Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزانی گفت: مسجد خانه خدا و متعلق به همگان است اما برای هر نوع جناح سیاسی کارکردن در مسجد خیانت محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی» در اردوی آموزشی مدیران نخبه و موثر کانون‌های مساجد خراسان رضوی ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه بزرگترین کار را در کانون‌های مساجد، مدیران و اعضای کانون‌ها انجام می دهند، گفت: گاهی فرد نخبه داریم اما موثر نیست ولی مدیران کانون، نخبگانی موثر هستند و بهره‌وری بسیار بالایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه برنامه‌های مدیران کانون‌های مساجد خراسان رضوی دقیقا همسو با برنامه‌ریزی ستاد است، اظهارداشت: برنامه‌های خوبی از آغاز فعالیت کانون‌های مساجد تاکنون صورت گرفته است و در حال حاضر ۲۵ هزار و ۱۱۵ کانون در سطح مساجد کشور داریم و یک‌هزار کانون هم در نوبت ثبت هستند.

 

وی با بیان اینکه هر سازمانی بعد از سال‌ها فعالیت نیاز به بازنگری دارد، ادامه داد: نیاز واقعی بود که کانون‌ها رسمیت بیایند چرا که حساسیت‌هایی به وجود آمده بود که کانون‌ها چه می‌کنند و چرا اساسنامه ندارند؟ لذا بعد از تلاش‌های فراوان از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز گرفتیم.

 

حجت‌الاسلام ارزانی تصریح کرد: بر اساس اساسنامه، شورای هماهنگی کانون‌های مساجد متشکل از نماینده ولی فقیه استان، استاندار، مدیرکل ارشاد و مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان است که باید هر سه ماه یکبار تشکیل شود. بیش از ۱۳ هزار کانون در روستاهای کشور وجود دارد که باید برنامه‌های ویژه‌ای برای آنها تدوین شود.

 

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه هرگاه بحث کانون‌ها مطرح می شود خراسان رضوی جزء سه استان مطرح کشور است، گفت: سند تحول کانون‌های مساجد یک‌ماه قبل رونمایی شد و افق ما تا سال ۱۴۰۴ مشخص گردید.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند بعضی از کارها در برخی از روستاها و شهرهای کشور صورت می گیرد که مانند بردارهای کوچک هستند که باید به اینها توجه کنیم تا در عرصه‌های ویژه‌ای که کشور نیاز دارد این بردارها همگرا شوند.

 

حجت‌الاسلام‌ ارزانی با اشاره به اینکه کار برای کودک و نوجوان از اهمیت بالایی برخوردار است،‌ اظهار داشت: فرماندهان بزرگ جنگ در مساجد تربیت شدند و با تقوای خود توانستند در مقابل دشمنان ایستادگی کنند لذا مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم در خط مقدم جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی هستند.

 

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه ما به دنبال تاثیرگذاری زود هنگام نیستیم چرا که برای کار فرهنگی باید زمان صرف کرد، افزود: خراسان رضوی این ظرفیت را دارد که اولین پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور (فهما) شود.

 

وی با بیان اینکه اگر موج بی‌حجابی راه می‌افتد یعنی دشمن در خارج از مرزها در حال فعالیت علیه ما است، ادامه داد: کارهای کیفی را به صورت کمی انجام دادن دشوار است و یکی از دغدغه‌های فعالان حوزه علوم انسانی در دنیا همین موضوع است.

 

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه مسجد خانه خدا و متعلق به همگان است اما برای هر نوع جناح سیاسی کارکردن در مسجد خیانت محسوب می شود، افزود: باید تلاش‌کنیم بچه‌ها عضو کانون‌های مساجد شوند و در فضای مجازی دوره‌های متنوع آموزشی را فرا بگیرند.

 

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: درحال راه‌انداری مرکز تماسی هستیم که با تمام کانون‌های کشور ارتباط برقرار کنیم تا دغدغه های بچه های مسجد به مرکز منتقل شود. اگر تمسک به اهل بیت و قرآن باشد همیشه پیروز هستیم و می‌توانیم در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم.

 

 

منبع: مهر

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دفاع مقدس هفته دفاع مقدس نماز جمعه خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی کانون های مساجد یادواره شهدا مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ حکم اعدام توماج صالحی در چه شرایطی اجرا نمی‌شود؟

قوه قضائیه اعلام کرده حکم اعدام توماج صالحی خواننده ایرانی که در حوداث سال ۱۴۰۱ دستگیر شده بود، بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

عبدالله گنجی فعال رسانه‌ای اصولگرا در واکنش به این خبر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود، اما ظاهرا جمهوری اسلامی باید هزینه اعدام را پرداخت کند. حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟ او هنوز استاد دانشگاه تربیت مدرس است. اما خرداد ۱۳۸۲ بیش از صد مجروح در زد و خورد‌های درون دانشگاهی داشتیم.

سیدعبدالجواد موسوی هم در خبرآنلاین به موضوع حکم اعدام توماج صالحی پرداخت: اینکه توماج اعدام نمی‌شود را هر آدم نیمه‌عاقلی می‌داند. توماج اعدام نمی‌شود چنانکه هاشم آغاجری اعدام نشد. در ماجرای آغاجری هم، همه می‌دانستند خبری از اعدام در کار نیست. حتی آن کسی که حکم را صادر کرده بود. با این حال خبر آن حکم فقط و فقط حیثیت ایران را در جهان خدشه دار ساخت و اعصاب و روان جمع کثیری از جامعه را تا مدت‌ها بهم ریخت. حالا چرا آن حکم صادر شده بود؟

برای اینکه یک جناح سیاسی قصد کرده بود حال یک جناح سیاسی دیگر را بگیرد. چرا که آن یکی جناح سیاسی فکر می‌کرد این یکی جناح سیاسی زیادی یابو برش داشته و یکی باید حالی اش کند که حد و مرزش کجاست. احتمالا الان هم یک کسی فکر کرده حالا که قرار است طرح نور به صورت جدی اجرا شود باید از مخالفان زهر چشم گرفت. شاید هم عمدی است و ماجرا خیلی جدی‌تر از این حرف ها. یعنی یک نفر یا یک جریان تصمیم گرفته در هیئت یک انقلابی تمام عیار و به نام دفاع از اسلام و انقلاب بار دیگر مقدمات آشوب و بلوا را در این سرزمین به راه بیندازد.

هرچه هست نتیجه اش همان چیزی می‌شود که قبلا شد. در ماجرای آغاجری تندرو‌ها پایکوبی‌ها کردند که آفرین به اقتدار نیرو‌های انقلابی. از آن طرف هم اصلاح‌طلب‌ها این فرصت را مغتنم شمرده و تا توانستند به بهانه نقد خشونت و ریشه یابی تکفیر و ارتداد، دخل طرف مقابل را آوردند. آغاجری به زندگی طبیعی اش برگشت، اما در قامت یک قهرمان. کسی هم به روی خودش نیاورد که جدی جدی اگر طرف حکمش اعدام بوده پس چرا به این راحتی از خیر جرمش گذشتید؟

اصلا آغاجری جرمی هم مرتکب شده بود؟ این وسط تنها چیزی که مهم نبود آبرو و حیثیت کشور بود. کشوری که قرار بود با انقلابش راهی جدید در دنیای متجدد و متحجر بگشاید و طرحی نو درافکند با یک رای ناصواب تبدیل شده بود به یک کشوری که سخن گفتن و پرسش از عقاید رسمی و حکومتی در آن ممنوع بود و تفتیش عقاید در آن امری رایج. کشوری که به جای پاسخگویی به پرسش و یا شبهه افکنی یک استاد دانشگاه بلافاصله حکم به اعدام او می‌دهد. این داستان غمبار یک بار دیگر دارد تکرار می‌شود. چه می‌توان گفت جز: بیچاره ایران. بیچاره مردم. بیچاره مردم ایران.

tags # توماج صالحی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟ نمی‌شود؟
  • تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ حکم اعدام توماج صالحی در چه شرایطی اجرا نمی‌شود؟
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان