Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:20:13 GMT

فرشادان خواستار رسیدگی به وضع تولیدگران کُرد شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۸۳۸۵

فرشادان خواستار رسیدگی به وضع تولیدگران کُرد شد

یک نماینده مردم سنندج و کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به منبع درآمدی مردم کامیاران نسبت به وضعیت خرید تضمینی گوجه فرنگی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، سید مهدی فرشادان در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی  در نطق میان دستور خود با استناد به تاریخ نگاری تاریخ نویسان کرُد گفت: پیشینه تاریخی درخشان نشان می‌دهد کردها از کهن‌ترین اقوام و از پایه‌گذاران فرهنگ و تمدن ایران زمین هستند که متاسفانه این روزها به ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مردم کرُد توجه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: تنوع فرهنگی و زبانی، تکثر دینی، شرایط جغرافیایی و آب و هوای مناسب و سرمایه انسانی منحصر به فرد کردستان می‌تواند فرصتی برای تبادل فرهنگی و توسعه سند گردشگری باشد اما پتانسیل بزرگ این استان به حاشیه رفته است؛ در حالی که می‌توانند منبع اقتصادی خوبی برای اشتغال زایی و حل معضلات بیکاری باشد.

فرشادان ضمن استناد به آمار رسمی کردستان را دومین تولید کننده گندم کشور دانست و تاکید کرد: بیش از یک میلیون  و صد هزار تن گندم در کردستان تولید می‌شود اما دولت در فصل برداشت و خرید گندم به جای ایجاد مشوقات تولیدی و ابزارهای تسهیل‌گر فقط نظاره‌گر بی نظمی است.  از صف‌های طولانی گرفته تا نحوه پرداخت اعتبارات به کشاورزان گندم کار.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که "بزرگترین و مهمترین معادن در کردستان" جای گرفته است افزود: معادن ما یا تعطیل هستند و مواد معدنی خام فروشی می‌شود و یا معدن‌کاران ما گرفتار پیچیدگی و بروکراسی اداری شدند.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت تولید توت فرنگی در استان کردستان اظهار کرد: حدود ۱۳ هزار خانواده کردستانی در چرخه تولید توت فرنگی فعال هستند؛ مگر اجرای سند توسعه کردستان در بخش کشاورزی همان مکانیزم اقتصادی برای توسعه گردشگری مزارع نیست؟ اجرای این مهم خواسته ما است اما دولت در این زمینه به خواب زمستانی فرو رفته است.

فرشادان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به منبع درآمدی مردم کامیاران نسبت به وضعیت خرید تضمینی گوجه فرنگی انتقاد کرد و گفت: قرار بر این بود که گوجه فرنگی کیلویی ۲۱۵۰ تومان به شکل تضمینی خریداری شود اما محصول گوجه فرنگی مردم کامیاران، در صف‌های طولانی فروش رفته و زیر آفتاب گندیده است؛ چرا مردم را از چاله به چاه می‌اندازید؟ این چه مدیریتی است که ضمانت اجرایی ندارد؟

وی ضمن تاکید به "وجود مدیران دلسوز و توانمند استانی" گفت: همه جای دنیا دست تولید کننده را می‌گیرند و می‌بوسند ما اما دست تولید کننده را می‌شکنیم و توقع داریم کشورمان توسعه پیدا کنند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران مجلس شورای اسلامی  خطاب به نمایندگان مجلس با انتقاد از حسن روحانی  گفت: اکنون هیچ کورسوی امیدی در برنامه ایشان برای کرُدها نمی‌بینیم؛ چرا که از وعده وزیر ایشان تا پرداخت مطالبات کلان همگی تبدیل به سراب شده و امروز باید سر نرخ گوجه فرنگی در کامیاران با دولت چانه بزنیم. آیا این یک طنز سیاسی نیست؟

فرشادان خطاب به رئیس جمهور گفت: انتقاد نمایندگان از دولت را تبلیغ قلمداد کردید اما اگر به عنوان نماینده کرُد از شما بپرسم چگونه می‌خواهید باقی مانده عمر این دولت را پیش ببرید و یا اگر بپرسم برای کردستان چه کردید، کماکان سکوت پیشه خواهید کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به یکی از سفرهای مقام معظم رهبری به کردستان از مسوولان کشوری خواستار الگو قرار دادن اقدامات آن سفر شد و گفت: مسوولان کشوری از رهبری خجالت بکشند یا به کردستان سفر نکنند و یا دست پر به کردستان بیایند.

وی با بیان این که "برخی از مسوولان جامعه را به ناامیدی کشاندند" تصریح کرد: مگر منطقی است تولید را رها کنیم و تولید کننده حذف شود و بعد انتظار داشته باشیم که کوله‌بری حذف شود؟ یا بیکاری کاهش یابد؟

فرشادان در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: از شما می‌خواهم خودتان را شرمنده تاریخ نکنید. در باقی مانده عمر سیاسی‌تان برای کردستان حرکت تاریخی انجام دهید؛ چرا که اگر بستر لازم برای کلنگ زنی یک کارخانه را فراهم کنید، کردها از شما به عنوان یک سیاستمدار عمل‌گرا یاد می‌کند. اگر حضرت عالی و تیم اقتصادی‌تان به بن بست تصمیم گیری رسیده‌اید نباید مملکت را به قهقرا ببرید.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی  ضمن انتقاد از وزارت نفت گفت: آیا خبر دارید که وزارت نفت میزان سوخت خودروهای مردم کرُد را محدود کرده است؟ برخی از مردم برای سوخت روزانه چندین بار در پمپ‌های بنزین متوقف شوند. یک روز ۳۰ لیتر و روز دیگر ۱۵ لیتر یک روز با کارت سهمیه و یک روز دیگر بدون کارت.  این چه سیاستی است که شما می‌فهمید و ما نمی‌فهمیم؟

فرشادان در پایان با بیان این که نیروهای حق الزحمه استان سال‌های زیادی به امید استخدام کار کرده‌اند  از رئیس صدا و سیما خواست تا تکلیف نیروهای حق الزحمه صدا و سیمای کردستان را مشخص کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کردستان گوجه فرنگي صداو سیما وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ مجید متقی‌فر با تاکید بر اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در ۲۱ اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

وی افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش کرد با در نظر گرفتن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در زمینه انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم اقدام کند.

متقی‌فر افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، یادآور شد: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به ترتیب زیر اعلام کرد:

۱- علیرضا سلیمی
۲- غلامحسین رضوانی
۳- محمد سراج
۴- زهره سادات لاجوردی
۵- زهره طبیب‌زاده
۶- فاطمه قاسم پور
۷- مجتبی زارعی
۸- حسین صمصامی
۹- حسین نجابت
۱۰- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی
۱۱- علی اصغر پورمحمدی
۱۲- حسن خجسته باقرزاده
۱۳- مهدی شریفیان
۱۴- مهدی عسگری
۱۵- عبدالحسین روح الامینی
۱۶- سعید آجرلو

انتهای پیام/

کد خبر: 1229361 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس مانده است