Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیدا عصمتی، مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: این کانون با هدف محرومیت‌زدایی و توجه به نیازهای زنان در مناطق مرزنشین از سال 96 آغاز به کار کرده و تاکنون اقدامات موثری شامل تهیه جهیزیه، کمک‌های تحصیلی، برگزاری کارگاه‌های مشاوره و مهارت‌های همسرداری، مشاوره‌های حقوقی و از همه مهمتر شناسایی بانوان توانمند در روستاها و مناطق حاشیه شهر انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به توزیع بسته‌های تحصیلی افزود: در شهریورماه کارگروه‌های کانون که متشکل از پنج معاونت شامل اجتماعی، خانواده، فرهنگی، حقوقی و بهداشتی هستند، اقدام به شناسایی خانواده‌های کم برخوردار در مناطق حاشیه شهر کردند که تاکنون از هیچ نهاد حمایتی کمکی دریافت نکرده‌اند.

عصمتی ادامه داد: پس از مراحل شناسایی طی مراسمی با حضور خانواده‌های هدف 140 بسته تحصیلی شامل کیف، دفتر، خودکار، خط کش، پاک کن، مدادرنگی و مداد هرکدام به ارزش یک میلیون و 500 هزار ریال اهدا شد.

وی مطرح کرد: تاکنون برگزاری کارگاه‌های مشاوره کمک بسیاری به بانوانی کرده که هنوز پس از گذشت سال‌ها اسیر تعصبات خاصی هستند و برای آگاهی از حقوق خود هیچ گامی برنداشته‌اند، این آموزش‌ها در تحکیم روابط زناشویی و حفظ خانواده بسیار تاثیرگذار است و سبب حل شدن برخی از اختلافاتی شده که دستخوش همین تعصبات بیهوده است.

مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد گفت: شناسایی زنان توانمند در مناطق روستایی و حاشیه شهر نقش موثری در اشتغال‌زایی دارد و همین امر علتی برای ایجاد کارآفرینی در این شهرستان مرزی شده است، زنان مرزنشین در این منطقه در هنرهای فرش‌بافی، فرت‌بافی، تهیه غلورترش و شیرین و... بسیار تبحر دارند که می‌تواند در ایجاد کسب درآمد تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها بسته های تحصیلی مناطق مرزنشین بانوی مرزنشین تایباد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۳۰ تاکسی ون در مناطق کم‌برخوردار اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: سرویس‌دهی ۳۰ دستگاه تاکسی ون از ۵۰ دستگاه خریداری شده در مناطق کم‌برخوردار اهواز آغاز شده است.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: امروزه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی شهرها پیشرفت در بخش حمل و نقل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: از ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر اهواز کمتر از ۸۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر اهوار وجود داشت و همچنین نزدیک به ۹۰ درصد ناوگان تاکسیرانی نیز فرسوده بودند، توسعه حمل‌ونقل عمومی با توجه به مطالبه‌ی شهروندی جز اولویت‌های مهم شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در ابتدا تلاش شد با خریداری اتوبوس تعداد اتوبوس‌های فعال افزایش پیدا کند که این اتفاق رخ داد و در حال ادامه است، علاوه بر آن با هماهنگی به عمل آمده و اعطای تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز در حال انجام است.

محمودی اضافه کرد: یکی دیگر از نیازهای شهر اهواز به ویژه در مناطق کم‌برخوردار تاکسی‌ون است که ۵۰ دستگاه از این ون‌ها خریداری شد و هم‌اکنون ۳۰ دستگاه از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است و در مناطق کم‌برخوردار اهواز در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند.

کد خبر 751762

دیگر خبرها

  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • بهره‌برداری از ۳۰ تاکسی ون در مناطق کم‌برخوردار اهواز
  • قیمت خرید کتاب‌های درسی اعلام شد+ تقویم زمانی سفارش
  • قیمت خرید کتاب‌های درسی اعلام شد+ تقویم زمانی سفارش کتاب‌های درسی
  • شناسایی سه واحد متخلف توزیع عمده قطعات خودرو غیراستاندارد
  • پسرها بیشتر از دخترها در معرض آسیب ناشی از جهشی درس خواندن هستند
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقا فرهنگ ترافیک هستند
  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • معلمی که امید و عشق را در دل دانش آموزان معنا کرد
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است