Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور از این شهرستان پس از مشهد، به عنوان دومین شهرستان صنعتی استان خراسان‌رضوی یاد کرد و در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیگار در راس محصولات قاچاق در نیشابور قرار دارد.

به گزارش ایسنا، سعید ایمانی در نشست خبری که با حضور مسئولان ادارات صنعت، معدن و تجارت؛ فنی و حرفه‌ای؛ کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، عنوان کرد: دو شهرک صنعتی در نیشابور وجود دارد که در آن 373 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری فعال هستند که در 21 گروه کالایی تقسیم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: 2100 میلیارد تومان جمع مبلغ سرمایه‌گذاری شده در واحدهای صنعتی شهرستان نیشابور است. شهرستان نیشابور پس از مرکز استان، دومین شهرستان صنعتی خراسان‌رضوی است.

ایمانی عنوان کرد: نیشابور دارای 66 معدن با پروانه بهره‌برداری است که جمع مساحت آن‌ها به 650 کیلومتر مربع می‌رسد. 38 اتحادیه صنفی در نیشابور وجود دارد که کل شهرستان را مدیریت می‌کنند. تعداد کل واحدهای بازرسی شده در 6 ماهه اول سال 5979 واحد است که برای 530 فقره از آن‌ها پرونده تشکیل شد. در 6 ماهه اول سال 97 در حوزه قاچاق 50 فرم بازرسی تشکیل گردید که این عدد در 6  ماهه اول سال جاری به 36 پرونده می‌رسد.

سیگار بیشترین محصول قاچاق شهرستان نیشابور است

ایمانی ادامه داد: سیگار، تنباکو، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر بیشترین کالاهای قاچاقی شهرستان هستند که در راس آن‌ها سیگار قرار دارد.

وی بیان کرد: سه واحد تولید آرد با ظرفیت 4000 تن در سال در شهرستان نیشابور مشغول به فعالیت هستند. تعداد 434 نانوایی در شهرستان نیشابور وجود دارند. تعداد بازرسی‌هایی که از حوزه آرد و نان انجام شده به عدد 1105 می‌رسد که 123 فقره فرم تخلف با بیش از 53 میلیون و800 هزار تومان اتفاق افتاده است. بیش از 538 تن قند، 1891 تن شکر، 22650 حلقه لاستیک سبک و 10969 حلقه لاستیک سنگین نیز در شهرستان توزیع شده است.

دانشگاه نیشابور، اولین داوطلب مراکز مشاوره شغلی

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان نیشابور نیز در این جلسه مطرح کرد: طرح قرارگاه مهارت‌آموزی برای سربازان در طول خدمت در حال اجراست.

حمیدرضا فریدی‌نیا با اشاره به قرارگاه مهارت‌آموزی گفت: روند کار این قرارگاه این گونه است که هر سرباز در طول خدمت یک یا دو مهارت را باید بیاموزد. این عمل باعث کاهش مشکلات کاری پس از خدمت می‌شود. همکاری‌های خوبی با پایگاه‌های تیپ 21 امام رضا، پادگان مقداد و بسیج شکل گرفت تا این طرح انجام شود.

وی مطرح کرد: طرح دیگری که امسال به صورت اختیاری و سال دیگر اجباری می‌شود؛ ایران مهارت است که روند آن به این شکل است که دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه در طول تحصیل باید یک یا دو مهارت کسب کنند. باید همزمان با دریافت دیپلم به یک مهارت مسلط باشند تا بتوانند وارد بازار کار شوند.

وی ادامه داد: مراکز مشاوره شغلی در دانشگاه‌ها شکل خواهد گرفت که اولین داوطلب آن دانشگاه نیشابور است که مذاکرات مثبتی برای این طرح شده است. این طرح باعث سهولت در ورود به بازار کار جوانان می‌شود.

یکی از ارکان اصلی اقتصادی هر جامعه نیروی انسانی آن است

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیشابور نیز در ادامه این  نشست گفت: یکی از ارکان اصلی اقتصادی هر جامعه نیروی انسانی آن است؛ اداره کار با اداره صنعت، معدن و تجارت رابطه بسیار نزدیکی دارد. نیروی انسانی در جامعه می‌تواند باعث رشد آن جامعه شود و یا آن جامعه را رو به نزول ببرد. یکی از اولویت‌های وزارت کار حفظ کارگاه‌های موجود و فرصت‌های شغلی در شهرستان است.

علی‌رضا نبوی‌نژاد ادامه داد: اگر کارگاه‌های پویا در شهرستان وجود داشته باشند، مشکلات کارگری در کار نخواهد بود. با پویا بودن کارگاه‌های شهرستان سرمایه‌گذاران بیشتری تمایل به سرمایه‌گذاری پیدا می‌کنند. اشتغال باعث می‌شود ناهنجاری‌های جامعه از بین برود.

وی بیان کرد: باید از بروز مشکلات کارگری کاسته شود،. با دست به دست هم دادن می‌توان جلوی مشکلات کارگری را گرفت. حدود80 تشکل کارگری در شهرستان وجود دارد که در قالب انجمن‌های صنفی، کارگری و کارفرمایی، شوراهای اسلامی کارگر و نماینده کارگران فعالیت می‌کنند.

نبوی‌نژاد با بیان اینکه 561 پرونده شکایتی در شورای حل اختلاف وجود دارد، گفت: اواسط سال قبل قرار بر این شد که مشکلات بین کارگر و کارفرما را که در شورای حل اختلاف بیان می‌شود، تا حد امکان با تماس گرفتن حل کنیم؛ نباید وقت کارگر و کارفرما را گرفت. هر پرونده برای دولت 2 میلیون تومان هزینه دارد. اگر با تماس گرفتن مشکل کارگر و کارفرما حل نشد، سپس بحث شکایت مطرح می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کالای قاچاق صنعت فنی و حرفه ای اشتغال مهارت آموزی سيگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

سردار مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودرو‌های ترانزیتی، قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آنها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق کشف و ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر کردند.

او افزود: ارزش این سوخت‌های قاچاق پنج میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال است و قاچاقچیان به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان سوخت قاطع است و به قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد تا سرمایه‌های ملی کشور را به خارج از مرز‌های استان انتقال دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد