Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  مسعود امامی‌یگانه، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از عملیات اجرایی این سد ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان گرمی مغان زیرپوشش آبیاری قرار می‌گیرد.

او افزود: با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای شرب ، ۷۵ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون متر مکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامی توسعه و بهبود اراضی منطقه ، تامین آب شرب  ، تامین نیاز زیست‌محیطی و پایداری جریان رودخانه ، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت، رونق کسب و کار با توسعه باغ و زمین‌های کشاورزی، ساماندهی و اسکان عشایر، افزایش تولیدات کشاورزی و دامی و ایجاد صنایع وابسته را از جمله اهداف اجرای پروژه ذکر کرد.

او درباره عملیات اجرایی پایاب سد سبلان مشگین‌شهر هم گفت: برای اجرای این پروژه ۹۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۶۰۰ میلیارد ریال هم تسهیلات بانکی اختصاص داده شده که تکمیل آن در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص استان پایاب سد گیوی است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌شود که در صورت تکمیل سه هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی منطقه به سیستم آبیاری مدرن مجهز خواهد شد.

انتهای پیام/ع

سد عمارت گرمی ۹۳ درصد پیشرفت دارد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال