Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با انتقاد از عدم ارجاع تقاضا برای انجام کارهای پژوهشی از سوی دستگاه‌های استانی، گفت: ظرفیت‌های زیادی برای انجام پژوهش‌های کاربردی در این دانشگاه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدابراهیم اعلمی آل آقا در نشستی خبری که امروز(8 مهر)برگزار شد، جایگاه دانشگاه رازی کرمانشاه را بین دانشگاه‌های ایران مطلوب دانست و اظهار کرد: تلاش‌های علمی بیش از 455 عضو هیات علمی این دانشگاه باعث شده تا تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی جایگاه بالایی در کشور داشته باشد، به گونه‌ای که به استناد پایگاه‌های بین‌المللی در رنکینگ هشتم تا یازدهم دانشگاه‌های جامع ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وضعیت خوب این دانشگاه در سایر نظام‌های رتبه بندی معتبر دنیا هم اشاره کرد و گفت: اگر به وضعیت تولید مقالات اعضای هیات علمی این دانشگاه براساس پایگاه استنادی WOS هم توجه کنیم، از سال 93 تا سال 97 رشد 40 درصدی تعداد مقالات را داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه بابیان اینکه این دانشگاه از نظر وضعیت پژوهش‌های دانشگاهی در دامنه 10 دانشگاه برتر کشور قرار دارد، تاکید کرد: در دانشگاه رازی 12 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند و حدود 30 درصد از آنها را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند که این دانشجویان ظرفیت بزرگی برای انجام پژوهش در استان هستند.

وی یادآور شد: همواره این انتقاد به دانشگاه وجود دارد که چرا پژوهش‌های آن در مسیر توسعه استان قرار نمی‌گیرد که باید در پاسخ گفت تا زمانی که تقاضایی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان برای انجام پژوهش به ما داده نشود، این پژوهش‌ها کاربردی نمی‌شود.

اعلمی آل آقا تصریح کرد: اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما نیز چون موضوعی استانی به  آنها ارجاع داده نمی‌شود، بنابراین پژوهش‌هایشان به سمت انتشار مقالات در مجلات بین المللی می‌رود.

وی بابیان اینکه این دانشگاه ظرفیت‌های زیادی برای انجام پژوهش‌های کاربردی دارد، تصریح کرد: طی پنج سال گذشته موفق شده‌ایم 46 طرح پژوهشی را با رقم اعتباری نزدیک به یک میلیارد و 700 میلیون تومان در دانشگاه انجام دهیم که از مهمترین آنها می‌توان به طرح مطالعات آمایش سرزمینی اشاره کرد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصویب سند رونق ملی را یکی از گام‌های مهم برای سوق دادن کارهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان به سمت دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: طبق این سند 25 درصد از پایان‌ نامه‌های دکتری و 50 درصد پایان نامه‌های کارشناسی ارشد دانشگاه رازی باید به سمت پژوهش‌های کاربردی برود و دستگاه‌های اجرایی در این رابطه ملزم به افزایش تعامل خود با دانشگاه شده‌اند که امیدواریم این سند بزودی اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت پروژه‌های عمرانی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در پنج سال گذشته توانسته‌ایم توسعه خوبی در بخش امور عمرانی دانشگاه داشته باشیم که بخش مهمی از آن را مدیون مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان هستیم.

اعلمی آل آقا تاکید کرد: با عملیاتی شدن پروژه‌های این سفر بابرکت، سطح زیربنایی دانشگاه از 153 هزار متر مربع به 212 هزار متر مربع افزایش پیدا کرد.

وی فاز اول دانشکده اقتصاد، دانشکده شیمی، فاز دوم دانشکده معماری و فرهنگ و هنر، کلینک دامپزشکی و .. را از جمله پروژه‌های عمرانی دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: این افزایش سطح زیربنایی دانشگاه درحالی است که در شرایط اقتصادی سختی قرار داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه وضعیت خدمات دانشجویی را در این دانشگاه خوب توصیف کرد و گفت: در بحث پوشش خوابگاهی دانشجویان از متوسط کشوری بالاتر هستیم، بگونه‌ای که در حال حاضر تمامی دختران دانشجوی روزانه و شبانه دانشگاه در خوابگاه اسکان پیدا کرده‌اند و پسران نیز در بخش روزانه همگی دارای خوابگاه هستند.

وی در ادامه به تحصیل نزدیک به 300 دانشجوی خارجی در این دانشگاه هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به همجواری استان کرمانشاه با کشور عراق اکثر دانشجویان این دانشگاه از این کشور هستند.

اعلمی آل آقا اضافه کرد: همچنین دانشگاه رازی به منظور توسعه تعاملات خود با دانشگاه‌های خارجی تاکنون تفاهم نامه‌هایی را با  دانشگاه‌های یونان، اتریش، سوریه، کره جنوبی، اسپانیا، فرانسه و دانمارک منعقد کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه برای سالجاری 1955 دانشجو از طریق کنکور سراسری در مقطع کارشناسی پذیرش داشته، اعلام کرد: همچنین در مقطع ارشد 989 نفر و در مقطع دکتری هم 152 نفر دانشجوی جدیدالورود  داریم.

رئیس دانشگاه رازی به افزایش تعداد رشته‌های این دانشگاه طی سالهای گذشته هم اشاره کرد و گفت: طی پنج سال گذشته حدود 50 رشته جدید به رشته‌های این دانشگاه اضافه کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه رازی کرمانشاه رشته استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد

ایسنا/اصفهان معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مکمل یاری پروبیوتیک همراه با مصرف منظم دارو  می‌تواند شدت صرع در کودکان مقاوم به درمان را کاهش دهد.

غلامعلی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که یک سوم بیماران به درمان‌های دارویی پاسخ مناسب نمی‌دهند و یافتن روش‌های مکمل درمان صرع ضروری است پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان یک مطالعه را با مشارکت ۹ کودک مبتلا به صرع مقاوم زیر ۱۶ سال شروع کردند.

وی افزود: در فاز اول مطالعه، کودکان از نظر فرکانس صرع مورد پایش قرار گرفته و در فاز دوم به مدت دو ماه مکمل پروبیوتیک خاص در کنار داروهای روتین آنها برای درمان صرع تجویز شد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: در این پژوهش، فرکانس صرع و سطح آنزیم‌های  کبدی، کراتینین، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و قند خون ناشتای آنان قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک با هم مقایسه شد. شدت صرع آنان نیز قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک، بر اساس مقیاس NHS۳ و HASS سنجش و توسط آزمون آماری ویلکاکسون مورد سنجش قرار گرفت.

حمیدی گفت: صرع یک بیماری مزمن مغزی است و علاوه ‌بر ویژگی‌های ژنتیکی بیمار، عوامل محیطی مانند اختلالات الکترولیتی در عود حملات تشنج، نقش دارند که بر اساس یافته‌های پژوهش، تجویز دو ماه مکمل پروبیوتیک به طرز معنی‌داری فرکانس و شدت صرع را کاهش داده و در برخی مقیاس‌ها نیز بهبود بخشید.

وی افزود: بر اساس آمار یک بررسی ملی که در سال ۲۰۲۱ در نشریه نیچر منتشر شد، شیوع صرع در ایران ۱۶.۶ در ۱۰۰۰ نفر است که میزان ابتلای بیماری در رده سنی ۱۵ تا ۱۹ سال نیز از همه رده‌های سنی بالاتر است و داروهای ضدّتشنج نیز در یک‌سوم این بیماران کارایی کافی ندارند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأکید کرد: اهمیت انجام این پژوهش در حالی است که تشنج‌های کنترل نشده و مکرر در بیماران مبتلا به صرع علاوه بر تهدید سلامتی بیمار، منجر به کاهش کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنان می‌شود.

حمیدی اظهار کرد: این پژوهش توسط فاطمه زارعی، احمد طالبیان، اژدر حیدری، سید محمد اسماعیلی طبا و محمود سلامی، اعضای گروه اطفال دانشکده پزشکی کاشان انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • میدان شهرت در ایران
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه