Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:37:52 GMT

۴۵۰ کودک در کرمان از ناشنوایی رها شدند

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۴۴۳۰

۴۵۰ کودک در کرمان از ناشنوایی رها شدند

به گزارش ایرنا، عباس صادق زاده روز دوشنبه در حاشیه مراسم راه‌اندازی ایستگاه تاثیر اختلالات شنوایی بر کیفیت زندگی خانواده در کرمان در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه ۸ مهر مصادف با ۳۰ سپتامبر روز جهانی ناشنوایان است که فرصت خوبی برای آگاهی بخشی به جامعه و خانواده در خصوص اختلال ناشنوایی است افزود: این اختلال می تواند در بدو تولد مورد توجه و درمان قرار گیرد که در زمان درمان اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد : خانواده به عنوان درمانگر اصلی کودکان دارای اختلالات ناشنوا و کم‌شنوا با حضور در مراکز آموزشی می‌توانند؛ رویکرد درمان را ارتقا دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه هفت مرکز کودک و خانواده ناشنوا در استان کرمان وجود دارد افزود: این مراکز با هدف آموزش‌های تخصصی گفتار درمانی و توانبخشی با حضور مادران در کنار فرزندان انجام و روند درمان آن ها نیز در خانه ها کنترل می شود.

صادق زاده مداخلات بهنگام برای مدیریت اختلالات ناشنوا و کم شنوا را ضروری دانست و عنوان کرد: با ارتقا آگاهی و دانش خانواده‌ها در خصوص انجام غربالگری ناشنوا و کم شنوا می‌توان این اختلال را به راحتی شناسایی و با مراجعه به مراکز خدمات تخصصی را دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه از هر یکهزار تولد در دنیا سه نفر دچار اختلال ناشنوایی هستند تصریح کرد: در استان کرمان از ۷۰ هزار معلول تحت پوشش و کددار بهزیستی ۱۰ درصد یعنی ۷ هزار نفر دچار اختلال ناشنوایی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد پوشش غربالگری شنوایی در بدو تولد در سطح استان انجام می شود گفت: اگر در زمان نوزادی و یا در سنین ۱۰ تا ۱۲ سال متوجه ناشنوایی شدند با کاشت حلزون این امر درمان می شود.

صادق زاده اظهار کرد: هفت مرکز مادر و کودک ناشنوا در استان کرمان فعالیت می کند که بیش از ۲۵۰ کودک ناشنوا بعد از تولد تا ۶ سال را پذیرش کرده و آموزش‌های گفتاردرمانی و توانبخشی را در این زمینه ارائه می‌دهد و تلاش بر این است که در بدو تولد که وقت طلایی است، غربالگری انجام شود.

 وی با تأکید بر اینکه ۵۰ درصد از اختلالات معلولیت ناشی از ژنتیک است تصریح کرد: در خانواده‌هایی که دارای یک نوع معلولیت بوده و ازدواج فامیلی است، ریسک بالاست و باید آزمایش ژنتیک انجام شود و در این خانواده‌ها باید فرزندآوری با نظر پزشک انجام شود اما متاسفانه برخی توجهی به توصیه‌های کارشناسان ژنتیک ندارند.

۹۸۹۵ / ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجویان بهزیستی کرمان ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله

دکتر امیر حسابی  رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس افزود: ظهر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

دکتر حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین اعمال جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دکتر سعیده مجیدی، فوق تخصص جراحی اطفال که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختربچه ۲/۵ ساله، ۲هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدودا ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

وی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شد و حال عمومی کودک مساعد است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی