Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@14:23:37 GMT

قیمت خرید تضمینی گندم افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۴۶۳۴

به گزارش تسنیم علی ربیعی سخنگوی دولت امروز هشتم مهر ماه سال 1398 در نشست خبری خود با اصحاب رسانه قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی 98-98  را با 8 روز تأخیر اعلام کرد.

نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی جدید باید در فصل تابستان و حداکثر تا 31 شهریورماه هرسال اعلام شود که در چند سال گذشته دولت این نرخ را با تأخیر های چند ماه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت درباره نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی 98-99 اظهار داشت: نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم طبق مصوبه شورای اقتصاد برای سال آینده 2200 تومان مشخص‌شده است.

قیمت پیشنهادی نظام صنفی کشاورزی کشور بر اساس هزینه‌های تولید 2868 تومان و این قیمت توسط وزارت جهاد کشاورزی 2295 تومان پیشنهاد  شده بود.

نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در مقایسه با قیمت 1700 تومانی سال قبل 500 تومان افزایش یافته است اما با این وجود در مقایسه با نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی بر اساس هزینه‌های تولید 95 تومان کمتر و در مقایسه با نرخ نظام صنفی کشاورزی کشور 668 تومان کمتر تعیین شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خوزستان به صورت تضمینی خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: از این میزان ۱۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دوروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش مهر، در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

کد خبر 6088178

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی