Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد از ابتدای امسال حدود 148 هزار فرصت شغلی با اعتبار 2 هزار و 300 میلیارد تومان ایجاد کرده است.

دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به صورت جدی به موضوع اشتغال محرومین و نیازمندان پرداخته و در سال گذشته نیز حدود 148 هزار فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کار آفرینی و تولید کلید اصلی برای  رفاه و قدرت اقتصادی در کشور است و یک سوم اشتغال ایجاد شده در کشور توسط کمیته امداد بوده است، تصریح کرد: 2 هزار کارشناس خبره مسلط به ادبیات اشتغال و کارآفرینی با حوزه اشتغال کمیته امداد همکاری دارند.

معاون اشتغال کمیته امداد کشور ادامه داد: برای تولید  و کارآفرینی همه ابزارها و امکانات در کشورمان فراهم است اما برای تحقق کارآفرینی و رفع مشکل اشتغال در این زمینه نیاز به کارآفرین و کارآفرینی داریم .

عبدالملکی گفت: با توجه به اینکه به گفته مقام معظم رهبری ، توانمندسازی و ایجاد درآمد با دوام و رعایت کرامت اسلامی خانواده ها سرلوحه اصل برنامه های اشتغل کمیته امداد به این خاطر در صدر فعالیتهای این نهاد قرار گرفته  که در این زمینه الگوی اسلامی-ایرانی الگوی مورد نظر کمیته امداد است .

وی با اشاره به اینکه در همه دنیا ایجاد اشتغال معمولاً یک کار سخت و دشوار در زمینه اقتصادی است این کار برای محرومین سخت تر است، ادامه داد: هیچ دولتی در دنیا برنامه ای برای اشتغال محرومین در مناطق محروم ندارد اما در جمهوری اسلامی این موضوع به صورت جدی مد نظر نظام است که کمیته امداد آن را به صورت جدی دنبال می‌کند .

معاون اشتغال کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین برنامه های کشورمان اعلام شده است گفت: کمکی که کمیته امداد به اقتصاد مقاومتی می‌کند برنامه اشتغالزایی این نهاد است  و در این زمینه تقویت اقتصاد خانواده با محوریت فقرزدایی یکی از اصلی‌ترین این برنامه هاست  .

عبدالملکی در ادامه با ارائه ی گزارشی از برنامه‌های اشتغالزایی کمیته امداد گفت : این نهاد در سال 98 حدود 148 هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد کرده که در این زمینه  2 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است .

معاون اشتغال کمیته امداد افزود: سال گذشته از 480 هزار شغلی که در کشور ایجاد شده است یک سوم آن توسط کمیته امداد ایجاد شده است که کمیته امداد در این زمینه از تاثیرگذارترین دستگاه‌های کشور بوده است .

وی با بیان اینکه خوداتکایی و توانمندسازی خانواده ها هدف نهایی برنامه های اشتغالزایی است، ادامه داد: در این زمینه از سال 94 تا کنون بیش از 700 هزار خانواده به خوداتکایی رسیده اند و این کار باعث شده سالیانه حدود 2هزار و 100 میلیارد تومان در بودجه کشور صرفه جویی شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه سال گذشته درآمد طرح‌های اشتغال زایی مددجویان این نهاد 5هزار و 500 میلیارد تومان بوده است، گفت: این رقم بیش از کل مستمری پرداخت شده به خانواده های مددجویان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مدل مفهومی اشتغال زایی کمیته امداد برای خانواده ها فراهم کردن فضای کسب و کار برای خانواده‌ها، است گفت:این رویکرد راهبردی کمیته امداد بوده و نقش مهمی در اشتغال و اقتضاد خانواده ها داشته است.

معاون اشتغال کمیته امداد به دیگر برنامه‌های این نهاد برای کارآفرینی مددجویان اشاره کرد و گفت:طرح راهبری شغلی یکی از مهمترین ابزارهای اشتغال است که کمیته امداد سعی دارد در این زمینه 20 هزار نفر از راهبران شغلی را دعوت به همکاری نماید که در صورت تحقق چنین موضوعی،مشکل اشتغال خانواده های مددجو برطرف می شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور،الگوی اسلامی،ایرانی موفق‌ترین نوع الگو است،  گفت:این نهاد قصد دارد این مهم را در کمیته امداد کند.

به گزارش ایسنا، عبدالملکی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی واحد استان، از جمله مرکز نوآوری و شکوفایی بر استمرار همکاری‌های این دو نهاد در استان ایلام تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حجت الله عبدالملکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، قائم مقام کمیته امداد کل کشور گفت: نگاه مدیریت دبیرخانه مناطق آزاد مردمی و مبتنی بر محرومیت زدایی از مناطق آزاد کشور است.

جعفر صباغیان گفت: با تعامل خوب با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تفاهم نامه‌ای برای بهره گیری از ظرفیت‌ها برای هم افزایی و کمک به نیازمندان به امضا رسید.

وی افزود: براساس تفاهم انجام شده محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در فضای نمایشگاهی عرضه خواهد شد و مراکز نیکوکاری نیز با همکاری بخش خصوصی درکیش راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در نشست با قائم مقام کمیته امداد کل کشور با اشاره به میزبانی کیش از ۲ میلیون گردشگر در سال، گفت: حضور گردشگران، ظرفیت مناسب و بازار فروش خوبی برای عرضه محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد فراهم می‌کند.

رحیم سرهنگی، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم تا مددجویان توانمند شوند و به خودکفایی برسند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد مراکز نیکوکاری با همکاری خیران و سرمایه گذاران در کیش خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان