Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@11:56:13 GMT

بقعه شیخ کلخوران و جمعه مسجد مرمت می شود

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۳۰۴۳

بقعه شیخ کلخوران و جمعه مسجد مرمت می شود

فلاحی گفت: بقعه شیخ کلخوران و جمعه مسجد مرمت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «نادر فلاحی» تصریح کرد: هر 3 پروژه در پی مطالبه مردم و مسئولان ارشد استان اجرا شده و  در راستای رفع عقب ماندگی‌ها در تبیین جایگاه شیخ صفی الدین اردبیلی تلاش کردیم برنامه‌هایی را به اجرا درآوریم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه در کنار مرمت بناهای شاخص تاریخی، به فرهنگ سازی جهت صیانت از آثار تاریخی توجه شده است، گفت : با اقدامات صورت گرفته بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به یکی از بناهای شاخص کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به مرمت بقعه شیخ کلخوران و جمعه مسجد اشاره کرد و گفت: دروازه عالی قاپو و موزه صفویه شناسی در مدرسه پورسینا از دیگر پروژه‌های در حال اجرا است و تا پایان سال 5 موزه به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به اجرای بازگشایی و ساماندهی محوطه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، گفت: در حوزه گردشگری نیز اقدامات مناسبی انجام شده  و مجموع آن منجر به رشد جذب و ماندگاری مسافران شده است.

 

فلاحی به احداث هتل 5 ستاره در اردبیل اشاره کرد و گفت: امسال بیش از 8.5 میلیون مسافر داشتیم و گردشگری اردبیل در سطح بین الملل شناخته شده است.

 

وی افزود: به دنبال این هستیم در سال 1400 اردبیل به وضعیت مطلوب در گردشگری دست یابد و این موضوع با برنامه های متنوع دنبال می‌شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به اولین سفر فراکسیون گردشگری مجلس به اردبیل اشاره کرد و گفت: قرار است در جلسه مشترک با استاندار اردبیل و وزیر میراث فرهنگی اعتبارات درخواستی طرح شود.

 

وی برنامه شش ماهه دوم را معرفی جاذبه‌های گردشگری زمستانی عنوان کرد و گفت: تلاش  کردیم از هرگونه ریخت و پاش خودداری کرده و پروژه‌ها را با تمامی امکانات پیش ببریم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خواستار همکاری تمامی نهادها با هدف توسعه اقتصاد گردشگری شد.

 

منبع: خبرگزاری موج

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی نماز جمعه دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه اصفهان شیراز یادواره شهدا مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل جمعه مسجد اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان

سید محمدعلی حسینی‌نسب، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: پروانه بهره‌برداری یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در ماه اردیبهشت به حالت تعلیق درآمد و یک دفتر نیز لغو مجوز شده است. 

او افزود: پرونده دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کمیته نظارت بر این دفاتر بررسی شد که مجوز یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با توجه به تخلفات صورت گرفته از جمله ارائه اطلاعات غیرواقعی در خصوص اجزای بسته سفر تعلیق شد. 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: مجوز فعالیت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دیگر نیز به دلایلی از جمله نداشتن فعالیت، دریافت اخطار تعلیق و تعطیلی مکان شرکت بدون اطلاع به اداره کل میراث فرهنگی استان لغو شده است.

به گفته حسینی نسب، شرکت‌ها و دفاتری که پروانه فعالیت آنها لغو شده یا به حالت تعلیق در آمده است، به استناد قانون، حق هیچ‌گونه ثبت نام و برگزاری تور‌های داخلی و خارجی و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی را ندارند.

او همچنین گفت: مسافران و گردشگران در هنگام دریافت خدمات مسافرتی به دفاتر گردشگری مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری مراجعه کنند و در صورت مشاهده واحد‌های متخلف و بدون مجوز، مراتب را به معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان گیلان اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد