Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:46:28 GMT

۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع کوه بیرمی در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۶۴۶۳

۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع کوه بیرمی در آتش سوخت

در اثر وقوع حادثه آتش سوزی ۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع کوه بیرمی در آتش سوخت.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: وقوع آتش‌سوزی کوه بیرمی در روستای آشی خائیز واقع در شهرستان تنگستان سبب بروز خسارت به ۵ هکتار از اراضی این منطقه گردید.

غلامحسین محتشمی افزود: ساعت ۵ بامداد روز جاری (یکشنبه ۷ مهرماه) آتش سوزی در ارتفاعات کوه بیرمی شروع شد و با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان تنگستان پس از حدود ۱۳ ساعت مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با اعزام به‌ موقع نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان تنگستان و تلاش گسترده این نیروها آتش در ساعت ۱۸:۳۰ مهار شد.

مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر خاطرنشان کرد: در این حادثه ۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع کوه بیرمی در آتش سوخت.

محتشمی اظهار کرد: طی این حادثه بخش وسیعی از درختان بنه، بادام کوهی و سایر پوشش مرتعی این منطقه طعمه آتش شد و از بین رفت. 

وی تصریح کرد: علت این آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

به گزارش ایسنا، کوهستان پازنان یا بیرمی واقع در شمال خورموج و شرق اهرم در استان بوشهر از قله های سرسخت، سنگی و صخره‌ای است که با ۱۹۶۰ متر ارتفاع بلندترین قله استان بوشهر محسوب می شود.

این کوهستان در گروه کوه های خشک و با شیب زیاد از نوع سنگی و معروف به بام بوشهر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد

اردشیر هوشیار در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شامگاه سه شنبه خودروی پرایدی که در جایگاه سوخت سی ان جی حانبازان اقدام به سوختگیری می کرد دچار آتش سوزی شده و به دلیل شدت حریق در آتش سوخت.

رییس شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان آستارا با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است، افزود: بر اثر آتش سوزی جایگاه جانبازان در حال حاضر امکان سوخت گیری در این جایگاه وجود ندارد و مسوولان جایگاه در تلاش هستند تا سوخت گیری در این جایگاه به روال عادی بازگردد.

کد خبر 6093653

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان