Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@14:24:54 GMT

اعلام عناوین روزهای هفته جهانی فضا

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۲۵۴۰

اعلام عناوین روزهای هفته جهانی فضا

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، هفته جهانی فضا جشن بین‌المللی علوم و فناوری و سهم و کمک آن برای بهبود شرایط زندگی انسان‌ها است. بر اساس قطعنامه‌ای که در سال 1999 میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد هرسال از 4 تا 10 اکتبر (13 تا 19 مهر) هفته‌ جهانی فضا نامیـده می‌شود. به نقل از وبگاه رسمی هفته جهانی فضا علت انتخاب کردن این روزها به‌عنوان هفته فضا، گرامیداشت دونقطه‌ی عطف در تلاش بشر برای دستیابی به فضا است که این دو نقطه به شرح زیر است:

-4 اکتبر 1957: پرتاب نخستین ماهواره زمینی ساخت بشر به نام Sputnik 1 که را ه را برای اکتشاف در فضا باز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-10 اکتبر 1967: امضای معاهده‌ای در مورد اصولی که مشخص‌کننده حدود دولت‌ها در اکتشافات فضایی و استفاده صلح‌آمیز از فضای ماوراء جو شامل ماه و سایر اجرام سماوی است.

هفته جهانی فضا در ایران و در سال 1398 از 12-18 مهرماه برگزار خواهد شد که شعار اعلام‌شده برای امسال "ماه، دروازه‌ای به‌سوی ستارگان" است و برای هم سویی برنامه‌های این هفته انتخاب و اعلام‌شده است.

اسامی۷ دانشمند برجسته ایرانی؛ خواجه‌نصیرالدین طوسی، ابن‌سینا، عبدالرحمن صوفی، ابوریحان بیرونی، ابن‌کثیر فرغانی، ابوالوفای بوزجانی و عمر خیام بر روی روزهای هفته نام‌گذاری شده است و در برنامه‌های این هفته نیز تلاش خواهد شد تا با معرفی بیشتر این دانشمندان و پرداختن به فعالیت‌ها و دستاوردهای ارزشمند آنان، نقش پررنگ دانشمندان ایرانی را در توسعه علوم نجوم تشریح داده شود.

در زیر جدول  روزشمار هفته جهانی فضا را خواهید داد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جدول فناوری مجمع عمومی سازمان ملل نجوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مستندروایتی دانشجویی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و حمایت‌های دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده از فلسطین است، هر چند مسئولان دانشگاه‌ها انتقاد از رژیم صهیونیستی را به بهانه یهودی ستیزی خاموش می‌کنند، اما دانشجویان بعد از هفتم اکتبر نشان دادند کدام سمت تاریخ ایستاده اند.

مستند «امتحان نهایی» که در گروه مستند مرکز بسیج صدا و سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی لقمان یدالهی تولید شده است، ساعت ۱۰:۴۵پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روزهای درخشان کامیابی نیا با بازوبند در اصفهان
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • ۲۸ اردیبهشت، روز جهانی نجوم در ایران
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر