Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@23:52:47 GMT

راهپيمايي اربعين فقط يک راهپيمايي نيست

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۴۲۳۹

راهپيمايي اربعين فقط يک راهپيمايي نيست

خبرگزاری آریا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم؛ تحقیقات و فناوری: راهپیمایی اربعین فقط یک اجتماع و یا راهپیمایی بزرگ نیست بلکه جدا از صورت و شکلی که دارد از مفادی نیز برخوردار است.
به گزارش خبرگزاری آریا، غلامرضا غفاری در همایش بین المللی اربعین افزود: در راهپیمایی اربعین شعار «حب الحسین یجمعنا» را به خوبی مشاهده می‌کنیم و این اجتماع بر آمده از ارادت و محبت نسبت به سالار شهیدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: راهپیمایی اربعین همانند یک قاب و آیینه‌ای است که باید تمام کمالاتی را که جامعه اسلامی هویتش برمبنای آن تعریف می‌شود، به منصه ظهور برساند.
همچنین رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در سخنانی گفت: تمرکز اصلی این دانشگاه در خصوص پدیده‌های اجتماعی و علوم انسانی است و معتقدیم که پیاده روی اربعین، پدیده جدیدی است که می‌تواند نشان دهنده تحولی بزرگ در عصر جدید باشد.
آقای حسین سلیمی افزود: ما از عصری عبور کردیم که همه پدیده‌های اجتماعی شامل فرهنگ، اقتصاد، مذهب، جنگ، هویت‌های اجتماعی و سایر موارد در درون مرز‌های دولت - ملت‌ها معنا می‌گرفت و به نوعی پدیده‌های اجتماعی، فرهنگ‌ها و هویت‌ها در چنگال دولت - ملت‌های مدرن گرفتار شده بود.
وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین، یک پدیده اجتماعی جدید است که می‌تواند مورد مطالعه دانشمندان و پژوهشگران قرار گیرد.
آقای سلیمی گفت: بعد از سال 1948 که راهپیمایی بزرگی در چین برگزار شد، هیچ اجتماعی با این گستردگی نداشته ایم.
وی افزود: در این اجتماع بزرگ انسان‌ها از ملیت ها، قومیت ها، اندیشه‌ها و گرایش‌های مختلف، حول یک پیام آزادی بخش که از 1400 سال قبل برای ما ارسال شده است؛ دور هم جمع می‌شوند.
آقای سلیمی افزود: در جهانی که برای تصرف سرزمینی کوچک خون‌های زیادی ریخته می‌شود و برای رسیدن به اندکی اقتدار در عصر جهانی مردمان مختلف به خاک فلاکت می‌نشیند، اجتماعی به وجود می‌آید که در آن انسان‌ها برای خدمت به یکدیگر از هم سبقت می‌گیرند.
وی ادامه داد: محبت و انسانیت در اوج خودش در این اجتماع عظیم جلوه گر می‌شود و ما فکر می‌کنیم شیوه‌ای از انسانیت، ارزشمداری و کمال بشری در راهپیمایی اربعین جلوه گر شده است و شاید بتواند شیوه جدیدی از زیست اجتماعی و تعاملات انسانی را به ما نشان دهد.
همایش بین المللی اربعین با هدف گسترش نگاه علمی و گفتمان اربعین در فضای دانشگاه کشور و انتقال مفاهیم ارزشمند آن به مراکز علمی خارجی در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: غفاری راهپیمایی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگترین پیاده روی دغدغه مندان عفاف وحجاب شاهرود برای دفاع از طرح نور فردا سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

کانون بسیج معراج شهدا به طرف میدان امام خمینی (ره) مسیر این راهپیمایی بزرگ خانوادگی اعلام شده است.

این پیاده روی خانوادگی ساعت ۱۷:۳۰ آغاز و تا اذان مغرب و عشا ادامه خواهد داشت.

مسئولان برگزاری این مراسم بیان کرده‌اند که دغدغه مندان حجاب و عفاف شاهرودی در این مراسم با شعار «امروز سکوت حرام است» شرکت خواهند کرد.

اهداف این پیاده روی حفاظت از دین خانواده و استقلال کشور و حمایت از طرح نور اعلام شده است.

از آحاد مردم دعوت شده تا در این مراسم حضور پیدا کنند.

کد خبر 6092471

دیگر خبرها

  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند