Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،در پاییز ۹۸ خبری مبنی بر انتقال اسناد مالی نهاد ریاست جمهوری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد؛ انتقال اسنادی که ارزش آن در ماهیت سندهایی تبلور پیدا می‌کند که دربرگیرنده سندهای مهم امور مالی نخست وزیران دوران پهلوی دوم و دوران نخست وزیری و روسای جمهور انقلاب اسلامی است که از مهم‌ترین این اسناد مربوط به دوران ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ایوب یتیم پرور، کارشناس ارزشیابی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، این اسناد برای پژوهشگران و آرشیویست‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این اسناد که دربرگیرنده ذی حساب مالی ۲۱ سال یعنی از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۶۷ است، با هماهنگی دیوان محاسبات کشور پس از ۳ تا ۴ هفته کار ارزشیابی تخصصی در قالب ۹۵۰ کارتن به مخازن ویژه ریاست جمهوری در ساختمان آرشیو ملی ایران منتقل شد و به گفته این کارشناس ارزشیابی سازمان، این اسناد پس از ۴۸ تا ۷۲ ساعت ضدعفونی شدن در مخازن مخصوص قرار می‌گیرند.

یکی از ارزش‌های تحقیقی این اسناد مربوط به سندهای امور مالی در دوران ۱۰ نخست وزیر و سه رئیس جمهور است، که از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۶۷ بر منصب این جایگاه‌ها قرار داشتند و به گفته کارشناس ارزشیابی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، همکاری مرکز حراست نهاد ریاست جمهوری در این انتقال بسیار تاثیرگذار بود که می‌تواند باب همکاری برای انتقال اسناد راکد دیگر نهادها به این سازمان را فراهم سازد.

همچنین یتیم پرور به انتقال اسناد گزینش رده‌های مدیران کل و رده‌های بالاتر به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در قالب ۳۵ هزار و ۹۷۵ برگ شامل ۷۴ پرونده که دربرگیرنده سه کارتن ویژه اسناد بود، اشاره کرد و افزود: این اسناد گزینش مربوط به سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۰ شامل مدیران بازنشسته، متوفی و کسانی که استعفاء داده بودند، است.

براساس این گزارش، فراهم آوری، ارزشیابی و نگهداری اسناد راکد نهادهای کشور و انتقال آن به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا این اسناد یکی از بهترین مواد پژوهشی برای محققین به حساب می‌آید و به گفته کارشناس ارزشیابی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، برپایی نمایشگاهی از مهمترین اسناد امور مالی نهاد ریاست جمهوری نیز در ترغیب دیگر نهادها برای انتقال اسناد راکد خود که ۴۰ سال از زمان آن گذشته باشد، می‌تواند در مشارکت دیگر نهادها در این زمینه نقش ایفا کند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت رهبری، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902386

دیگر خبرها

  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد