Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: ارائه برخی خدمات ثبتی مشروط به وجود افراد متخصص مانند نقشه بردار است از این رو کمبود نقشه بردار سبب کاهش سرعت رسیدگی به امور و اختلال در پاسخگویی به مردم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  راه آرمان، صبح امروز گردهمایی مشترک مدیران کل و روسای ادارات منابع طبیعی، آبخیزداری، ثبت اسناد و املاک استان به منظور بررسی مسائل پیرامون تثبیت اراضی ملی شمال استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گردهمایی رضا طالبی زاده مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اظهار داشت: اولویت کاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تسهیل خدمت رسانی به مردم با استفاده از سامانه های مکانیزه است از این رو در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی، تعیین حدود مستثنیات مردم در اولویت کاری ادارات ثبت استان قرار دارد.

وی افزود: در ادارات ثبت اسناد استان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و نتیجه آن به صورت اختلال در سرعت خدمت رسانی به مردم نمود پیدا کرده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان مطرح کرد: مدیران و مسئولان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در تلاش هستند با استفاده از فناوری های نوین، کمبود نیروی انسانی را جبران کنند تا بتوانند خدمت رسانی به مردم شریف استان کرمان را تسریع بخشند.

طالبی زاده یادآور شد: ارائه برخی خدمات ثبتی مشروط به وجود افراد متخصص مانند نقشه بردار است تا بتواند در محل وقوع ملک حضور پیدا کرده و نقشه کاداستری تهیه کنند از این رو کمبود نقشه بردار سبب کاهش سرعت رسیدگی به امور و اختلال در پاسخگویی به مردم شده است.

وی با اشاره به نقش فناوری های نوین در زمینه افزایش میزان دقت در زمینه صدور اسناد مالکیت تک برگ بیان داشت: در حال حاضر با استفاده از سامانه شمیم نقاط نقشه های ثبتی با خطای کمتر از 3 سانتی متر تهیه و اسناد مالکیت کاداستری بر اساس این نقشه ها صادر شده و این امر باعث کاهش میزان اختلافات در پلاک های ثبتی می شود.

بیش از 76 درصد از اراضی استان به ثبت ملی رسیده است

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ادامه داد: بیش از 76 درصد اراضی ملی استان تثبیت شده است که دستاورد مهمی در راستای پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و حفظ حقوق دولتی به دنبال داشته است.

طالبی زاده خاطر نشان کرد: با بررسی مشکلات موجود در خصوص باقیمانده اراضی ملی تثبیت نشده، برنامه عملیاتی برای شش ماهه دوم سال جاری تدوین شده است و در این گردهمایی به تمامی روسای واحدهای ثبتی و ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری ابلاغ می شود.

وی تصریح کرد: تمامی دستاوردهای کسب شده در زمینه صدور سند برای اراضی ملی و دولتی نتیجه تعامل این اداره با ادارات متولی امر زمین و مسکن در استان است.

در ادامه این گردهمایی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان عنوان کرد: اجرای کاداستر فارغ از الزامات قانونی در واقع نوعی وظیفه شرعی و میهنی است، از آنجایی که وظیفه اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان حفظ اراضی ملی است، از این رو موفق به انجام اقدامات مثبت و قابل قبولی شده ایم.

وی با بیان اینکه مساله تثبیت و سند دارشدن اراضی ملی یک مساله اجتماعی است اذعان داشت: با تثبیت 100 درصدی اراضی ملی استان بسیاری از مسائل اجتماعی و حتی مراجعات به دستگاه قضایی و درگیری ها کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و واریز مبلغ به حساب آن دستگاه‌ها، از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر، تعیین تکلیف کنند.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی با اشاره به قانون مولدسازی و ظرفیت آن گفت: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی امر، در صورت عدم همکاری ادارات دولتی در اجرای مولدسازی، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره املاک مازاد آموزش و پرورش، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی رفسنجان و منابع طبیعی استان کرمان در روز‌های اخیر بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به حساب آن دستگاه‌ها وارزی شده است.

معاون استاندار کرمان مهلت مولدسازی را محدود اعلام کرد و از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر تعیین تکلیف کنند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مصوبه به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان از مرکز برای تهاتر پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان مانند تکمیل سد نساء بم، ساختمان آموزش و پرورش و احداث بیمارستان جایگزین شفا مجوز گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان