Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، محمد حاج رسولی‌ها در همایش پایش فرصت‌های اشتغال و تولید در حوزه منابع آب شهرستان سرخس با اشاره به برخی کاستی‌ها در حوزه آب عنوان کرد: خوشبختانه متوسط بارندگی سال آبی گذشته در کشور 342 میلی‌متر بود که این میزان رتبه چهارم در 51 سال آمار بلندمدت بارندگی کشور است.

وی با اشاره به اینکه پراکنش بارندگی در حوزه قره‌قوم در سال آبی 98-97، 310 میلی‌متر بوده است، افزود: این عدد سال قبل از آن 143 میلی‌متر بوده که رشد 118 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران مجموع آورد آب‌های سطحی سال آبی گذشته را 89 میلیارد متر مکعب به پشت سدهای کشور عنوان کرد و گفت: این عدد در سال قبل تنها 26 میلیارد متر مکعب بوده است.

وی با اشاره به میزان آورد به مخازن سدهای خراسان رضوی اضافه کرد: مجموع حجم مخازن سدهای استان یک میلیارد و 500 میلیون متر مکعب است که آبگیری 700 میلیون متر مکعب از حجم 1.2 میلیارد متر مکعبی سد دوستی در سال گذشته موجب زنده شدن مجدد این سد شد.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه در بحث اشتغال باید ببینیم چقدر توانسته‌ایم با فراهم آوردن زمینه سرمایه‌گذاری در بخش آب موفق باشیم، تصریح کرد: استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تاسیسات آبی استان‌ها می‌تواند راه‌گشای حل مشکل بیکاری به‌ویژه در نوار مرزی کشور باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، با اشاره به تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی در استان‌ها با هدف تدوین چشم انداز سیاست‌های مدیریت آب در استان‌ها گفت: این سند که با اجماع تمامی دست اندرکاران بخش آب به‌ویژه تشکل‌های کشاورزی، مردمی و اساتید دانشگاهی تهیه شده خواهد توانست تا حد چشمگیری جلوی اضافه برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی را در دشت‌های کشور بگیرد که خوشبختانه خراسان رضوی در تصویب این سند در کشور پیشتاز است.

وی با اشاره به اهمیت کمک دولت به مردم مرزنشین به‌ویژه شهرستان سرخس که حافظ امنیت مرزهای کشور هستند، تاکید کرد: تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای مردم این شهر وظیفه وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای است که باید در کوتاه‌ترین زمان، خط انتقال آب از سد دوستی به شهر سرخس به پایان برسد.

حاج رسولی‌ها خاطرنشان کرد: برای بحث خروج آب‌های زیرزمینی از مرز نیز یک تیم کارشناسی از دانشگاه را مسئول پیگیری این کار خواهیم کرد و جهت تکمیل و تامین اعتبار مورد نیاز سد شوریجه سرخس نیز از محل صندوق توسعه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران رشد کارشناسی مشکلات کمک دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل ساختمان این نهاد حوزوی برگزار شد بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان علیه جامعه ما و مقابله جبهه کفر در برابر جبهه حق است که در صورت برنده شدن هر یک، شرایط تعیین کننده خواهد بود.

فرمانده فراجا بیان کرد: در طی این سالها رهبر معظم انقلاب بر موضوع شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره داشتند که متاسفانه برای این موضوعات تلاشی صورت نگرفت و تلاش های صورت گرفته نیز کافی نبوده و بسیاری فقط شنونده این بیانات بوده اند.

وی افزود: یکی از چالش ها در حوزه امنیت اخلاقی، نبود گفتمان واحد در بین دستگاه ها و نهادها است و از سویی دیگر در لایحه حجاب و عفاف نیز ابهاماتی وجود دارد.

سردار رادان اضافه کرد: هزینه پایین جرم بی‌حجابی و اظهارت ضد و نقیض برخی افراد مسوول و همچنین کمبود اعتبارات و امکانات مورد نیز از دیگر چالش های حوزه مقابله با بی حجابی و هنجارشکنی در کشور است.

کد خبر 6089379

دیگر خبرها

  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق