Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد پور عنقا رئیس سابق هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان و یکی از کاندیدا‌های ریاست جدید این هیئت در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت لغو مجمع انتخاباتی این استان اظهار کرد: طبق برنامه مجمع انتخاباتی ریاست  هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان در  ۳۱ شهریور ماه به ریاست پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج  قرار بود برگزار شود که این مجمع  به علت حضور نداشتن ۸ نفر از اعضای مجمع از مجموع ۱۶ نفر از جمله من لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 تمدید سرپرستی هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان غیر قانونی بود 

پورعنقا بیان کرد: مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان ۲ مهرماه ۹۷ فرشید ریگی فرد را به عنوان سرپرست هیئت شطرنج استان ما انتخاب کرد که اقدام او خلاف قانون بوده، چرا که او حق انتخاب سرپرست جدید نداشته و قبل از آن  باید فدراسیون شطرنج برای رئیس هیئت ابلاغیه می‌زد. به هر حال  بعد از مدتی فدراسیون شطرنج از مواضعش کوتاه آمد و ۱۷  مهرماه ۹۷ یعنی بعد از گذشت ۱۵ روز برای سرپرست جدید حکم صادر کرد. به هر حال هیئت شطرنج استان ما حدود یک سال است که با سرپرست اداره می‌شود، در حالی که طبق قانون مدت سرپرستی ۳ ماه است و بعد از آن باید رئیس انتخاب شود. به هر حال طبق تبصره مصوب خودشان مدت سرپرستی هیئت شطرنج را تمدید کردند که اقدامشان غیر قانونی است.   

بیشتر بخوانید: بزرگ‌ ترین شطرنج جهان با مهره‌های انسان

او بیان کرد: من و سرپرست هیئت شطرنج استان سیستان و بلوچستان کاندیدای ریاست هیئت بودیم که رقیبم در این انتخابات با وجود اینکه دانشجوی دکترای تربیت بدنی است، اما سابقه‌ای در شطرنج ندارد. علاوه بر این ۲ نماینده از باشگاه‌های لیگ شطرنج برای حضور در مجمع انتخابات مشکل داشتند و اداره کل برای معرفی آن‌ها به فدراسیون و ۳ روز قبل از برگزاری مجمع برای این باشگاه‌ها مجوز صادر کرد.  

ساختار مجمع انتخابات هیئت شطرنج ایراد دارد 

پورعنقا افزود: به طور کلی یک باشگاه  شطرنج داریم، اما ۲ نفر نماینده باشگاه‌ها در مجمع انتخابات شرکت کردند که واضح است که حضور یکی از ۲ نفر به دلیل نداشتن باشگاه زیر سئوال می‌رود. ساختار مجمع ایراد دارد و به نوعی مهندسی شده است. علاوه بر این مدیران ادارات ورزش شهرستان‌ها قبل از انتخابات به منازل اعضای مجمع می‌رفتند و آن‌ها را  برای شرکت در انتخابات ترغیب می‌کردند.  

اعتراض خود را بابت مجمع انتخابات هیئت شطرنج اعلام کردیم 

رئیس سابق هیئت شطرنج استان سیستان و بلوچستان گفت: به هر حال من به همراه ۳۱ نفر از ورزشکاران و پیشکسوتان طی نامه‌ای اعتراض خود را به انتخابات هیئت شطرنج استان به وزرات ورزش و جوانان اعلام کردیم. کسانی که نامه اعتراضی را امضا کردند از کاندیدا بودنم حمایت کردند و علاوه بر این در این نامه نوشتند که مسئولان ورزش سیستان و بلوچستان قرار است سرپرست ضعیف یک سال اخیر هیئت شطرنج را به عنوان کاندیدای خود به جامعه شطرنج تحمیل کنند. براین اساس خواستار دخالت نکردن مدیرکل وزارت ورزش استان در انتخابات شدیم تا انتخبابات در فضایی سالم برگزار شود.  

پهلوان زاده: اعتراضات به  مجمع انتخابات هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان رسیدگی می کنیم 

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج درباره علت  لغو مجمع انتخابات هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان  و اینکه گفته می‌شود که برخی از اعضای مجمع به علت مهندسی انتخابات شرکت نکردند در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مجمع انتخاباتی  به علت ناهماهنگی‌ها و غیبت چند عضو مجمع لغو شد. همچنین من موضوع غیر قانونی ندیدم، اما در حال پیگیری این موضوع هستیم و زمانی که به نتیجه نهایی دست یافتیم اعلام می‌کنیم.  

پهلوان زاده درباره اینکه یکی از کاندیدا‌ها به همراه ۳۱ نفر نامه اعتراضی بابت این انتخابات به وزارت ورزش و جوانان ارسال کردند، گفت: به هر حال اگر اعتراضی باشد رسیدگی می‌کنیم.  

او درباره اینکه سرپرست هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان بعد از پایان فعالیتش  به صورت غیرقانونی کار می‌کند، بیان کرد: طبق قانون مدت سرپرستی ۳ ماه است، اما این موضوع در خیلی از فدراسیون‌ها رعایت نمی‌شود و به طور مثال داوری همچنان سرپرست فدراسیون والیبال است.

 اسناد درباره تخلف در انتخابات را به صورت مکتوب ارائه بدهند 

پهلوان زاده درباره اینکه گفته می‌شود مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان قصد دارد فرد مورد نظرش  به عنوان رئیس هیئت شطرنج انتخاب شود، گفت: به نظرم این موضوع شایعه  و حرف و حدیث است. اگر اسنادی در این باره دارند به صورت مکتوب به فدراسیون بدهند تا رسیدگی کنیم.  

رئیس فدراسیون شطرنج درباره  زمان بعدی  مجمع انتخابات هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان بیان کرد: سئوال سخت می‌پرسید و ما  هنوز  به جمع بندی نهایی نرسیدیم و اداره حقوقی فدراسیون در حال بررسی این موضوع است تا بعد از آن درباره زمان مجمع تصمیم بگیریم.  

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون شطرنج وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فدراسیون کونگ‌فو مشخص شد

به گزارش قدس آنلاین، مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت به ریاست سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و اعضای مجمع این رشته در تالار پارالمپیک کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

حجت جوانمردی، رضا شهرانی، سیدمجتبی شیرزادی، سیدعباس هاشمی منش و محمد نوحی پنج کاندیدایی بودند که صلاحیت آنها برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی تایید شده بود، اما با انصراف چند کاندیدا، رقابت بین سیدمجتبی شیرزادی و سیدعباس هاشمی‌منش برگزار شد.

در نهایت با رای‌گیری از اعضای مجمع، سیدعباس هاشمی‌منش با کسب ۳۶ رای  رای از ۴۸ رای ماخوذه برای چهار سال به عنوان رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی انتخاب شد. سیدمجتبی شیرزادی نیز ۱۲ رای کسب کرد.

همچنین امین عباسی با ۴۷ رای به عنوان خزانه‌دار و هاله‌زینب پیرقربانی با ۳۱ رای به عنوان کارشناس خبره به عضویت هیات رئیسه فدراسیون درآمدند.  دیگر اعضای هیات رئیسه در مجمع بعدی این فدراسیون انتخاب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • پشت پرده ماجرای برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال/ بازگشت آجورلو یا انتخاب آذری چقدر صحت دارد؟
  • پشت پرده ماجرای برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال/ بازگشت آجورلو و یا انتخاب آذری چقدر صحت دارد؟
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • رئیس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی مشخص شد
  • رئیس فدراسیون کونگ‌فو مشخص شد
  • هاشمی‌منش رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی شد
  • سیدعباس هاشمی‌منش رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی شد
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است