Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از آماده شدن 40 طرح سرمایه گذاری برای ارائه در جشنواره سرمایه گذاری شرق کشور در مشهد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حبیب یزدان پناه، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز گردشگری با اعلام این مطلب اظهار کرد: همایش سرمایه گذاری شرق کشور هجدهم مهرماه در مشهد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدان پناه افزود: مجوز7 پروژه از 40 پروژه شناسایی شده در حوزه گردشگری استان صادر شده و آماده واگذاری به سرمایه گذار است.

وی همچنین از اختصاص 10 میلیارد تومان از اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی خبر داد و گفت: اختصاص این اعتبارات برای استان های کم برخوردار جهش بزرگی است.

 

پرداخت یک هزار میلیارد تومان اعتبار 9 درصد

وی همچنین به اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار با کارمزد 9 درصد از اعتبارات دوردوم سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و افزود:  این فرصت تا عید نورز سال آینده برای سرمایه گذارانی که از شرایط حداقلی برخوردار هستند، فراهم است.

وی ادامه داد: به ازای تعریف پروژه تا سقف 15 میلیارد تومان، اعتبارات در استان اختصاص می یابد و مبالغ بیش از آن نیز در مرکز انجام می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی بند بش قارداش گفت: شرکت آب منطقه ای آماده واگذاری این پروژه به صورت اجاره و خرید کامل به سرمایه گذار به منظور گردشگری است.

 

اغلب بوم گردی های استان موفق هستند

پزدان پناه همچنین به موفقیت اقامت های بوم گردی استان اشاره کرد و گفت: اغلب اقامتگاه های بوم گردی استان موفق هستند به طوری  که در ایام پایانی هفته ظرفیت آن ها کامل می شود.

با این حال وی تصریح کرد هنوز اقامتگاه های بوم گردی استان از ظرفیت های استان نتوانسته اند به طور کامل استفاده کنندکه این به دو عامل ضعف در مدیریت از سوی مدیران بوم گردی و کمبود برگزاری دوره های آموزشی از سوی اداره کل میراث فرهنگی برمی گردد.

وی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی و گردشگری تسهیل کننده فعالیت اقامت گاه های بوم گردی است، اظهار کرد: در ایام تعطیلات عید نورز امسال تعداد مسافران بیش از ظرفیت اقامتگاه های استان بود.

پزدان پناه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل دریافت اجاره از تابلوهای کنار جاده ها گفت: اغلب اقامتگاه های بوم گردی استان با توجه به اینکه جدید راه اندازی شده اند توان مالی پرداخت اجاره تابلوهای معرفی در کنار جاده ها را ندارند به همین دلیل این عامل به ضعفی برای معرفی اقامتگاه ها و مکان های گردشگری استان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: اداره حمل و نقل و راهدای استان در زمینه تعامل با مدیران این اقامتگاه های بوم گردی همکاری خوبی نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها

نادر علیزاده رییس گروه طرح وبرنامه معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح یکپارچه سازی شالیزار‌های روستای بزمینان شهرستان آمل، از فراهم شدن مقدمات لازم برای اجرای طرح تجهیز، نوسازی ویکپارچه سازی حدود ۶۵ هزارهکتار از زمین‌های مستعد کشاورزی به خصوص شالیزار‌های استان‌های شمالی کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها خبر داد.

او افزود: مدت زمان اجرای این طرح کلان حوزه زیربنایی و آب وخاک کشور حدود ۳ ساله است و پیش بینی‌های لازم انجام وطرح‌های مورد نیاز این طرح نیز تهیه شده است.

علیزاده، اجرای طرح یکپارچه سازی زمین‌های کشاورزی را در کاهش هزینه‌های تولید در امر بکارگیری ماشین آلات در مراحل کاشت، داشت و برداشت، افزایش بهره بری در تولید، مدیریت مصرف آب و جلوگیری از تغییرکاربری‌ها موثر دانست.

رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی درحوزه بخش کشاورزی دراستان‌های شمالی کشور وجود دارد و با اجرایی شدن طرح یکپارچه سازی زمین‌ها به خصوص در شالیزار‌ها می‌توان برای کشت دوم دراین استان‌ها برنامه ریزی کرد.

علیزاده گفت: هدف نهایی در اجرای این طرح این هست که با ظرفیت سرمایه گذاری خارجی استفاده و نیاز کشاورزان استان‌های شمالی کشور را با توجه به نقش مهم این استان‌ها در تامین امنیت غذایی کشور نیز لحاظ کرد.

او با بیان اینکه کار تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی زمین‌های کشاورزی برخلاف تصور‌ها راحت نیست، افزود: یکی از سختی‌های این طرح به خصوص در استان‌های شمالی کشور از جمله مازندران، مالیکت زمین‌ها و کم شدن اراضی در طی چند سال گذشته بوده که روند اجرای این طرح را به تاخیر انداخته یا متوقف کرده است.

رئیس گروه طرح وبرنامه معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه در مدت ۲۰ ساله اجرای طرح یکپارچه سازی و نوسازی زمین‌های کشاورزی درسطح کشور حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار آن انجام شده است، گفت: در اجرای این طرح کلان و مهم زیربنایی عقب ماندگی زیادی وجود دارد که باید درسال‌های پیش رو با مدیریت وبرنامه ریزی‌های هدفمند جبران شود.

قانون یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی در سال ۱۳۸۵ با هدف یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن زمین‌ها تصویب شد، سال ۱۳۹۵ آیین‌نامه اجرایی آن تدوین و ابلاغ شد. آنچه مانع اجرای این قانون شده، قانون ارث است که بر اساس آن خرد شدن زمین‌های کشاورزی از سوی وراث اقدامی قانونی و بحق قلمداد می‌شود.

بر اساس آمار میانگین قطعات زمین‌های کشاورزی کشور ۵/۱ هکتار است که در استان‌های شمالی به کمتر از یک هکتار می‌رسد، اما کارشناسان می‌گویند در قطعات کمتر از پنج هکتار اجرای مکانیزاسیون کشاورزی مقدور نیست و عملاً بهره‌وری و تولید کاهش می‌یابد.

اکنون بعد از ۱۷ سال قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی به صورت پایلوت در ۲۶۵ شهرستان و در مساحت ۱۶۶ هزار هکتار به صورت آزمایشی به اجرا درآمده است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • هنرمند و بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت