Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:46:53 GMT

شاخص‌های صلاحیت سرمایه گذاران در قزوین تهیه شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۱۱۳۵

شاخص‌های صلاحیت سرمایه گذاران در قزوین تهیه شد

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در نشست امروز ستاد سرمایه گذاری استان قزوین نظرات دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص اهلیت مالی و صلاحیت سرمایه گذار دریافت و مورد بررسی قرار گرفت.

مرتضی علیخانی افزود: در این راستا به منظور نظرسنجی کارشناسی از دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص شاخص‌های صلاحیت سرمایه گذار مکاتبه ای با دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفت که از بین ۳۴ دستگاه مورد نظر ۱۸ دستگاه شاخص‌های مورد نظر خود را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اهمیت این کار که برای نخستین بار انجام شده است، گفت: استان قزوین به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی مناسب که گلوگاه هفت استان کشور بوده و به پایتخت نزدیکی دارد ظرفیت های بالایی برای جذب سرمایه گذار دارد اما با وجود این موقعیت و مجوزهای متعددی که در بخش‌های مختلف کشاورزی، خدماتی و صنعتی صادر شده، در نهایت آنچه مورد بهره برداری قرار گرفته ناچیز بوده است.

علیخانی گفت: یکی از مشکل‌های ما در حوزه سرمایه گذاری این است که چندان اهلیت سرمایه گذار را از نظر مالی و فنی در نظر نگرفته ایم بنابراین مجوزهای سرمایه گذاری ما برای رسیدن به نتایج مفید و توسعه استان باید بر مبنای سند آمایش سرزمینی استان قزوین صادر شوند.

وی همچنین گفت: به هر حال ممکن است به دلیل بی توجهی به این موارد شاهد اجرای مجوزهای سرمایه گذاری باشیم که به طور مثال یا به محیط زیست و یا کشاورزی ما صدمه بزند بنابراین نباید از شرایط خوب قزوین طوری استفاده شود که هر فردی با هر صنعتی به نام سرمایه گذاری وارد استان شود.

علیخانی افزود: بررسی اهلیت سرمایه گذار با نظر دستگاه‌های اجرایی می تواند با برطرف کردن چنین مسایلی از هدر رفت اراضی ملی و برخی رانت‌ها در این حوزه نیز جلوگیری کند.

وی همچنین گفت: در نشست امروز ضمن بررسی نظرات دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص مهلت ۱۰ روزه نیز برای رفع نقاط ضعف تعیین شد تا پس از تکمیل این نظرات و رسیدن به نتیجه کامل، آن را در شورای برنامه ریزی استان طرح و به تصویب برسانیم.

علیخانی افزود: همچنین در نشست امروز ستاد سرمایه گذاری ۲ درخواست سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شامل تقاضای سرمایه گذاری در زمینه پرورش گل محمدی و تولید گلاب و اسانس در الموت و همچنین تقاضای سرمایه گذاری آبیاری نوین تحت فشار در سطح ۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی قزوین مورد بررسی قرار گرفت.

۷۳۸۸*۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها