Web Analytics Made Easy - Statcounter

قجری از راه‌اندازی «باشگاه پژوهشگران اجتماعی» با هدف پیوند ‌آموزش و پژوهش در موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران خبر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: «علی قجری»، مدیر پژوهش های راهبردی موسسه موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران از راه‌اندازی «باشگاه پژوهشگران اجتماعی» در این موسسه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره ماهیت فعالیت این باشگاه افزود: باشگاه پژوهشگران اجتماعی دانشگاه تهران فرصتی است تا بر مبنای رویکرد «عدالت پژوهشی» و «اشتغال زایی تخصصی»، کلیه دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته ها و گرایش های متنوع مطالعات اجتماعی از سراسر کشور و دانشگاه های گوناگون، با عضویت در آن امکان همکاری حرفه ای در طرح ها، برنامه ها و پروژه های پژوهشی و علمی در حوزه های اجتماعی را داشته باشند. عضویت در این باشگاه زمینه ساز ورود و جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان گرایشات مختلف مطالعات اجتماعی به بازار کار تخصصی رشته خود خواهد بود.

 

مدیر پژوهش های راهبردی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی پیرامون اهداف و چشم اندازهای راه اندازی این مرکز پژوهشی و آموزشی در دانشگاه تهران اظهار داشت: با عنایت به ضرورت اتصال و پیوند توامان دو بُعد «آموزش» و «پژوهش» در علوم انسانی به طور عام و در علوم اجتماعی به طور ویژه، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران اقدام به راه اندازی این باشگاه کرد تا کلیه دانشجویان مستعد و علاقه مند از سراسر کشور، بتوانند همزمان با گذراندن دوره آموزش عالی در دانشگاه محل تحصیل خود، امکان فعالیت در عرصه های تجربی و پژوهشی را داشته باشند و ضمن افزایش دانش اجتماعی تخصّصی خود، یک سابقه کاری حرفه ای و رسمی را نیز در معتبرترین موسسه تحقیقات اجتماعی در دانشگاه تهران تجربه کنند.

 

قجری با اشاره زمینه های شکل گیری این مرکز در دانشگاه تهران گفت: موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی با سابقه ای شصت ساله، همواره به عنوان یک موسسه ممتاز و برجسته در حوزه مطالعات اجتماعی کشور به شمار آمده و با همّت و تلاش بسیاری از اساتید مبرز علوم اجتماعی کشور که در ادوار مختلف مدیریت این موسسه را برعهده داشته اند، افتخار انجام بسیاری از طرح ها و پروژه های مهم و اثرگذار ملّی به این موسسه تعلق گرفته است.

 

وی با تأکید بر این افزود: در دوره جدید مدیریتی موسسه، با یک نگاه آینده پژوهانه و ناظر به توسعه سرمایه انسانی و شبکه پژوهشگران موسسه، جای خالی زیرساختی که بتواند به صورت گسترده و نظام مند از تمامی ظرفیت های پژوهشگران اجتماعی در کشور استفاده نموده و به عبارتی فضایی عادلانه و برابر را برای دسترسی پژوهشگران، دانشجویان و فارغ التحصیلان مطالعات اجتماعی به فرصت های پژوهشی و کاری تخصصی و مرتبط مهیا نماید، به شدت محسوس بود. لذا طی ماه های گذشته، مطالعات گسترده و مشورت های زیادی با اساتید برجسته علوم اجتماعی صورت گرفت و در نهایت تأسیس و راه اندازی باشگاه پژوهشگران اجتماعی در موسسه تصویب و در دستور کار قرار گرفت.

 

قجری با اشاره به دغدغه مسئله «عدالت پژوهشی» در سطح واگذاری و اجرای پروژه های پژوهشی در کشور اظهار کرد: با ابتکار عمل موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی، باشگاه پژوهشگران اجتماعی به عنوان اولین مرکز تخصصی برای سازماندهی پژوهشگران متخصص در حوزه مطالعات اجتماعی در کشور به شمار خواهد آمد که مشخصاً بر «جذب»، «سازماندهی» و «توانمندسازی» دانش آموختگان و پژوهشگران مطالعات اجتماعی تمرکز دارد.

 

توسعه فعالیت های این باشگاه می تواند آسیب هایی را که بعضا در حوزه واگذاری و اجرای طرح ها و پروژه های پژوهشی به چشم می خورد و سبب شده در برخی موارد تنها اقلیتی بتوانند اکثریت طرح ها را جذب نموده و صرفاً با شبکه ای محدود از دانشجویان خاص خود آن ها را پیش ببرند، مرتفع گردد و زمینه دسترسی عادلانه کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان مطالعات اجتماعی به فرصت های کاری و پژوهشی فراهم شود.

 

مدیر پژوهش های راهبردی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی تصریح کرد: راه اندازی باشگاه پژوهشگران اجتماعی همچنین فرصتی را در اختیار کلیه نهادها و سازمان های نیازمند به پژوهش و مطالعات اجتماعی قرار می دهد تا از این طریق به شبکه ای غنی از پژوهشگران خبره و نخبه دست یافته و از بهترین تخصص ها و افراد شایسته برای اجرای طرح های تحقیقاتی خود بهره گیری کنند.

 

وی در پایان افزود: افتتاح رسمی باشگاه پژوهشگران اجتماعی همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۸ صورت گرفته و کلیه دانشجویان و پژوهشگران می توانند با مراجعه به غرفه نمایشگاهی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی که از ششم تا دهم مهرماه ۱۳۹۸ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران دایر است، در این باشگاه ثبت نام نموده و به عضویت آن درآیند. همچنین این امکان وجود دارد تا با مراجعه حضوری به دفاتر موسسه و یا تماس از طریق درگاه های ارتباطی آن، نسبت به عضویت و همکاری با باشگاه پژوهشگران اجتماعی اقدام کنند.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی کانون های مساجد پیاده روی اربعین سبک زندگی اسلامی هفته دفاع مقدس مساجد اربعین باشگاه پژوهشگران علوم اجتماعی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، چراکه نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه نشست شهرگاه (هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری) با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: برنامه شهرگاه از تلفیق موضوع شهرداری و دانشگاه گرفته شده است، بدین صورت که بتوانیم یک هم‌نشینی نزدیک بین مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های شهرگاه در دانشگاه‌های مختلف با موضوعات متنوعی اجرا می شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز مدیریت شهری با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک مهمان دانشگاه صنعتی اصفهان است؛ در این نشست اساتید دانشگاه یافته‌های خود را که در قالب پایان‌نامه، مطالعات و پژوهش داشتند، به مدیران شهری ارائه می دهند.

نصوحی ادامه داد: مدیران شهری در این نشست تلاش می‌کنند تا از این فرصت برای اجرای بهتر ایده‌ها و تجربیات این اساتید استفاده کنند، همچنین از آخرین یافته ها و مطالعات دانشگاهی مطلع شوند که این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و رفع مشکلات موجود نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها مدیران شهری می‌توانند با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها آشنا شوند و از این طریق در برنامه‌ریزی‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در این نشست به برنامه‌ریزی یکپارچه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پرداخته شد و برآورد مدیران شهری و اساتید دانشگاهی بر این بود که در دنیا با استفاده از این روش، حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل کاهش پیدا کرده است و می‌توان گفت، این عددِ قابل‌توجهی بوده است که توانسته پس‌انداز شود.

نصوحی با بیان اینکه شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مکانیزم‌ها و سازوکارهای مختلفی برای ارتباط با دانشگاه دارد، بدین صورت که شورای پژوهش در مجموعه شهرداری اصفهان وجود دارد، همچنین پیشنهادهای پروژه های پژوهشی دانشگاهیان به مدیران شهری ارائه و بررسی می‌شود و نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما در بخش تحصیلات تکمیلی و دکترا نیز در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری داریم که پژوهش‌های آن‌ها می‌تواند حول محور نیازهای جدی مدیریت شهری قرار گیرد و یک فعالیت کاربردی محسوب شود.

کد خبر 749507

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • مرحله دوم واگذاری اختیارات از ستاد به صف در دانشگاه تهران آغاز شد
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند