Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : اگر رزمندگان ما در عملیات ها پیروز می شدند به خاطر مدیریت جهادی اشان بود ولی متاسفانه امروز مسئولان منتظر مدیریت جاری هستند تا مدیریت جهادی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز در یادواره پدران آسمانی و دومین یادواره شهدای شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ویاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: امید که از فیوضات ماه محرم و صفر استفاده کنید و طبق فرمایش امام که هر چه داریم از ماه محرم و صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر عبرت گیری از شهدا گفت: آنچه بیش از هر زمان و بیش از چهارده دهه از انقلاب اسلامی جامعه و ما به آن نیاز داریم عبرت گیری از شهدا است، نکته ای که شهدا را به قله رفیع انسانیت رساند، نزدیک ترین کسان ما و شما بعد از شش ماه و یکسال فراموش می شوند ولی نزدیک به سی سال از قطعنامه 598 می گدارد ولی همچنان یاد و خاطره شهدا گرامی داشته می شود. این شهید و ایثار گر چه کرده است که در مقابل او خشوع و تواضع ایجاد می‌کند.

برای رسیدن به عاقبت بخیری باید از شهدا عبرت و درس بگیریم

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در هر عصری نسلی نیاز به الگو و اسوه دارد و الگوها چراغ راه هدایت انسان ها هستند چرا می گوییم "حسین مصباح الهدی و سفینه النجات" بدین جهت که امام حسین همه چیزش را در راه خدا تقدیم کرد و خداوند او را تا قیامت در قلوب و افکار حفظ خواهد کرد و همه آزادیخواهان اگر بخواهند به تعالی برسند باید تاسی به ابا عبدالله (ع) داشته باشند و شهدا در خلال دفاع مقدس قبل از نقلاب و بعد از انقلاب ، شهدای هسته ای و جبهه مقاومت همه آنها الگویشان امام حسین (ع) است و ما و شما اگر بخواهیم عاقبت بخیر شویم باید از شهدا درس بگیریم و این درس گرفتن، عمل کردن و خلوص داشتن ما را به نتیجه خواهد رساند.

سردار ابوحمزه عنوان کرد: این هیاهئوهایی که در کشور به دنبال مسائل منفی هستند این ها باری به جایی نمی برند و به خسران می روند و فکر می کنند این مال و ثروت دردی از آنان حل می کند اگر اینها حل می کرد می بایست برای محمدرضا شاه پهلوی و صدام حل می کرد که قدرت داشتند و کل کشور در اختیارشان بود اینان عددی نیستند و کاملا در خسران هستند و به بیراهه می روند بنابراین مواظب باشیم هیاهوی مسائل دنیوی ما و شما را فریب ندهد شهدا آمده اند به ما و شما تذکر دهند که راه و هد ف را گم نکنیم و آلوده دنیا نشویم که دچار خسران خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: اولین درس و عبرتی که از شهدا می گیریم، شهدا هم عاقل و هم عاشق بودند برخی فکر می کنند که شهدا فقط عاشق بودندبلکه چنین نبود و آنان بهترین تدبیر را کردند. شهدا در همه نگاه ها حاضر و ناظر هستند.

شهادت گوهری است که انسان را به اوج بندگی می رساند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: کسانی که معتقد و ولایی هستند و پرورش یافته عصر روح الله و سید علی هستند برانگیخته می شوند و زندگی می کنند و شهید می شوند شهادت یک گوهری است که خداوند قرار داده است تا انسان را به اوج بندگی برساند. برخی فکر نکنند که شهادت آخرین مرحله است بلکه عالم رجعت هم وجود دارد و اگر کسی آنچه اسلام ناب و ولایت از او می خواهد انجام دهد و شهید نشود در عالم رجعت برانگیخته و شهید خواهد شد و خداوند یک چنین معامله ای با مخلصین خواهد کرد.

سردار ابوحمزه ادامه داد : شهدا دردنیا و این عالم طبیعت سربلند و سرافزار و در عالم قبر، جنات برین و دوران رجعت و قیامت و محضر ائمه به اذن خدا وارد بهشت می شوند.

وی افزود: آنچه ما باید به آن در زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی و حکومتی به آن توجه کنیم کارهایمان بر اساس عقل و عشق انجام دهیم چه کسانی که در مجموعه اداری تلاش می کنند و چه کسانی در پایگاه های مقثاومت در مدیریت گوناگون منتظر این نباشیم که دیگران تعریف و تمجید کنند شما کارتان فقط برای اسلام و براساس عقل و برای ولایت فقیه انجام دهید که اگر چنین عزیز می شوید عزت به مقام، به ثروت، تحصیلات تخصص و داشتن فامیل نیست به ملک و اموال نیست عزت به این است که چقدر کارتان عقلانی و عاشقانه انجام دهید.

شهید حججی عقل و عشق را با هم تلفیق کرد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اذعان داشت: شهید حججی نه آیت الله نه سردار نه فرمانده جنگ هیچی نبود یک جوان 24 ساله نجف آبادی آنقدر اوج می گیرد که مقام معظم رهبری بعد از شهید آوینی و صیاد شیرازی بر تابوت او بوسه می زند و می فرماید: "که شهید حججی حجت را بر همه تمام کرد".

سردار ابوحمزه خاطرنشان کرد: این ظواهر هیچگاه شما را فریب ندهد چه چیزی شهید حججی را حججی کرد همین عقل و عشق بود که او را به اوج رساند که همه ما به آن نیازمند هستیم و اینها حدیث نفسی است که باید داشته باشیم تا راه را گم نکنیم و این دوز و کلک ها و فضای مجازی و زر و زور و اقسام سواستفاده ها ما و شما را غافل نکند. زرنگ شهید حججی است که عقل و عشق را با هم تلفیق کرد.

وی در ادامه بیان کرد: شهید حججی همیشه می گفت هر کار سختی که دیگران نمی توانند انجام دهند به من دهید و من با خدای خود معامله می کنم آری او با خدا معامله کرد در غربت ها و مخفیانه کار سخت را انجام داد و خداوند او را اوج داد تنها شهید حججی نبود که سرش را جدا کردند شهدای زیادی بودند و آقا فرمودند شهید حججی را این طور شهید کرد که حجتی برای دیگران باشد. حالا شما این شهادت و اوج را با هزاران مال دنیوی مقایسه کنید کدام باقی ماندنی است.

اگر در مسیر شهدا قرار گیریم خداوند به ما عزت خواهد بخشید

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : شهدا هم عاقل بودند و هم عاشق ما هم اگر می خواهیم موفق شویم باید عاقل و عاشق اسلام، ولایت انقلاب و مردم باشیم و دنبال ابلاغ دستور و بخشنامه نباشیم هر کاری که می توانیم انجام دهیم قطعا بدانید هر کس در این مسیر قرار گیرد خداوند به او عزت خواهد بخشید.

مدیریت جهادی دومین درس و عبرت ازدفاع مقدس است

سردار ابوحمزه مدیریت جهادی را دومین درس و عبرت از شهدا برشمرد و افزود: مدیریت جهادی شهدا چه بود، مدیریت انقلابی آنان چه بود، در عملیات فجر همین مدیریت جهادی رزمندگان بود که باعث آزادی فاو شد شاید اصطللاح رودخانه وحشی را شنیده اید رزمندگان فکر کردند چگونه از این اروند عبور کنند و به شهر فاو برسند و این یک مدیریت جهادی بود. آنها در 365 روز با تیمی که جمع کردند سعی کردند روزی را انتخاب کنند که اروند آرام باشد و آن روز را برای عملیات پیروزمندانه والفجر انتخاب کردند به طوری که وقتی وارد فاو شدند عراقی ها در سنگرهایشان خواب بودند و برایشان بسیار تعجب برانگیز بود که چگونه رزمندگان توانسته اند از این اروند خروشان عبور کنند.

وی عنوان کرد: همه بافت های جامعه نیاز به مدیریت جهادی برای عبور از بحران تحریم داریم متاسفانه ما از مدیریت جهادی استفاده نمی کنیم اگر همه مسئولان از مدیریت راس تا روستایی و شهر و استانی بتوانند از مدیریت جهادی استفاده کنند موفق خواهند شد و هر که استفاده نکرد موفق نخواهد شد در حال حاضر مدیریت جهادی در تکنولوژی، طراحی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی نداریم که اگر با مدیریت جهادی حرکت کنیم موفق خواهیم شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: چگونه حکیمانه مقام معظم رهبری می فرمایند مدیرت جهادی 6 ویژگی دارد از جمله در کار، تلاش، علم، محاسبه با خدا، تدبیر و درایت که اگر بکار گرفته شوند موفق خواهیم شد.

سردار ابوحمزه ادامه داد: ما این همه امکانات داریم آیا نمی توانیم مشکل بیکاری، اشتغال و گرانی را حل نماییم زیرا مدیریت جهادی نداریم من به همه مسئولین در خارج و داخل استان نیز تذکر داده ام که با مدیریت جهادی نه جاری می توانیم مشکلات را حل نموده و موفق شد.

شما مسئولین خود را معطل مدیریت جاری نکنید

وی به همه مسئولین توصیه کرد: شما مسئولین خود را معطل مدیریت جاری نکنید تا دستورالعمل و یا ابلاغیه و یا بخشنامه ای برای شما برسد که متاسفانه برخی در این زمینه عادت کرده اند بلکه شما یک مدیر هستید و نباید منتظر این ابلاغیه ها باشید بلکه باید خود مدیریت کنید و مشکل را حل نمایید

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: مدیر موفق در نیروی مسلح، مجلس، دانشگاه، کارخانه، و اجتماع باید آستین بالا بزند و مشکلات را حل نماید با این همه سختی واین همه کمبود که در کشور وجود دارد برخی دارند از نظام دفاع می کنند این مسئولیت مسئولان نظام را صد برابر می کند و ما باید شبانه روز تلاش نماییم و رضایت مردم را فراهم کنیم.

شما مسئولین باید شاکر خداوند باشید که شما را خدمتگزار مردم قرار داده است

سردار ابوحمزه عنوان کرد: هر میزان کار برای خدا باشد عبادت است فرق اسلام ناب و آمریکایی در همین نکته است بنابراین تلاش کنیم با مدیریت جهادی که در 8 سال دفاع مقدس انجام دادیم انجام دهیم و آنچه در قلوب ما هست خدا خبر دارد و نیاز نیست کسی از ما تمجید کند.

شهدا مقید به لقمه حلال بودند

وی به اینکه شهدا مقید به لقمه حلال بودند، تصریح کرد: یکی از علت هایی که افراد دچار مفاسد اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و جنسی می شوند لقمه حرام است لقمه حرام انسان را به سمت فساد می کشاند و انسان باید مقید به پرداخت زکات، خمس و انفاق و صدقات باشد و همه این دنیا روی حساب و کتاب است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه اگر لقمه حلال را رعایت کنیم عزیز می شویم و اگر نه ذلیل خواهیم شد، گفت : هر کسی که می خواهند شخصیت درونی خود را بداند به حرکات و سکنات فرزندان خود نگاه کند. بنابراین اگر لقمه شبهناک به خانه بیاید در فرزند و نسل شما اثر خواهد گذاشت ولی برخی این مسائل را قبول ندارند. چرا امروز در بین خانواده ها این همه وابستگی نیست و فرزندان در مقابل والدین سرکشی می کنند و یا دختر وزیر صمت که داروهای تاریخ گذشته را به خورد مردم می داده است و چندین انبار دارو در لواسان دارد این بر می گردد به آن لقمه ای که خورده است، ولی حال به شهدا و خانواده های شهدا که بنگرید مقید به لقمه حلال هستند.

اطاعت از امامت و ولایت چهارمین نکته اساسی دفاع مقدس

سردار ابوحمزه با اشاره به چهارمین نکته اساسی دفاع مقدس اطاعت از امامت و ولایت، افزود: امام شخصیتی بود و کار نویی انجام داد از متن احادیث و روایات و خانواده اهل بیت، ایثار، شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، دشمن شناسی، ایستادگی در مقابل شاه ، آمریکا و اسرائیل و دفاع از مستضعفین را در عمل پیاده کرد یعنی ابتدا خودش عمل کرد به زندان رفت فرزندش شهید شد و دربدری را تحمل کرد.

مقام معظم رهبری در عالم اسلام بعد از امام نه کم نظیر که بی نظیر است

وی خاطرنشان کرد: شهدا در دفاع مقدس امام را نگاه می کردند و حرکت می کردند و چراغ راه هدایت رزمندگان و ایثارگران امام بود هم اکنون نیاز به این داریم تا ذوب در ولایت شویم. مقام معظم رهبری در حال حاضر رهبر بی نظیر عالم است نه ایران نه ملت های مسلمان و مستضعف جامعیتی که این شخص دارد بعد از امام نه کم نظیر که بی نظیر است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: باید فرمایشات آقا را عمل کنیم رمز و راز بهترین دعا عاقبت بخیری است و زمینه آن اطاعت از امامت و ولایت است که اگر اطاعت کنیم از مشکلات عبور خواهیم کرد و اگر نکنیم به ضلالت خواهیم رفت.

شهدا و رزمندتگان در دفاع مقدس مطیع امام بودند

سردار ابوحمزه اذعان داشت: انقلاب های صورت گرفته در لبنان و سوریه و یمن و بحرین همه به برکت انقلاب اسلامی و هدایت های مقام معظم رهبری است ما و شما اگر می خواهیم در دنیا و آخرت سربلند باشیم باید از ولایت و رهبری اطاعت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر چهارشنبه در دیدار با خانواده شهید ناصر عمرانی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در شهر اهرم به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: حضور در منزل شهدا و زیارت خانواده آنها که افرادی‌صبور و کم توقع هستند، افتخاری بزرگ برای همه مسئولان نظام اسلامی است و همه ما در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم در مسیر راه شهدا ثابت قدم می‌کند.

وی تصریح کرد: حضور خانواده‌های معزز و معظم شهدا در بین ما نعمت بزرگی برای جامعه اسلامی است و نباید این حضور در منزل شهدا تنها به یک دیدار خلاصه و محدود گردد بلکه لازم است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه این دیدارها به صورت مستمر بوده و توصیه خانواده معزز و معظم شهدا در خدمت رسانی به جامعه مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: در دیدارهایی که انجام می‌شود خانواده معظم شهدا هیچ گاه خواسته شخصی از مسئولان نداشته و ندارند و در همه دیدارها توصیه‌هایی خانواده معزز و معظم شهدا به مسئولان خدمت رسانی بی منت به مردم است که این هم نشان از بزرگواری و روحیه بلند آنان در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده معظم شهدا در دفاع از ارزش‌های اسلامی تمام هستی خود را تقدیم راه خدا کردند و این کمترین وظیفه مسئولان است تا ضمن سرکشی به آنان، از نزدیک با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شده و با افتخار در صدد رفع مشکلات بر آیند.

لطفی اضافه کرد: آنچه امروزه داریم همه آنها مدیون خون پاک و مطهر شهدا، صبر و استقامت خانواده‌های شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران و آزادگان هستیم و هیچ شکی در آن نیست.

کد خبر 6087654

دیگر خبرها

  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم