Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:27:16 GMT

قطره های آهن ایرانی دندان را سیاه نمی کند

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۸۶۰۳

قطره های آهن ایرانی دندان را سیاه نمی کند

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، علی اکبرسیاری روز یکشنبه در نشست خبری همایش اورژانس ها و بیماری‌های شایع طب کودکان در بیمارستان مفید کودکان، افزود: بسیاری از کودکان و زنان به مکمل ها و ویتامین ها در طول زندگی نیاز دارند که اگر آنها را مصرف نکنند سلامت بدن به خطر می افتد.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش کودکان ادامه داد: متاسفانه فرهنگ غلطی در کشور رواج یافته که افراد فکر می کنند اگر مکمل ها و ویتامین ها خارجی و گران باشد خوب است در حالیکه اینطور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاری تصریح کرد: کودکان نیاز به قطره آهن و دختران دبیرستانی و زنان باردار نیاز به قرص آهن دارند و بهتر است نوع ایرانی را مصرف کنند.

به گفته وی، ایران از کشورهایی است که در زمینه تولید مکمل ها و ویتامین ها موفق بوده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میلیارد ها تومان در سال را خرج تولید این محصولات می کند.

سیاری ادامه داد: ضرورت دارد کودکان تا 12 سالگی دو ماه یک بار ویتامین D و سایر افراد از 12 تا 65 سال ماهانه یک عدد از این ویتامین را مصرف کنند.

این پزشک اضافه کرد: متاسفانه عده ای از افراد سودجود در فضای مجازی علیه پیشرفت های پزشکی کشور فعالیت می کنند که سلامت مردم را به خطر می اندازد.

اشتباه گرفتن واکسن آنفلوآنزا با واکسن سرماخوردگی

این استاد دانشگاه با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا، واکسن سرماخوردگی نیست، افزود: عده ای تصور می کنند که با تزریق واکسن آنفلوآنزا نباید دچار سرماخوردگی شوند در حالیکه این واکسن در بیماران خاص، زنان باردار، کودکان و سالمندان موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری آنفلوآنزا می شود.

سیاری افزوذد: افرادی که داروهایی مانند کورتون مصرف می کنند باید این واکسن را در محیط های بیمارستانی تزریق کنند زیرا واکسن آنفلوآنزا یک ویروس زنده است و با تزریق آن ویروس قوی می شود  و ممکن است ایجاد بیماری کند.

وی ادامه داد: افرادی که به زرده تخم مرغ آلرژی دارند نیز ممکن است با تزریق این واکسن دچار بیماری شوند که لازم است در محیط بیمارستان اقدام به انجام آن کنند تا تحت نظارت باشند.

ابتلای 60 درصد نوزادان ایرانی به زردی 

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش کودکان اظهار داشت: سالانه یک میلیون و 570 نوزاد در کشور متولد می شود که 60 درصد آنها دچار زردی می شوند و اگر زردی آنها تا 12 هفته بهبود نیافت باید مورد بررسی قرار گیرند.

سیاری تصریح کرد: عدم توجه و رسیدگی به زردی نوزادان باعث می شود کلیه ها آسیب دیده و کودکان دچار نارسایی کلیه ها شوند.

همایش اورژانس ها و بیماری‌های شایع طب کودکان 16 تا 19 مهر در بیمارستان مفید برگزار می شود.

بیماری‌های خون، آسم و آلرژی، تشنج، روان تنی، جراحی سیستم ادراری، قلب و عروق و کم کاری و پرکاری تیروئید از مهم‌ترین مباحث همایش است. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مکمل آهن بهداشت و درمان طب کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند

به گزارش خبرآنلاین،زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذاهای گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901491

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور