Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-30@18:20:36 GMT

وزیر آموزش و پرورش: کنکور حذف می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۴۵۷۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای مدارس کانکسی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که بیش از ۲۰ دانش‌آموز دارد تا پایان سال چاره‌اندیشی می‌شود. به گزارش جنوب نیوز، محسن حاجی‌میرزایی امشب در نشست شورای اداری که در سالن تدبیر استانداری برگزار شد اظهار داشت: برای مدارس کانکسی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که بیش از ۲۰ دانش‌آموز دارد تا پایان سال چاره‌اندیشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تجهیز سیستم گرمایشی مدارس اعتبار لازم تخصیص داده شده است گفت: سرمایه‌گذاری لازم در رابطه با تجهیزات هنرستان‌ها، ساخت مدرسه استثنایی، پروژه‌های نیمه تمام با کمک خیرین در حال انجام است.

حاجی‌میرزایی افزود: از زمان زلزله آبان‌ماه سال ۹۶ تاکنون سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه ۷۰ سانتی‌متر بیشتر شده و دو متر بیشتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه مسائل آموزش و پرورش را نمی‌توان به جز در پرتو مشارکت عمومی و همگانی پیش برد عنوان کرد: آموزش و پرورش بخش پیوسته‌ای از تمام نظام‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و اگر بنا باشد آموزش و پرورش کار خود را انجام دهد و دیگر دستگاه‌ها نیز کار خود را انجام بدهند و بین آنها پیوستگی ایجاد نشود کاری از پیش نمی‌رود لذا شورای آموزش و پرورش باید تسریع یابد.

وی با بیان اینکه کنکور مایه انهدام نظام آموزشی است زیرا اکنون فقط یک معیار برای سنجش وجود دارد بیان کرد: باید کنکور از نظام آموزشی برداشته شود و آنچه که جایگزین کنکور می‌شود باید جامع و کامل باشد و باید دستگاه‌های مختلف به این منظور گزینه‌های مختلفی را برای دانش‌آموزان تعریف کنند.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیل شدن باید با کسب مهارت‌های اولیه بتوانند وارد عرصه کار و تلاش شوند گفت: رویکرد سند تحول در مفهوم به مفهوم فهم پرسشگری، نقادی، درک هویت خود و حضور در عرصه‌های سازندگی است و باید اقتصاد ۱۰ هزار میلیاردی کشور را به راه درست و به سمت نظام تعلیم و تربیت هدایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه دسترسی به فرصت آموزشی در سراسر ایران بسیار گسترده شده است و ۵۱ درصد مدارس کشور در روستاها قرار دارد عنوان کرد: عدالت در آموزش یک نیاز ضروری است.

منبع: تسنیم

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و اظهار کرد: پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پذیرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شأن معلمی را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند.

کد خبر 748930

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس