Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر گفت: صنعت برق از شرکت‌هایی که در جهت رفع نیازهای این صنعت فعالیت دارند، حمایت کامل می‌کند.

به گزارش ایسنا،  مصطفی رجبی مشهدی، با اشاره به برگزاری نمایشگاه برق در مشهد، اظهار کرد: در این دوره از برگزاری نمایشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان کار خود را به نحو مطلوبی ارائه کردند؛ به طوری که در جهت رفع نیازهای صنعت برق کشور گام‌های موثری برداشته‌ و به کار خود در این راستا ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه تنوع محصولات به اندازه کافی وجود داشته و برنامه‌های جدی برای طرح موضوعات صنعت برق و ارائه راه حل در این خصوص داشتند.

وی ادامه داد: صنعت برق اولویت‌هایی دارد که مهم‌ترین آن، تامین برخی از تجهیزات بوده، البته تامین این تجهیزات از خارج کشور پرهزینه و دشوار است. در این نمایشگاه نیروهای جوان حاضر در شرکت‌های دانش‌بنیان کار خود را با استفاده از توان داخل به خوبی عرضه کرده‌اند. مجموعه این اقدامات منجر به تحولی در صنعت برق خواهد شد.

رجبی مشهدی بیان کرد: یکی از ابتکارات در برگزاری این دوره از نمایشگاه، بررسی موضوعات و مشکلات صنعت برق است که شرکت‌های دانش‌بنیان ایده‌های خود را در راستای مرتفع شدن مسائل این صنعت ارائه می‌کنند. صنعت برق از شرکت‌هایی که در جهت رفع نیازهای این صنعت فعالیت دارد، حمایت کامل می‌کند. صنعت برق در حمایت از پروژه‌ها و تامین مالی آن حتما برنامه خواهد داشت. امیدوارم با برگزاری این نمایشگاه بتوان نیازهای داخل کشور را برطرف کرد.

شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت برق حمایت می‌شوند

در ادامه مهندس رضا ریاحی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان، تصریح کرد: آنچه در نمایشگاه صنعت برق مشهد آغاز شده، تلاشی برای گردآوری توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است تا متخصصان ما مشکلات خود را مطرح کرده و از آن سو، شرکت‌های دانش‌بنیان راه حل پیدا کنند. امسال نمایشگاه برق در سطح خوبی برگزار شده و شرکت‌های زیادی در آن حضور دارند.

وی افزود: رویکرد این نمایشگاه در جهت تولید داخلی و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، است. این نشان می‌دهد حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در جهت تمرکز بر ساخت داخل هستند. برق خراسان نیز کمک کرد این موضوع صورت گیرد. از مدت‌ها قبل تلاش شده شرکت‌های فعال در حوزه تولید داخل، حضور فعالی در این نمایشگاه داشته باشند.

ریاحی خاطرنشان کرد: یکی از ابتکارات دیگر، ایجاد پنلی بود که تلاشی برای گردآوری توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است تا متخصصان ما مشکلات خود را مطرح کرده و از آن سو، شرکت‌های دانش‌بنیان برای آن راه حل پیدا کنند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در خصوص نیازهای اصلی صنعت برق، گفت: بیشترین نیازهای ما در زمینه ساخت تجهیزات در حوزه توزیع، انتقال و تولید است. حمایت ما از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تعریف پروژه‌های تحقیقاتی با هماهنگی پارک علم و فناوری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.

این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.

آی‌هیت نیز به عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی میزبان بازدید کنندگان است و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

همچنین طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه که از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده، شاهد جلسات اختصاصی B۲B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تور‌های تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه نیز خواهیم بود.

امروز، در روز دوم این نمایشگاه هیأت تجاری قطر و ترکیه، با هدف گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی از آی هیت بازدید کردند. هیئت‌های مذکور از محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از  ۱۵ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی، صنایع خلاق از جمله انیمیشن، بازی بازدید کردند.

معاون وزیر صنایع قطر طی نشستی در حاشیه این بازدید دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانست و آمادگی قطر را جهت انعقاد قرارداد‌های تجاری با ایران اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه هم حین بازدید از آی‌هیت شگفت‌زدگی خود را از کیفیت محصولات ایرانی بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ما در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات دفاعی است ولی ایران این مراحل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رسانده است.

وی در پایان اشاره کرد: دوست داریم با ایران در تمام زمینه‌ها تجارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه  ایران اکسپو ۲۰۲۴ حاضر هستند و دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • محصولات دانش بنیان دانشجویان فنی و حرفه‌ای به فروش می‌رسد
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳