Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:06:43 GMT

توجه به آتش نشانی ها در کشور مغفول مانده‌ است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۰۹۴۳

توجه به آتش نشانی ها در کشور مغفول مانده‌ است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: توجه به وضعیت آتش نشانی ها در کشور مغفول مانده در حالی که باید توجه ویژه به این حوزه شود. پیشنهاد بنده مستقل شدن سازمان آتش نشانی از شهرداری ها و در نظر گرفتن بودجه مجزا برای این سازمان است که باید مورد توجه مجلس قرار گیرد.

 به گزارش ایسنا، مهدی زندیه وکیلی در مراسم گرامیداشت روز آتشنشان که در اراک برگزار شد، اظهار کرد: افزایش و ارتقای وضعیت کیفی و کمی آتشنشانان در اراک و استان مرکزی یکی از مواردی است که مرتب و مداوم در حال پیگیری است و در این راستا چندی پیش آزمون استخدامی این دستگاه برگزار و ۳۷۰۰ نفر در آن شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصل در حوادث، کاهش صدمات جانی است که در این رابطه باید پیشگیرانه عمل کنیم و اگر این مهم انجام شود توانسته ایم به وظیفه خود عمل کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی از معدود استان‌هایی است که در آن برای ساختمان سازی باید مجوز آتش نشانی نیز دریافت شود. این اقدام‌ می‌تواند حوادث و تلفات را کاهش دهد.

زندیه وکیلی بیان کرد: بسیاری از مسائل علمی آتش نشانی هر روزه در حال توسعه است و می‌طلبد که این موارد مجددا بازآموزی شود.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: علیرغم اینکه در سنوات گذشته مبالغی برای تجهیزات آتش نشانی در اراک مدنظر قرار گرفته بود، اما متاسفانه عملیاتی نشد و خرید نردبان ۶۸ متری تحقق نیافت.

ایرج رضایی بیان کرد: در بودجه سال ۹۸ به منظور خرید نردبان ۶۸ متری ۷۰ میلیارد ریال برای انعقاد قرارداد پیش بینی شده است. افزایش قیمت ارز سبب کاهش توانمندی در خرید تجهیزات شد چراکه این نوع کالاها از خارج وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین در بودجه سال جاری سه میلیارد ریال برای تجهیزات ایمنی و دو میلیارد ریال برای تجهیز دو ایستگاه آتش نشانی طالقانی و کوی کوثر در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا؛ شهردار اراک نیز در این مراسم گفت: با توجه به برگزاری آزمون استخدامی برای آتش نشانی،۹۰ نفر به مجموعه آتش نشانی اراک اضافه خواهند شد.

محمدکریم شفیعی از شهید رضا نظری و بهنام میرزاخانی به عنوان شهدای آتش نشان یاد کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان جمعی از آتش نشانان اراک نیز تقدیر شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آتش نشاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان

به گزارش «تابناک»، داود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌هایی که از هواشناسی خوزستان ارائه شده است، جریان همرفتی و طوفان ناگهانی در شهر نجف عراق رخ داده است، بنابراین منشأ گرد و غبار امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در خوزستان از سوی کشور عراق است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، جریان باد از سوی جنوب استان خوزستان در اواسط امروز رخ خواهد داد و پس از وقوع این جریان، شاهد بهبود شرایط گرد و غبار در اهواز و دیگر شهرهای درگیر خواهیم بود.

دبیرکارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به غیرحضوری شدن نوبت صبح مدارس در چند شهر استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه هواشناسی هنوز گزارش متقنی مبنی بر تداوم این شرایط نداده است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند حتما غیرحضوری شدن مدارس در نوبت بعد از ظهر را زودتر اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص اعلام دیرهنگام غیرحضوری شدن فعالیت مدارس و دو ساعت تاخیر آغاز کار ادارات و اطلاع‌رسانی این موضوع بعد از ساعت ۷ صبح، بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط ناگهانی رخ داد، انجام پیش‌بینی‌ها بسیار سخت بود. دیشب تا پاسی از شب در حال هماهنگی بودیم و تصمیم‌گیری برای غیرحضوری شدن مدارس در نوبت صبح یا بعد از ظهر، تا صبح طول کشید و در نهایت صبح اعلام شد.

میرشکار گفت: سعی می‌شود با هماهنگی، این ایراد را برطرف کنیم و از این به بعد با هماهنگی بیشتر، نتیجه تصمیم‌گیری‌ها به موقع اعلام شود تا چنین شرایطی رخ ندهد.

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!