Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان تی‌یری زرکن، رئیس کمیته علمی و مذهب و معنویت یونسکو، امروز 7 مهرماه در دومین نشست کارشناسی گفتگو و تأثیرات متقابل میان ادیان و معنویات در مسیر جاده ابریشم در همدان، به تشریح ادیان کشورهای حاشیه این جاده طی قرن‌های مختلف پرداخت و اظهار کرد: جاده ابریشم بستری برای نشر ادیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ادیان کشورهای حاشیه جاده ابریشم از ابتدای تشکیل این جاده تا چند قرن با یکدیگر همزیستی و تبادل دیدگاه داشتند و بعد از ظهور اسلام در آسیای میانه همه ادیان جاده ابریشم به جز بودایی تبت پایان یافتند.
زرکن با بیان اینکه بسیاری از معابد و مکان‌های مذهبی ادیان دیگر بعد از اسلام به محلی برای اجتماع مسلمانان تبدیل شدند، عنوان کرد: زرتشت قدیمی‌ترین دین جاده ابریشم است و بعد از ظهور اسلام به طور کامل حذف شد اما تأثیرات آن باقی مانده است.
وی با بیان اینکه جاده ابریشم طی قرن‌های گذشته مرکز نشر فرهنگ و ادیان مختلف بوده و ظهور اسلام نقطه عطف ادیان در جاده ابریشم است، یادآور شد: برخی از آئین‌های مذهبی و سنن ایرانی متأثر و به جا مانده از دوران زرتشت است.
محققی از کشور قزاقستان نیز با تأکید بر ارتباط فرهنگ و مذهب و با بیان اینکه لازم است تا مطالعات مذهب مطابق با بستر بومی و هنجارهای فرهنگی داشته باشیم، عنوان کرد: مذهب به عنوان بخشی از فرهنگ است چرا که در فرهنگ شاهد سیستمی شامل هنر، مذهب، ادبیات، اخلاق و زبان هستیم.
پروفسورلوراپرکشوا با اشاره به خروجی‌ کارکردهای مذهبی اظهار کرد: همه موارد مذکور در قالب مجموعه‌ای یکپارچه و سیستم‌وار ادامه حیات می‌دهند و با یکدیگر ترکیب می‌شوند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان اسلام ادیان جاده ابریشم جاده ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ آمارهای رفع نقاط پرحادثه راه‌ های کشور شفاف است

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در پی انتشار خبری در برخی از رسانه ها با موضوع آمار نقاط پر حادثه، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ مجموعأ ۷۲۵ نقطه پرحادثه موجود در راه های کشور رفع شده است.

به گزارش تین نیوز از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، این سازمان در پی انتشار خبری در برخی از  رسانه ها با موضوع آمار نقاط پر حادثه، اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲ مجموعأ ۷۲۵ نقطه پرحادثه موجود در راههای کشور رفع شده است.

در اطلاعیه روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای آمده است: "توضیح این که در سال ۱۴۰۲، ۴۱۲ نقطه از مجموع ۸۸۷ نقطه پرحادثه راه های کشور که در سال ۱۴۰۱ سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای و پلیس راه توافق کرده بودند رفع و اصلاح شده است.

 ۳۱۳ نقطه دیگر نیز مربوط به توافق قبلی دو دستگاه در سال ۱۳۹۶ است که در سال ۱۴۰۲ اصلاح شده است.

 بنابراین در سال گذشته مجموعأ ۷۲۵ نقطه پرحادثه راههای کشور رفع و اصلاح شده است و هر دو آمار ارائه شده توسط وزیر راه و شهرسازی و معاون حمل و نقل این وزارت خانه صحیح و متقن است."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • ◄ آمارهای رفع نقاط پرحادثه راه‌ های کشور شفاف است
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان