Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس امید صبح دوشنبه در دوره مدرسان سواد آموزی شهرستان ها و مناطق در پردیس علامه طباطبایی بوشهر اظهار داشت: آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی به ویژه آموزش دهندگان از برنامه ها و سیاست های سازمان سوادآموزی استان است.

وی به هدف این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: دوره مدرسان سواد آموزی با هدف جبران خلاهای آموزشی و همچنین کارآموزی نیروهای مدرس و آموزش دهنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: مدرسان شهرستان ها و مناطق پس از گذراندن دوره باید سعی در برگزاری نشست ها و کارگاهای فصلی در راستای رفع اشکالات تدریس و مسائل آموزشی آموزش دهندگان داشته باشند.

امید تصریح کرد: این دوره در راستای ارتقا بخشی به فعالیتهای سواد آموزی و توانمند سازی آموزش دهندگان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اولویت های حوزه سواد آموزی آموزش و پرورش استان در سال جاری کیفیت بخشی به آموزش سواد آموزان است افزود: همه عوامل اجرایی، کارشناسان و ناظرین آموزشی نیز در کارگاه های ویژه ای حضور خواهند یافت و آموزش لازم را طی خواهند کرد.

دوره مدرسان سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با حضور کارشناسان و مدرسان این حوزه در استان برگزار شد.

کد خبر 4732538

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس امید بوشهر اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هفته دفاع مقدس قزوین بوشهر اربعین 98 اربعین حسینی شیراز اجلاس جاده ابریشم گرگان شهرکرد دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه بیرجند دفاع مقدس استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، آموزشی که اشتغال آفرین نباشد را ابتر دانست و گفت: در جهاددانشگاهی اکثر آموزش‌ها منجر به ایجاد شغل می‌شود.

مسلم حدیدی، امروز (۱۸ اردیبهشت) در آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از مدرسین همکار معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این معاونت گفت: خوشبختانه به همت همکاران این حوزه توانسته ایم آموزش ها را در جهاددانشگاهی مهارت محور و تخصصی کنیم، طوری که هر دوره آموزشی بتواند به ایجاد یک شغل برای فراگیران منجر شود.

حدیدی افزود: آموزشی که به اشتغال منجر نشود ابتر می‌ماند و در همین راستا اولویت آموزش‌های خود را بر مهارت آفرینی گذاشته ایم تا فراگیران در پایان دوره بتوانند در حرفه ای مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: با تدوین فرآیندهای اجرایی، ایجاد زیرساخت های لازم و بهره‌مندی از زیست بوم سازمان جهاددانشگاهی، آموزش‌ها در مسیر کارآفرینی و ایجاد شغل پیش رفته است.

وی از بیکاری به عنوان مهمترین معضل استان یاد کرد و افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در جهاددانشگاهی گام‌های ارزشمندی در جهت اشتغال جوانان استان برداشته شده است.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه از پیگیری بین المللی شدن آموزش های سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه خبر داد و افزود: با توجه به کیفیت بالای آموزش های سازمان و مهارت محور بودن این آموزش‌ها، در تلاش هستیم دامنه فعالیت خود را در سطح بین المللی گسترده کنیم.

وی افزود: در همین راستا امسال حوزه بین‌الملل آموزش‌های سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه فعال می‌شود و امیدواریم با زیرساخت‌ها و تجاربی که در این حوزه داریم بتوانیم در سطح بین المللی هم فعالیت‌های اثرگذاری داشته باشیم.

مهدی عبدالمالکی معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به همکاری حدود ۱۵۰ مدرس با معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، گفت: این مدرسین در حوزه آموزش‌های عمومی، تخصصی و مهارتی با ما همکاری دارند.

وی با اشاره به استقبال فراگیران از دوره‌های آموزشی این سازمان گفت: سال گذشته بیش از ۳۲ هزار نفر در دوره‌های مختلف آموزشی سازمان جهاددانشگاهی شرکت کردند و پیش بینی می شود این تعداد امسال به بیش از ۴۰ هزار فراگیر برسد.

وی با بیان اینکه یکی از محبوب‌ترین دوره‌های آموزشی این سازمان آموزش زبان های خارجی است، گفت: در حال حاضر پنج زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، کره‌ای و ترکی استانبولی در مراکز آموزش جهاددانشگاهی کرمانشاه آموزش داده می‌شود و در حال حاضر بیش از ۵۷۰۰ فراگیر در این دوره‌ها مشغول یادگیری زبان هستند.

آموزش های جهاد دانشگاهی «مهارت محور» است، نه «مدرک محور»

وی گفت: یکی از مزیت های آموزش های جهاد دانشگاهی این است که ما گواهینامه محور یا مدرک محور نیستیم و در تلاشیم فردی که وارد دوره‌های آموزشی می‌شود با کیفیت بالا این آموزش‌ها را فرا بگیرد، طوری که بتواند پس از خروج از این دوره‌ها وارد بازار کار شود.

عبدالمالکی افزود: یکی از چالش های اصلی حوزه اشتغال استان چه در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی و چه افراد غیردانشگاهی نداشتن مهارت است و همین امر موجب شده که فارغ التحصیل ما یا هر فردی که به سن اشتغال می رسد نتواند برای خود ایجاد شغل کرده و یا در حرفه ای مشغول به کار شود و همه چشم انتظار آزمون های استخدامی دولت هستند.

عبدالمالکی گفت: در معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی اولویت کار را بر مهارت محوری آموزش‌ها گذاشته‌ایم، طوری که افراد پس از گذراندن این آموزش‌ها بتوانند مهارت لازم را برای ورود به حرفه‌ متناسب با آموزش‌ها کسب کنند.

در این مراسم از مدرسین همکار با معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی