Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:07:30 GMT

برپایی 42 موکب از خراسان جنوبی در عراق

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۳۶۷۹

برپایی 42 موکب از خراسان جنوبی در عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان جنوبی گفت: امسال ۴۲ موکب از استان برای پوشش مراسم اربعین حسینی و خدمت رسانی به زائران در عراق ساماندهی شده‌اند.

موسی جوینده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال تعداد موکب‌های استان از ۳۴ مورد به ۴۲ موکب امسال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این موکب‌ها خدمات مختلف خدماتی، بهداشتی، زیستی، نظافتی و تغذیه را ارائه خواهند کرد، افزود: امسال موکب‌های استان ماموریت اسکان ۱۸ هزار زائر و پذیرایی از ۲۰ هزار زائر در هر وعده بود که این عدد با کمک مردم به ۲۰ هزار اسکان و توزیع 35 هزار پرس غذای گرم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  امکانات مواکب آماده شده و آماده اعزام هستند، تصریح کرد: موکب‌ها از 12 مهرماه اعزام شده و از 15  مهرماه جاری خدمات رسانی خواهند داشت.

جوینده با اشاره به اینکه موکب‌ها تا سه روز پس از اربعین در عراق خدمت رسانی خواهند داشت، اظهار کرد: امسال با شعار "هر نفر یک پتو" به استقبال اربعین خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی می‌توانند در ارائه خدمات بهتر به زائران کمک رسان ما باشند، افزود: افراد می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت اربعین 6273811095667975 واریز کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان جنوبی بیان کرد: امسال نیز به سبک سال‌های گذشته، در شهرهای مختلف زنان روستایی و شهری، در حال آماده سازی بالشت و تشک برای زائران هستند.

جوینده با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین، کارهای خلاقانه‌ای انجام می‌دهند که در سطح کشور ویژه است، تصریح کرد:  مردم خراسان جنوبی همواره در بحث بازسازی عتبات مقدسه در صدر کشور هستند.

وی یادآور شد: مردم این خطه طی امسال حدود یک میلیارد و  500 میلیون تومان به بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اربعين حسيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق گفت: باید تدابیر لازم در کشور عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی (ع) صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدکاظم آل‌صادق امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق اظهار کرد: با شکوه برگزار شدن مراسم اربعین‌حسینی سال گذشته مرهون تعامل و همدلی مسئولان دو کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم در کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی صورت گیرد، افزود: مقرر شده خط‌مشی راه‌ها و نصب علائم بیشتر در مسیرها کار شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق اضافه کرد: با توجه به اینکه تردد زائران بیشتر در گذرگاه مهران است باید در ایام اربعین‌حسینی با هماهنگی دو کشور امکانات از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ فراهم شود.

کد خبر 751171

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر