Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، معاون ترویج ،آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:نمایشگاه سیر و موسیر همدان برای تشویق کارخانجات تبدیلی و صندوق زنان روستایی استان برگزار شده است.

در ۹غرفه نمایشگاه عرضه محصولات فرآوری شده سیر و موسیر استان  با مشاغل خانگی و ۷ غرفه صنایع غذایی محصولات کشاورزی به نمایش گذاشته شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد رشیدی افزود: این نمایشگاه که تا روز جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب پذیرای بازدید کنندگان است، مقدمه کارگاه انتقال یافته های سیر و موسیر که مهر در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی است.

او هدف سازمان جهاد کشاورزی را شناساندن محصولات کشاورزی استان ، نگهداری بلند مدت و فرآوری این محصولات دانست و گفت:به تازگی کشت موسیر در استان توسعه یافته است و تنها در منطقه امامزاده محسن ۵۰ هکتار به کشت موسیر اختصاص یافته است .

معاون ترویج ،آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تولید ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تن سیر طی سال های گذشته در استان همدان بیان کرد: با بررسی و تحقیقات در مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان ظرفیت های لازم برای افزایش کشت موسیر در استان فراهم شود.

آژنگ جاهدی دبیر اجرایی نمایشگاه سیر و موسیر همدان گفت: به دلیل  اهمیت سیر همدان در کشور و جهان ، این نمایشگاه در کنار
همایش یافته های سیر و موسیر برپا شده است.

او  از افزایش تولید سیر و موسیر استان همدان در امسال  خبر داد و گفت: اگر واحد های صنایع تبدیلی در استان توسعه یابد ، سود واقعی آن به  کشاورز میرسد.

دبیر اجرایی نمایشگاه سیر و موسیر همدان از اجرای ۳۲ طرح تحقیقاتی در کشت سیر هم خبر داد و گفت: نژاد بذر سیر ایران برترین بذر سیر در جهان به شمار می رود.

آژنگ جاهدی ادامه داد :بیشتر تحقیقات انجام شده دنبال تولید سیر با کمترین پوست اضافی، ترکیبات خاک بهتر، نگهداری طولانی سیر و استفاده دارویی از آن هستیم.

 انتهای پیام /ا

۳۲ طرح تحقیقاتی برای کشت سیر در استان همدان اجرا می شود 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همدان وزارت کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان

نماینده سازمان سنجش استان همدان: در این خصوص گفت: ۲۳ هزار و ۸۸۰ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در ۱۷ حوزه امتحانی از ۱۰ شهرستان استان همدان، دیروز و امروز همزمان با سراسر کشور باهم رقابت کردند.

سید مهدی مسبوق گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال حدود ۵۰۰ نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

نماینده سازمان سنجش در استان همدان با بیان اینکه ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۳ این استان را مردان و ۶۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: کنکور سراسری ۱۴۰۳در پنج گروه علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان انگلیسی همزمان با سراسر کشور در روز‌های ‏‏پنجشنبه و‏ جمعه ششم و هفتم اردیبهشت در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برگزارشد.

به گفته او، امسال بیشترین تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان همدان در گروه علوم تجربی با آمار ۴۳ درصد شرکت کنندگان است.

مسبوق گفت: گروه علوم انسانی با ۳۳ درصد، ریاضی با ۱۱ درصد، زبان با هفت درصد و گروه هنر نیز با پنج درصد به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

او گفت: آزمون امسال در ۱۷ حوزه‌ی امتحانی دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد همدان و تویسرکان، دانشگاه‌های پیام نور مراکز شهرستان‌ها و آموزش و پرورش برگزارشد.

مسبوق با اشاره به اینکه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد، گفت: نتایج اولیه این آزمون نیمه دوم خرداد منتشر می‌شود.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی

پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

نوبت اول کنکور امسال برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۶ اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (۷ اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری یادواره ۴۷۰ شهید کارگر استان همدان + تصویر
  • برگزاری آزمون سراسری امروز و فردا در استان همدان
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • برگزاری ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان همدان
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند