Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@02:10:54 GMT

راهکارهای پیشگیری از سوزش سردل

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۶۵۱۵

راهکارهای پیشگیری از سوزش سردل

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، درست و آهسته غذا خوردن می‌تواند به کاهش برگشت اسید معده کمک کند. برای این امر مهم است تا غذا را خیلی خوب بجوید. جویدن غذا به مقدار کافی تضمین می‌کند تا هضم غذا و تجزیه‌ آن در بدن زمان کمتری طول بکشد. اگر این کار به‌درستی انجام شود، اسید معده به مری برنمی‌گردد.

از برخی مواد غذایی اجتناب ‌کنید

مانند برخی نوشیدنی‌ها مثل نوشیدنی‌های حاوی کافئین، نوشابه‌ها و آب مرکبات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین حذف آنها می‌تواند از ناراحتی معده جلوگیری کند. شما می‌توانید لیستی برای خودتان داشته باشید و هرچه موجب ناراحتی‌تان می‌شود را در آن یادداشت کنید و از مصرف دوباره‌ آنها پرهیز کنید.نوشابه‌ها موجب تضعیف اسفنکتر پایینی در مری می‌شوند و این حالت را تشدید می‌کند.

منظم غذا بخورید

برای تسکین سوزش سردل باید زمان غذا خوردن و همچنین مقدار آن را کنترل کنید. این بدان معناست که باید سعی کنید زمان‌های غذا خوردنتان را در طول روز به‌خوبی تقسیم کنید. وعده‌های غذایی بزرگ را فراموش کنید و در عوض وعده‌های غذایی کوچک‌تر را به تعداد بیشتری مصرف کنید. پرخوری فشار زیادی به ماهیچه اسفنکتر پایینی مری وارد می‌کند و از بسته نگه‌داشتن آن جلوگیری می‌کند.

صحیح بخوابید

عادت دیگری که می‌تواند منجر به ناراحتی معده در افراد مبتلا به ریفلاکس شود، خوابیدن در وضعیت نامناسب است؛ چرا که بد خوابیدن می‌تواند باعث ایجاد فشار در شکمتان و به تبع آن برگشت اسید از معده به مری شود.برای جلوگیری از این اتفاق سعی کنید به روی شکم و پهلوی راست نخوابید.برخی از متخصصان توصیه می‌کنند که یا به پشت دراز بکشید یا به پهلوی چپ.

وزنتان را حفظ کنید

وزن بیش از حد می‌تواند برای سلامتی مشکلات زیادی را ایجاد کند؛ از رایج‌ترین آنها می‌توان به ناراحتی‌های قلبی‌وعروقی و سایر مشکلات مانند ریفلاکس اسید معده اشاره کرد. این امر به این دلیل است که مقدار زیاد چربی شکم می‌تواند اسفنکتر پایین مری را به سمت بالا سوق دهد، از بسته‌شدن آن جلوگیری کند و اجازه دهد اسید معده به سمت بالا حرکت کند.

سیگار نکشید

مطالعات علمی نشان داده‌اند نیکوتین علاوه بر دیگر مشکلاتی که برای سلامتی به‌وجود می‌آورد باعث می‌شود اسید معده به سمت بالا حرکت کند و موجب سوزش سر دل شود.در حقیقت، مطالعات نشان داده افراد سیگاری در مقایسه با افرادی که سیگار نمی‌کشند بیشتر از سوزش سردل رنج می‌برند.

قبل از خواب غذا نخورید

خوردن غذا بلافاصله قبل از خواب یک اشتباه رایج است که باعث رفلاکس اسید معده می‌شود. در حالی که علم در این مورد ادعای زیادی ندارد؛ اما تعداد زیادی از افراد مبتلا اعلام کرده‌اند که اگر طی سه ساعت قبل از خواب شبانه چیزی بخورند علائمشان بدتر می‌شود.

شیر بدون چرب بنوشید

علائم بیماری برگشت اسید معده از میزان اسیدیته بالای معده شما ناشی می‌شود. به این ترتیب، نوشیدنی‌های قلیایی، مانند شیر بدون چرب می‌تواند به متعادل کردن آن کمک کند. با این حال، مراقب باشید که شیر حاوی چربی می‌توانند اوضاع را بدتر کنند! چرا که چربی می‌تواند باعث کندتر شدن فرایند هضم شود.

آدامس بجوید

اگرچه آدامس جویدن از نظر علمی دقیق نیست؛ اما مطالعات نشان داده‌اند که آدامس می‌تواند علائم رفلاکس اسید معده را در برخی افراد کاهش دهد. گمان می‌رود افزایش تولید بزاق به پاکسازی مری کمک می‌کند.

از مصرف دارو بدون‌نسخه بپرهیزید

برای تسکین علائم ناراحتی معده از داروهای بدون نسخه استفاده نکنید. مهم است که ابتدا به پزشک خود مراجعه کنید تا علت واقعی این مشکل را بدانید. به این ترتیب، با تشخیص درست، نسخه مناسب خود را دریافت خواهید کرد.داروهای بدون نسخه در صورت استفاده طولانی‌مدت می‌توانند برای سلامتی شما مضر باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کاهش وزن سیگار کشیدن اسید معده غذاخوردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به بررسی راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا پرداختند.

مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح‌ها، راهکارهای رفع موانع و بررسی منابع تأمین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

کد خبر 6095159 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • عادت های روزمره ای که نمی دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • راهکارهای سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • عادت‌های روزمره‌ای که نمی‌دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • راهکارهای رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه