Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@05:28:05 GMT

علت ترشحات پشت حلق چیست؟

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۶۰۴۶

علت ترشحات پشت حلق چیست؟

ترشحات پشت حلق، مخاط اضافی است که از غدد موجود در نواحی پشت بینی و گلو حاصل می‌شود و درمان این نوع خلط‌ها بستگی به علت به وجودآمدن آن دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، غدد موجود در پوشش داخلی بینی، گلو، راه‌های هوایی، معده و روده هر روز مخاط ایجاد می‌کند؛ بینی به تنهایی حدود یک چهارم از این مخاط روزانه را تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخاط ماده‌ای غلیظ و مرطوب است که نواحی مذکور را مرطوب کرده و مهاجمان خارجی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها را قبل از ایجاد عفونت، نابود می‌کند. معمولاً شما متوجه مخاط بینی خود نمی‌شوید زیرا با بزاق مخلوط شده و بلعیده می‌شود. هنگامی‌که بدن بیش از حد معمول مخاط ایجاد کند یا وقتی مخاط بیش از حالت طبیعی غلیظ شود، ممکن است نشانه‌ای از وجود یک مشکل باشد. در این حالت، مقدار اضافی آن از سوراخ بینی خارج می‌شود، اما هنگامی‌که مخاط از پشت بینی در گلو بریزد، آن را ترشحات پشت حلقی می‌نامند. در ادامه شما را با علت اینگونه ترشحات و علائم آن‌ها آشنا می‌کنیم:

علت ترشحات پشت حلقی چیست؟

دلایل زیادی برای ایجاد مخاط اضافی که محرک این ترشحات است، وجود دارد که در ادامه به آن‎ها می‌پردازیم:

سرماخوردگی آنفلوانزا آلرژی که در این صورت به آن ترشحات پشت حلقی آلرژیک نیز گفته می‌شود. عفونت سینوسی یا سینوزیت که در واقع التهاب سینوس‌ها است. جسم خارجی که در  بینی گیر افتاده باشد؛ این مورد شایع‌ترین علت ترشح در کودکان محسوب می‌شود. بارداری مصرف بعضی داروها، مانند داروهای کنترل فرزند و فشار خون کج‌شدگی تیغه بینی که دو سوراخ بینی را از هم جدا کرده یا مشکلی دیگر در ساختار بینی که بر سینوس‌ها تأثیر می‌گذارد. تغییرات آب و هوا مانند درجه حرارت پایین یا هوای خشک مصرف بعضی از غذاها (به عنوان مثال، غذاهای پرادویه ممکن است باعث تحریک جریان مخاط شود) گاز ناشی از مواد شیمیایی، عطرها، مواد تمیز کننده، سیگار یا سایر مواد محرک

گاهی اوقات مسئله، تولید زیاد مخاط در بینی نیست، بلکه مشکل اینجا است که این مخاط خارج نمی‌شود. مشکلات بلع می‌تواند باعث ایجاد مایعاتی در گلو شود که همین امر به ایجاد ترشحات پشت حلقی می‌انجامد. این مشکلات گاهی اوقات ممکن است به علت افزایش سن، بیماری‌هایی مانند ریفلاکس معده یا  GERD  رخ دهد.

علائم ترشحات پشت حلقی

ترشحات پشت حلقی افراد را وادار به خارج کردن دائم محتویات گلو می‌کند. این امر همچنین می‌تواند باعث سرفه شود که اغلب در شب بدتر می‌شود. در حقیقت، این ترشحات یکی از شایع‌ترین دلایل سرفه است که به راحتی از بین نمی‌رود. همچنین مخاط بیش از حد ممکن است باعث صدای خشن و گلو درد شود. مسدودشدن مخاط در لوله یا شیپور استاش (لوله اتصال گلو به گوش میانی) باعث عفونت دردناک گوش می‌شود. همچنین در صورت گرفتگی این معابر، احتمال ابتلا به عفونت سینوسی نیز وجود دارد. درمان این ترشحات با تجویز آنتی بیوتیک‌ها (در عفونت‌های باکتریایی)، آنتی‌هیستامین‌ها (در عفونت‌های ویروسی) و اسپری‌های استروئیدی بینی (در موارد آلرژی‌ها) انجام می‌شود.

کد خبر 391330

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترشحات پشت حلق علائم بیماری سرماخوردگی آنفلوآنزا سرفه گلو درد مصرف دارو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، کارشناس هواشناسی برای آسمان استان تداوم پایداری جو تا چند روز آینده را پیش بینی کرد.
خانم بهروزی گفت: باتوجه به خروجی مدل‌های هواشناسی جو استان تا اواسط هفته پایدار خواهد بود. بر این اساس احتمال افزایش آلاینده‌های جوی بخصوص در نقاط پرتردد و صنعتی استان وجود دارد.
وی اظهار کرد: از لحاظ دمایی هم تا اواسط هفته افزایش نسبی ادامه خواهد داشت. دیروز در گرمترین ساعات دمای هوای قزوین به ۲۷ درجه سلسیوس بالای صفر رسید.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • پیش بینی بارش‌های رگباری برای فارس
  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • افزایش دما در استان مرکزی
  • پیش بینی هواشناسی