Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و برنامه‎ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان از سهم 21.2 درصدی بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال برای استان خبر داد و گفت: این رقم بیش از میانگین کل کشور است.

به گزارش ایسنا، پرویز محمدزاده در دومین نشست کارگروه منطقه‎ای اقتصاد مقاومتی منطقه 2 کشور، با بیان این‌که ارزش تولیدات سالانه محصولات زراعی، باغی و دامی استان 99 هزار میلیارد ریال است، اظهار کرد: بخش کشاورزی بیشترین تاب‎آوری را در مقابل اعمال تحریم‌های مختلف از خود نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولیدات بخش کشاورزی کم‌ترین نوسان را تحت تاثیر تحریم‌ها داشته و حتی صادرات کشاورزی هم تقویت شده است؛ البته باید دقت شود این امر موجب از بین رفتن منابع پایه کشاورزی یعنی آب، خاک، مراتع و جنگل‌ها نشود؛ بلکه به تحریک سایر بخش‌های اقتصادی بیانجامد.

وی یادآور شد: اگر بخش کشاورزی توسعه نیابد، توسعه بخش صنعت نیز امکان‎پذیر نخواهد بود؛ چرا که امنیت غذایی به عنوان خروجی بخش کشاورزی و امنیت آب منوط به سیاستگذاری‌های مناسب در بخش کشاورزی است.

معاون توسعه و برنامه‎ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی بیان کرد: سهم استان از GDP کشور 3.5 درصد است؛ در حالی که سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان 4.6 درصد کل کشور است.

وی سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال استان و کشور را به ترتیب 19.8 و 18.5 درصد اعلام کرد.

محمدزاده، تهدید منابع پایه بخش کشاورزی، سطح پایین مهارتی نیروی انسانی، ضایعات فراوان بخش کشاورزی، تغییرات اقلیمی، نظام خردمالکی و دهقانی و در مجموع نظام بهره‎برداری نامناسب بخش را عمده‎ترین چالش‌های کشاورزی دانست.

لازم به ذکر است در این جلسه معاونان برنامه‎ریزی سازمان‌های مدیریت و برنامه‎ریزی و جهاد کشاورزی استان‌های آذربایجان‎شرقی و غربی، اردبیل و کردستان حضور داشتند و به ارائه گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی استان متبوع پرداختند.

در جلسه همچنین بحث الگوی کشت حوزه‎های آبریز دریاچه ارومیه و معیشت جایگزین در روستاهای حوزه بررسی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد خانی نوذری، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت درباره وضعیت عوارض صادرات سیب زمینی، اعلام کرد: با توجه به لزوم تامین سیب زمینی مورد نیاز بازار، به استناد مفاد بند چهارم تصمیم‌های متخذه جلسه تنظیم بازار کشور در ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ مبنی بر تفویض اختیار وضع عوارض صادراتی برخی از اقلام کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌شود صادرات سیب زمینی با کد تعرفه ۰۷۱۰۱۰۰۰ صرفاً با اخذ عوارض معادل ۶۰ درصد ارزش صادراتی آن از پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تا اطلاع ثانوی از تمام گمرکات اجرایی میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری