Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:42:18 GMT

وصیت نامه کامل شهدای هرمزگان

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۹۲۵۶

وصیت نامه کامل شهدای هرمزگان

این کتاب در راستای حفظ و دسترسی اسناد شهدا و میراث معنوی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای نسل امروز و آیندگان منتشر شده است و به ترتیب حروف الفبایی نام خانوادگی شهیدان می باشد.

اطلاعات فردی شهید از جمله نام، نام خانوادگی، نام پدر، مادر، تاریخ تولد، محل تولد، تحصیلات، ارگان اعزام کننده، تاریخ شهادت، محل شهادت، نحوه شهادت مزار در کنار عکس پرسنلی است که با شیوه نامه علمی و معتبر پس از مستندسازی و تصحیح برای عرضه به پژوهشگران، هنرمندان و نویسندگان منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین متن و تصویر اصل وصیت های ۱۲۴ شهید این استان می باشد و یکی از نقاط قوت آن، معرفی شهدا با بهره گیری از اطلاعات طرح فرهنگ در آغاز وصیتنامه ذکر شده است.

در ابتدای این کتاب، چکیده ای از محتوا و درون مایه وصیتنامه شهدا، متن و تصویر آن به همراه نسخه الکترونیکی می باشد که در دو جلد منتشر شده و جلد دوم آن با عنوان (دفتر دوم) در دست چاپ قرار گرفته است.

قسمت هایی از کتاب

بخشی از کتاب در خصوص اطلاعات شهید «فرخ باوقار زعیمی» آمده است: «نام: فرخ، نام خانوادگی: باوقار زعیمی، تاریخ تولد: ۱۳۴۰/۱/۱ محل تولد: روستای طارم از توابع حاجی آباد، نام پدر: رستم، نام مادر: آرام، تحصیلات: دانش آموز چهارم متوسطه، تاریخ شهادت: ۱۳۶۳/۱۲/۲۲، محل شهادت: جزیره مجنون، نحوه شهادت: اصابت ترکش خمپاره به سر، محل دفن: گلزار شهدای شهرستان بندرعباس.

گلچین وصیت نامه

- پروردگارا! اینک که برای رضای تو و برای خشنودی تو و امر خلیفه بر حق که نائب امام زمان (عچ) می باشد قدم به صحنه جهاد علیه کفر می گذارم.

- بدان امید می رود که یا مرا به فیض شهادت برسانی تا شاید قطره ای باشم برای محو گناهانم و ادای دینی در قبال جمهوری اسلامی و یا مرا بیامرزی و توبه ام بپذیری.

- از مردن هراسی ندارم برای من شهادت در راه حق خیلی شیرین است.

۹۹۴۴/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا ایثار و شهادت هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • روستای فردو از افتخارات استان قم است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد