرود داخل چاه نمودند.

او افزود: تیم آتش نشان پس از یک عملیات سریع هر دوشخص را به صورت فیکس شده و با سلامت کامل به بیرون از چاه منتقل و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه ارومیه؛ جسد یک نفر پیدا شد
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌ از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال