Web Analytics Made Easy - Statcounter

شفیع پور با بیان اینکه جوانان این مرز بوم تا آخرین لحظه از خاک وطن دفاع کردند گفت: شاهد شهادت رزمندگان غیور این آب و خاک بودم، شهادت جوانان ایثارگر کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس سخت ترین لحظات زندگی ایم بود.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در دوران هشت سال دفاع مقدس پیر و جوان، همه بر خط بودند، تا ذره ای از خاک وطن مورد تجاوز و اشغال دشمنان قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زن و مرد هم پای هم در میدان نبرد حضور داشتند، و اما زنان و مادران غیور این سرزمین در بخش های مختلف جوانان را  از نظر روحی حمایت کرده تا با انگیزه  و قدرت بیشتر در برابر دشمنان بایستند.

به مناسبت هفته دفاع مقدس، هیئت رییسه انجمن بانوان خبرنگار و روزنامه نگار بسیج رسانه سپاه قدس گیلان از سیده «زهرا شفیع پور» یکی از رزمندگان امدادگر که قبل و بعد از انقلاب و در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور پر شور در صحنه های نبرد داشته است، دیدار و گفتگو کردند.

دراین دیدار این بانوی غیور گیلانی خاطرات شیرین توپ و تانک را اینگونه روایت کرد:

 

«سیده زهرا شفیع پور» با بیان اینکه متولد سال 1338 در روستای رودبنه پایین محله شهرستان لاهیجان است، گفت: در خانواده  متدین، انقلابی وکشاورز پرورش یافته ام.

 

رزمنده امدادگر اذعان کرد: در سال 57 با رتبه پنج در رشته آمار دانشگاه سراسری قبول شدم. در دوران تحصیلم به مطالب درسی بسنده نکرده و در زمینه‌های اجتماعی، مذهبی و اعتقادی مطالعات مختلفی داشتم.

 

 

 

وی  با اشاره به اینکه در روز مصاحبه به دلیل فعالیت گسترده انقلابیم نتوانستم حضور داشته باشم، و از ادامه تحصیل باز ماندم ادامه داد: مسئولان دانشگاه صلاح ندیدند با رتبه برتر حذف شوم و به ناچار در مرحله دوم در آزمون پذیرفته و در رشته پرستاری مشغول تحصیل شدم.

 

 شفیع پور خاطر نشان کرد: در دوران تحصیل فعالیت‌های انقلابی گسترده‌ایی داشتم که از طریق نیروهای امنیتی مورد شناسایی قرار گرفته و قبل از آنکه دستگیر شوم به کمک خانواده فرار کردم و راهی تهران شده و پیش برادرم رفتم.

 

این رزمنده امدادگر به بعد از پیروزی انقلاب اشاره  کرد و افزود: جهت مداوای رزمندگان در درگیری‌های منافقین انقلاب راهی آبادان شدیم، همین که به آبادان رسیدیم بیست و چهار ساعت بعد جنگ تحمیلی از سوی ارتش بعث عراق شروع شد و گلوله، خمپاره و بمباران هوایی ارمغان این تهاجم شوم بود.

 

 وی در ادامه با بیان اینکه دراوایل انقلاب دانشگاه بسته شد تصریح کرد: با بازگشایی دانشگاه در کنار حضور در جبهه‌ها، درس و دانشگاه را هم با جدیت دنبال کردم و در هر فرصتی عازم مناطق جنگی می‌شدم.

 

 شفیع پور به لحظات حضورش در جبهه اشاره و اذعان کرد: صحنه محشر بود عملیات های دفاع مقدس و به چشم لحظات شهادت جوانان این مرز و بوم را شاهد بودم این لحظات سخت ترین لحظات زندگیم بود.

 

 

 

این رزمنده امدادگر گیلانی با بیان اینکه در اکثر عملیات ها حضور داشته و در اتاق عمل جراحی نیز فعال بودم ، تصریح کرد: نخستین عملیات حضورم عملیات پاوه و عملیات مرصاد آخرین عملیات حضورم در سنگر  امدادگری دوران دفاع مقدس بود.

 

شفیع پور خاطرنشان کرد: لحظاتی که خمپاره به خاک وطن اصابت می کرد به چشم می‌دیدم که  لحظاتی بس دشوار بود و هر شخصی به طرفی می دوید و در فکر این بود که عزیزانش را نجات دهد.

 

وی به حضور زنان در جبهه اشاره کرد و ادامه داد:  زنان ما در بین رزمندگان مردانه فعالیت داشتند امروز نیز جوانان و نوجوانان با بهره گیری از الگوهای جبهه و جنگ باید در برابر ناملایمات زندگی بایستند.

 

این رزمنده امدادگر گیلان با تاکید اینکه خاطرات جبهه را نمی توان به راحتی تعریف کرد، اظهار داشت: در آن لحظات جنگ همه مردم پای کار بودند ولی تشویش و نگرانی در هر کوچه ای هویدا بود چون همه نگران این بودند که پالایشگاه نفت آبادان منفجر نشود.

 

شفیع پور تصریح کرد: اتاق عمل، لحظات شهادت و زخم های مجروحین جبهه همه اش خاطره است، همه شهدای ما چهره نورانی داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه صبر و استقامت را جوانان امروز باید تمرین کنند، ادامه داد: انقلاب ما به راحتی به دست نیامد تا به راحتی از دستش بدهیم، خاطرات زندگی شهدا باید در جامعه نهادینه شود تا جوانان ما بدانند امنیت امروز مدیون جوانانی است که از زندگی شان گذشتند تا اکنون ما در آرامش باشیم.

 

این رزمنده امدادگر گیلان اذعان کرد: بعد از اتمام جنگ در عرصه علم و سازندگی گامی دیگر برداشتم و در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران قبول شدم و در آن زمان به واسطه شخصی مومن  که برادر شوهرم بود با همسرم آشنا شده و زندگی مشترکم را آغاز کردم، ماحصل زندگیم سه فرزند پسر است که در مقاطع عالیه مشغول تحصیل هستند و تدریس و پرستاری از اهم فعالیت‌هایم در دوران خدمتم بود. 

 

 

 

شفیع پور خطاب به بانوان و وصیت شهدا که همواره رعایت حجاب اسلامی و پیروی از خط ولایت است اشاره و اظهار کرد: همه بانوان این مرز و بوم بسیار نجیب بوده و حتی آنهای که حجاب را رعایت نمی کنند، باید در زندگی با مردم دوست بود، آنهایی که بی حجاب هستند اگر تحقیقات لازم صورت گیرد به نوعی مشکلاتی دارند باید با مهر و محبت حجاب را در جامعه نهادینه کرد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی پیاده روی اربعین هفته دفاع مقدس کانون های مساجد اردبیل ایلام روزنامه ایثار و شهادت جوانان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • روایت شاهدان عینی از لحظات درگیری و شهادت حمیدرضا الداغی + فیلم
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا