Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:26:42 GMT

تکریم خانواده شهدا یک تکلیف است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۷۹۸۸

تکریم خانواده شهدا یک تکلیف است

موسایی با تاکید بر حفظ شأن و منزلت خانواده شهدا، گفت: تکریم خانواده شهدا یک تکلیف دینی و الهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از میناب، حجت الاسلام والمسلمین حسن موسایی مشاور استاندار هرمزگان در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات در آئین یادواره شهدای روحانی در میناب، با اشاره به نقش طلاب علوم دینی در جنگ تحمیلی، گفت:وجود چهار هزار و 300 شهید روحانی خود گویای نقش این قشر در هشت سال دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود:روحانیون استان هرمزگان نیز در دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند که در این راستا 32 روحانی این استان که هشت نفر آنها از شهرستان میناب هستند، جان خود را فدای ارزش های نظام و انقلاب کردند.

 

موسایی به جایگاه شهدا اشاره کرد و ادامه داد:پاداش شهدا را خود خداوند متعال می دهد چرا که پاداش کشته شدن در راه خدا خود خداوند است.

 

مشاور استاندار هرمزگان در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات با بیان این که خدماتی که به خانواده شهدا ارائه می شود، سزاوار آنها نیست، بر لزوم حفظ شأن و منزلت خانواده شهدا تاکید کرد و گفت:روحانیت در جنگ تحمیلی همانند سایر عرصه ها پیشرو و پیشگام بودند و تکریم خانواده شهدا نیز تکلیفی دینی و الهی است که بر گردن آحاد مردم جامعه به ویژه مسئولان است.

 

وی همچنین به نقش حوزه علمیه و طلاب هرمزگانی در نبرد هشت ساله و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:در سال 65 علاوه بر طلاب، اساتید حوزه علمیه هرمزگان نیز در جنگ شرکت کردند و حوزه علمیه استان در برهه ای به طور کلی تعطیل شد.

 

موسایی با نقل خاطراتی از شهدای روحانی میناب، حفظ دین اسلام با سلاح خون و سلاح علم را مهمترین هدف شهدای روحانی دانست.

 

شهرستان میناب هشت شهید روحانی در دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

 

پایان پیام/672

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس دفاع مقدس اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه خطبه های نماز جمعه یادواره شهدا کانون های مساجد اصفهان شهدای میناب یادواره شهدای روحانی شهرستان میناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرمانده مرزبانی استان در دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی در خراسان جنوبی، گفت: از بزرگ‌ترین آرمان‌های شهدا، اعتلای ارزش‌های بلند اسلام و پاسداری از دستاورد‌های شکوهمند انقلاب اسلامی است.
سردار شجاعی با بیان اینکه راه شهدا تا رسیدن به تا رسیدن به اهداف عالی نظام مقدس ادامه خواهد داشت، افزود: شهدا و خانواده شهدا از ارزش‌های معنوی انقلاب اند و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مدیون خون شهدا است.
شهید ستوانیکم حسن بادامکی از مرزبانان غیور و سلحشور هنگ مرزی سراوان بود که ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد