Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از افتتاح و رونمایی از ۵ پروژه عمرانی از جمله خانه بومگردی، کلوپ غواصی و موزه مردم شناسی و همچنین کلنگ باند پروازی ورزش های هوایی و سافاری خبر داد.

طاهره شهرکی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اجرای برنامه های هفته جهانی گردشگری با محوریت شعار بین المللی امسال با عنوان "گردشگری و اشتغال، آینده ای بهتر برای همه"  برگزار می شود، افزود: نواختن زنگ گردشگری در یکی از مدارس شهر قشم نخستین برنامه هفته جهانی گردشگری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروز همزمان با رونمایی از عضویت منطقه آزاد قشم در سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) قرار است از نرم افزار آماری گردشگری و همچنین سامانه جامع بوم گردی در جزیره قشم رونمایی شود.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به کلنگ زنی چهار طرح جدید گردشگری در جزیره قشم، اضافه کرد: این طرح ها عبارتند از کلنگ زنی مجموعه تفریحی، گردشگری و اقامتی در طولا، کلنگ زنی یک هتل 2 ستاره در هلر، کلنگ زنی باند پروازی تفریحات هوایی و کلنگ زنی مجموعه سافاری در شهر قشم.
به گفته شهرکی، افتتاح کلوپ تفریحات دریایی عجایب آبی قشم و دلفین مرجان قشم و همچنین اعطای بیمه نامه روستایی به فعالین گردشگری و صنایع دستی بخش دیگری از برنامه های مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در هفته گردشگری خواهد بود.
وی ادامه داد: افتتاح دو خانه بوم گردی در روستاهای کووه ای و دهخدا و همچنین آغاز به کار موزه مردم شناسی لافت از دیگر برنامه های این مدیریت در هفته جاری است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برگزاری برخی کارگاه ها آموزشی به مناسبت هفته جهانی گردشگری، اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی موزه داران محلی و توسعه گردشگری، برگزاری تور آموزشی نگهبانان قلعه از جاذبه های گردشگری سطح جزیره، برگزاری کارگاه داستان نویسی کودکان از جاذبه های گردشگری جزیره قشم، کارگاه معماری بومی و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی بوم گردی بخشی از کارگاه هایی هستند که برای برگزاری آنها در این مناسبت پیش بینی شده است.
شهرکی تصریح کرد: با همکاری هیات های ورزشی قشم برای برگزاری همایش دوچرخه سواری و همایش پدل برد در اسکله تفریحی طبل برنامه ریزی شده است.
وی در پایان گفت: «گردشگری و اشتغال، آینده ای بهتر برای همه» شعار جهانی مناسبت هفته گردشگری است و بر همین اساس تلاش شده تا طرح هایی در جزیره قشم مورد بهره برداری قرار بگیرند که با رعایت استانداردهای پیش بینی شده در حوزه خدمات گردشگری و همچنین افزایش کیفیت صنایع دستی تولید شده توسط فعالان این حوزه می توانیم برای بومیان جزیره قشم اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان قشم ورزش های هوایی سافاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ به گفته مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اصفهان با محوریت کارخانه عظیم و تاریخی ریسباف در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نمایشگاه ایران اکسپو به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شد.
امیر کرم‌زاده، مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف را یکی از مهمترین و زیباترین بنا‌های صنعتی و تاریخی کشور معرفی کرد وافزود: مقرر است این کارخانه به موزه بزرگ اصفهان تبدیل شود.
نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ درتهران بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری به‌منظور نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازار‌های بین‌المللی است که در این دوره از نمایشگاه، غرفه اصفهان به معرفی توانمندی‌های صادراتی استان با رویکرد و ارائه زنجیره ارزش‌های راهبردی به‌ویژه در بخش گردشگری و صنایع دستی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرداخت.
دراین رویداد همچنین بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری به‌ویژه ۱۲ طرح برتر گردشگری در غرفه اصفهان معرفی شد.
روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌های توسعه گردشگری با ۶ استان تهران، یزد، فارس، کرمان، قم و خراسان رضوی به‌منظور تعامل و همفکری بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان‌ها در این نمایشگاه منعقد شد.

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی