Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ابوالقاسم یوسفی‌نژاد با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال ۳۳۴ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۸۱ میلیون دلار از گمرکات گیلان صادر شده است، اظهار کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و دلاری به ترتیب ۲۰ و ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه نباتات شامل سبزیجات و میوه، مصالح، محصولات سرامیکی، مصنوعات اعم از سنگ و شیشه، محصولات پلاستیکی و محصولات غذایی را از جمله محصولات صادراتی از استان گیلان عنوان کرد و گفت: این محصولات بیشتر به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق و سایر کشورهای دیگر صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد صادرات چمدانی در گمرکات گیلان

وی با اشاره به فعالیت گمرکات استان گیلان در مقایسه با سایر گمرکات کشور، تصریح کرد: کمرگ آستارا در شش ماهه نخست امسال از نظر وزنی در رتبه سی و دوم، و از نظر ارزش دلاری کالاهای صادر شده در رتبه بیست و ششم در میان ۱۰۸ کمرگ کشور قرار گرفته است.

یوسفی‌نژاد در ادامه به وضعیت صادرات کالا از گمرک انزلی نیز در این مدت اشاره و بیان کرد: این گمرک نیز از نظر وزنی در رتبه شصتم و از نظر ارزش دلاری نیز در جایگاه چهل و هشتم میان گمرکات کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از انواع صادرات کالا در گمرکات استان گیلان صادرات به صورت چمدانی است، ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال میزان صادرات چمدانی در گیلان هفت هزار و ۷۵۶ تن کالا به ارزش بیش از ۳۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی و ارزش دلاری رشد چشمگیری داشته است.

ورود بیش از ۵۷۴ هزار تن کالا از طریق گمرکات گیلان

ناظر گمرکات گیلان در ادامه به میزان واردات کالا نیز در این مدت اشاره کرد و افزود: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۵۷۴ هزار تن به ارزش بیش از ۴۳۰ میلیون دلار کالا از طریق کمرگات استان وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی با کاهش ۱۳ درصد و ارزش دلاری با رشد دو درصدی همراه بوده است، گفت: غلات شامل جو و ذرت دامی، گوشت و احشای خوراکی، چوب و تخته، آهن آلات، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی و سایر اقلام اعم از محصولات شیمیایی، کاغذ و مقوا و خمیر چوب و ماشین آلات بیشتر کالاهای وارداتی بوده است.

یوسفی نژاد با اشاره به اینکه امسال عمده واردات از گمرکات گیلان کالاهای اساسی اعم از غلات و گوشت و روغن بوده است، تصریح کرد: بیشتر واردات به ترتیب از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، گرجستان، ژاپن، ایتالیا، ترکیه و اکوادور بوده است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال گمرک بندر انزلی از نظر وزنی در رتبه چهارم و از لحاظ ارزش دلاری در رتبه چهاردهم در مقایسه با سایر گمرکات کشور قرار دارد، ادامه داد: گمرک آستارا نیز از این نظر در بخش وزنی در رتبه دوازدهم و از نظر ارزش دلاری در رتبه بیست و سوم، و همچنین گمرک منطقه آزاد حسن رود از لحاظ وزنی در رتبه هفدهم و از نظر ارزش دلاری در رتبه بیست و ششم در مقایسه با سایر گمرکات کشور قرار دارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گیلان دلار سبزیجات کالاهای اساسی گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام در ۲ سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آنها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آنها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

دهقانی گفت: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است.

وی افزود: در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، گفت: از آذرماه سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان برای مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

دهقانی گفت: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

وی افزود: همچنین ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 6091998

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی