Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فرخزاد روز یکشنبه در نشست استاندار قزوین با کارکنان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری افزود: این موضوع به ویژه در شهرهای تازه تاسیسی مانند مهرگان که ساختمان‌های بلندمرتبه زیادی دارد مشکل زیادی مواجه کرده است که باید تلاش کنیم این مساله برطرف شود.

وی اضافه کرد: البته در مهرگان می‌توان با واگذاری زمین‌های عمومی توسط راه و شهرسازی و یا برخی منابع اعتباری، تا حدی نیاز به این تجهیزات را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخزاد همچنین در خصوص کمبود نیروی انسانی در آتش نشانی قزوین  نیزگفت: در حال حاضر ۵۰۰ نیروی آتش نشان در استان مشفول فعالیت هستند که با نیاز واقعی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی فاصله دارد و ما نیازمند نیروی متخصص بیشتر در این سازمان هستیم.

فرخزاد ادامه داد: در آزمون استخدامی امسال آتش‌نشانی‌ها نیز ۲ هزار و ۸۰۰ داوطلب در قزوین شرکت کرده بودند که در نهایت با سهمیه اعلام شده ۷۶ تن از این افراد یعنی فقط سه درصد متقاضیان پذیرفته شدند و همین تعداد بالای داوطلب، نشاندهنده قداست و اهمیت این شغل پر خطر در بین مردم است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز در این نشست از فعالیت ۳۳ پایگاه شهری آتش نشانی در قزوین خبر داد و گفت: ۴۵۵ نیروی آتش نشان در این پایگاه های شهری مشغول خدمت هستند که ۷۰ نفر از آنها در بخش صنعتی (شهرک ها و نواخی صنعتی) هستند.

قدرت الله مهدیخانی افزود: ایستگاههای آتشنشانی استان به ویژه در مسیر راه ها علاوه بر کمبود نیرو دچار محدودیت های بسیاری از نظر ماشین آلات و تجهیزات و فرسدوگی ساختمان ها هستند که امکانات سازمان شهرداریها هم جوابگوی هزینه آنها نیست.

وی اضافه کرد: قزوین یک استان صنعتی است که با خطر وجود انواع مواد شیمیایی خطرناک در واحدهای صنعتی و همچنین خودروهای حامل مواد شیمیایی در جاده ها مواجه است به طوری که ۴۰۲ واحد خطرناک در این زمینه شناسایی شده است.

مهدیخانی با بیان اینکه برخی دستگاه ها باوجود آیین نامه های موجود در این زمینه به وظایف خود عمل نمی کنند همچنین از به روزرسانی بانک اطلاعاتی آتش‌نشانان قزوین از هفته آینده خبر داد.

۷۳۸۸*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی روز آتش نشانی و ایمنی مدیریت بحران استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟

به گزارش «مبلغ»، متن پرسش و پاسخ مطرح شده بدین شرح است:

سوال: آیا اجاره اراضی موقوفه (وقف خاص اولاد ذکور) به مدّت ۹۰ سال برای بنای مسجد و مصلّی و حسینیّه جایز است؟ اگر صحیح است مشروط به چه شرایطی می باشد؟

پاسخ: اجاره های بلند مدّت بر خلاف مصلحت وقف است و جایز نیست، باید چند سال به چند سال تجدید شود و استفاده از آن برای مسجد و مصلّی و حسینیّه مانعی ندارد،هرچند جریان احکام مسجد بر آنها مشکل است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898873

دیگر خبرها

  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • چالش عجیب برای عنایتی قبل از سفر به قزوین
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟