Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@02:31:10 GMT

خطرات درمان دیرهنگام زردی نوزادان

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۷۶۹۱

خطرات درمان دیرهنگام زردی نوزادان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رییس بیمارستان مادر و کودک شوشتری از انجام هزار و ۳۰۰ نمونه آزمایش زردی از کف پای نوزادان به صورت متوسط در ماه، در این مرکز خبر داد و گفت: خانواده‌های نوزادان بستری و سرپایی می‌توانند با مراجعه به آزمایشگاه بیمارستان، تست بیلی روبین یا همان زردی را برای کودک خود، انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد آفرید افزود: مراجعان می‌توانند همه روزه با مراجعه به پزشک اورژانس بیمارستان یا متخصص اطفال حاضر در درمانگاه این مرکز درمانی، نوزادان خود را مورد معاینه قرارداده و دستور موردنیاز برای آزمایش دریافت و در نهایت جواب آزمایش را تا یک ساعت پس از انجام تست دریافت کنند.

متخصص نوزادان این مرکز درمانی نیز به خانواده‌ها تاکید کرد: زردی نوزدان خود را جدی گرفته و به محض بروز نشانه ها، برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کنند.

سمیرا اسفندیاری با توضیح در مورد بیماری زردی نوزادان گفت: زردی نوزادان به علت تجمع ماده‌ای به نام «بیلی روبین» در خون نوزاد و تخریب گلبول‌های قرمز به وجود می‌آید؛ گلبول‌های قرمز در نوزادان، طول عمر کمتری نسبت به بزرگسالان داشته و سریعتر تخریب می‌شوند، بنابراین در نوزادان شاهد تولید بیلی روبین بیشتری نسبت به بزرگسالان هستیم.

او با اشاره به اهمیت درمان به موقع این بیماری در نوزادان تاکید کرد: اقدام دیرهنگام درمان زردی نوزادان یا استفاده از روش‌های سنتی، ممکن است به قیمت بروز عوارض بسیار خطرناکی بر مغز، شنوایی، یادگیری و سایر معلولیت‌ها در نوزاد تمام شود.

اسفندیاری با اشاره به درمان‌های سنتی مورد استفاده برای زردی نوزادان گفت: خانواده‌ها باید از مصرف دارو‌های خانگی و درمان‌های سنتی یا قطع شیر مادر برای درمان زردی نوزاد و همچنین از قرار دادن نوزاد زیر نور مهتابی‌های معمولی پرهیز کنند، زیرا این روش‌ها امید کاذب به والدین می‌دهد و درمان کننده زردی نیست.

این متخصص نوزادان، دلیل بالا رفتن غیرطبیعی زردی بدن نوزادان را وجود عفونت، ابتلا به فاویسم، کم کاری تیروئید، عفونت‌های ادراری و خونی دانست و افزود: این نوزادان می‌بایست در چند روز نخست تولد، از نظر ابتلا به زردی غیرطبیعی از سوی پزشک متخصص کودکان بررسی شوند تا برحسب مقدار بیلی روبین خون نوزاد پزشک تصمیم گیری کند.

او با اشاره به درمان‌هایی نظیر فتوتراپی (نوردرمانی) برای این بیماری، به خانواده‌ها توصیه کرد: باید نوزاد از لحاظ سایر موارد مانند ابتلا به عفونت، کم کاری تیروئید و برخی بیماری‌های مادرزادی ارثی و همچنین گرفتگی مجاری صفراوی نیز بررسی شود.

اسفندیاری عنوان کرد: افزایش زردی در نوزاد، اگر به اندازه خطرناکی برسد و برای درمان آن از سوی پزشک متخصص اقدام نشود، عوارضی دائمی و خطرناک در فرد به همراه دارد.
انتهای پیام/م

خطرات درمان دیرهنگام زردی نوزادان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درمان اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان

(تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان

دیگر خبرها

  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟