Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@10:00:08 GMT

مراسم معارفه دادستان بابلسر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۰۴۷۸

مراسم معارفه دادستان بابلسر برگزار شد

خبرگزاری میزان- با حضور رئیس کل دادگستری استان مازندران، سید رضا حسینی کرانی به عنوان دادستان جدید حوزه قضایی بابلسر معارفه و از زحمات محسن نوروزی دادستان پیشین این حوزه قضایی قدردانی شد. تاریخ انتشار: 10:48 - 08 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۴۱۵۰

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری مازندران در آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان بابلسر یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی را وجود دستگاه قضایی اسلامی عنوان کرد و گفت: استقرارنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام راحل (ره) و حضور مردم به ویژه رزمندگان وجامعه ایثارگری شکل گرفته یکی از بزرگترین نعمت‌های است که خدای متعال به مردم عزیزایران عطا فرموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه بیان کرد: شکر این نعمت عظما ایجاد می‌کند که با پیروی ازولایت و عمل به دستورات و معنویات معظم له و اجرای سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه قضاییه با تمام توان و روحیه بسیجی و جهادی در خدمت کردن به مردم گام‌های بلندی را برداشت.

این مقام قضایی در ادامه اظهار کرد: یکی از بهترین خدمت‌ها که حقیقتا می‌شود آن را عمل صالح نام نهاد اقامه قسط و عدل است که هدف نهایی همه پیامبران و امامان معصوم (ع) و هدف استقرار نظام اسلامی می‌باشد.

وی ادامه داد: اجرای قوانین و دستورالعمل‌ها از دید دستگاه قضا بسیار مهم و ارزشمند است تا این امید ایجاد شده در مردم حفظ و تقویت شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه اظهار کرد: یکی از ارکان دستگاه قضایی که نقش مهمی در اجرای عدالت دارد حوزه دادستانی است و در حقیقت دادستان شمشیر برنده دادگستری محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با اشاره به اختیارات دادستان عنوان کرد: دادستان باید از جمله بهترین افراد انتخاب شود در نظام مقدس جمهوری اسلامی سعی شده بهترین‌های جامعه برای قضاوت در سطح جامعه انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه در استان مازندران سعی شده برای سپردن مسئولیت‌های قضایی بهترین‌ها برگزیده شوند، با تقدیر از زحمات نوروزی دادستان سابق بابلسر خاطرنشان کرد: انشاالله دادستان جدید این شهرستان به بهترین شکل ممکن به وظایف خود عمل کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به نقش مهم دادستان در بحث تامین امنیت، اذعان کرد: دادستان در بحث تامین امنیت نقش بسیار مهمی دارد و بر این اساس مردم و شهروندان باید در جامعه احساس امنیت و آرامش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری ادامه داد: دادستان باید با متخلفان برخورد جدی و قاطع داشته باشد و اجازه هیچگونه خودنمایی به اراذل و اوباش را ندهد.

وی با تاکید بر بحث مبارزه با فساد گفت: باید ضمن مقابله با فساد از اشاعه آن جلوگیری کرد؛ البته مبارزه با فساد فقط وظیفه دستگاه قضایی نیست و همه دستگاه‌ها باید در این مسیر دستگاه قضایی را یاری کنند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران تاکید کرد: نقش دستگاه قضایی در این مسیر بسیار پررنگ است و بر اهمیت این موضوع تاکید ویژه داریم.

وی افزود: دادستان جدید بابلسر باید در بحث پیشگیری و برخورد با جرائم و مواردی از جمله بی حجابی، فساد مالی و اخلاقی، مشروبات الکلی برخورد لازم و قانونی را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به بحث صلح و سازش در استان خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم در راستای پیشگیری از وقوع جرم و اختلاف اقدام کنیم و یکی از اقدامات پیشگیرانه توصیه به صلح و سازش در میان آحاد جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به اهمیت بحث صلح و سازش در دستگاه قضایی اظهار کرد: در دستگاه قضایی مرکز حل اختلاف ایجاد شده تا در راستای صلح و سازش تلاش شود.

وی با تاکید بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها افزود: افرادی که باید در زندان حضور داشته باشند برای حبس معرفی شوند؛ ضمن اینکه حقوق زندانیان نیز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد که این مسئله از وظایف مهم به دادستان است.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری صیانت از حقوق عامه را دیگر وظیفه دادستان عنوان کرد و افزود: طبق قانون اساسی دادستان به عنوان مدعی العموم به مسائل مبتلابه مردم ورود نموده و از حقوق آن‌ها دفاع می‌نماید که بحث انفال، کوه، دریا و جنگل از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه در دادسرا‌های استان با انباشت پرونده‌ها و اطاله دادرسی مواجه هستیم، بیان کرد: ان‌شاءلله دادستان جدید بابلسر با اهتمام ویژه و مدیریت جهادی موجودی پرونده‌ها در دادسرای شهرستان را به کمترین میزان ممکن کاهش دهد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با تاکید بر بحث کرامت انسانی خاطرنشان کرد: باید ضمن حفظ شان انسان‌ها در راستای قانون با سرعت و دقت به پرونده‌ها قضایی رسیدگی شود.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری در خاتمه سخنان خود بر بحث نظارت در حوزه درون سازمانی و برون سازمانی به عنوان دیگر وظیفه مهم دادستان تاکید کرد.   بیشتر بخوانید:   نقش موثر اجرای بهنگام احکام در مقابله با تغییرکاربری‌های غیر مجاز/ اجرای قانون کاداستر نقش مهمی در پیشگیری از پدیده زمین خواری دارد   برخورد با متعرضان به انفال عمومی در کمترین زمان / تدوین دستورالعملی جهت مدیریت پرونده‌های مهم و جرایم خاص
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قضایی دادگستری مازندران قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد

مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار و حمیدرضا محمدی فشارکی به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه کاشان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید فرمانداری کاشان همزمان با شورای اداری شهرستان کاشان ظهر امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در سالن اجتماعات امام رضا (ع) فرمانداری برگزار شد.

در جلسه شورای اداری شهرستان ابتدا از زحمات محمد شریف زارعی به عنوان فرماندار پیشین که حدود دو سال است در کاشان به عنوان مقام اول دولت فعالیت می‌کرد، تقدیر به عمل آمد و پس از آن حمید رضا محمدی فشارکی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

به گزارش ایمنا، حمید رضا محمدی فشارکی پیش از این به عنوان فرماندار شهرستان لنجان فعالیت می‌کرد و فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان از دیگر سوابق وی است.

کد خبر 747229

دیگر خبرها

  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • مراسم معارفه استاندار لرستان برگزار شد
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • اجرای سند تحول قضایی در مازندران
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود
  • مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران