Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: ۲۷۳ هزار هکتار اراضی برای احداث توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در کشور دیده شده که سهم لرستان ۳۸۰۰ هکتار است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علی اشرف منصوری اظهار کرد: همه ارکان استان در توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای همراه بودند و قدم های خوبی برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث گیاهان دارویی، ایجاد زیرساخت‎ها و احداث گلخانه‌ها باید زمان را کوتاه کنیم زیرا فرصتی برای هدر دادن در مجموعه استان‌ها و مرکز نداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: توسعه بخش کشاورزی در بحث گیاهان دارویی، آبزی پروری، دام و طیور و احداث گلخانه‌ها در گرو ایجاد شهرک‌های کشاورزی است و برنامه‌های مستمری در این راستا در حال انجام است.

منصوری با بیان اینکه با مطالعات انجام شده عرصه‌های جدیدی شناسایی و مطالعات گسترده‌ای در کشور برای استعداد یابی و آمایش اراضی انجام شده است، ادامه داد: در این مطالعات انجام شده ۲۷۳ هزار هکتار مناسب احداث توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای دیدند که سهم لرستان ۳۸۰۰ هکتار است.

وی گفت: لرستان به لحاظ اقلیم، با وجود منابع آبی پایدار، فضای لازم برای توسعه در بخش کشاورزی را دارد و نیاز است کمک شود تا ایجاد شهرک‌های گلخانه‎ای با سرعت بیشتری به انجام برسد.

منصوری با اشاره به اینکه محدودیت برای تولید در فضای گلخانه در هیچ عرصه‌ای نداریم، با تاکید بر اینکه برای توسعه در استان ممانعت ایجاد نشود، افزود: اگر اراضی به افراد داده شد و اقدامی انجام نداد می‌توان فرد را یک طرفه خلع ید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور اضافه کرد: چنانچه فردی به تعهدات خود عمل کند و انحراف نداشته باشد می‌توان مالکیت را به او واگذار کرد که تشخیص واگذاری به افراد برعهده رئیس سازمان جهاد کشاورزی است.

منصوری با بیان اینکه اشتغال پیش بینی شده در گلخانه‌های کشاورزی در هر هکتار به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۲۰ نفر است، گفت: برای ۳۶۰ هکتار استان اگر ۷۰ درصد زمین گلخانه‌ای در نظر بگیریم ۶۰۰۰ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با اشاره به اینکه میزان اعتبار مورد نیاز برای هر هکتار در راستای ایجاد زیرساخت ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، یادآور شد: برای احداث گلخانه به دلیل زیاد بودن دامنه آن، از سه تا ۲۰ میلیارد تومان به ازای هر هکتار گلخانه داشته باشید.

منصوری افزود: در مجموع ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری شهرک‌های گلخانه‌ای در احداث استان است.

کد خبر 391324

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محصولات گلخانه اي شهرک گلخانه ای کشت گلخانه ای اشتغالزایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در مراسم کلنگ‌زنی هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه گفت: این پروژه دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح آن در توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تاثیر مهمی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پروژه احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه کلنگ‌زنی شد.

مرتضی صفری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در این مراسم که با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود.

وی افزود: این پروژه دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح آن در توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تاثیر مهمی خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: نزدیکی به مرز بین‌المللی سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و … از جمله ظرفیت‌های سیلوانا برای توسعه گردشگری است.

کد خبر 749513

دیگر خبرها

  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران